برخورد قاطع با محتکران ماسک و مواد ضدعفونی کننده/مسئولان درنگ نکنند

برخورد قاطع با محتکران ماسک و مواد ضدعفونی کننده/مسئولان درنگ نکنند

دوشنبه, 19 اسفند,1398

برخورد قاطع با محتکران ماسک و مواد ضدعفونی کننده/مسئولان درنگ نکنند

رئیس شورای شهر اردبیل

 رئیس شورای شهر اردبیل تاکید کرد
برخورد قاطع با محتکران ماسک و مواد ضدعفونی کننده/مسئولان درنگ نکنند
رئیس شورای شهر اردبیل گفت: مسئولان و متولیان امر باید برخورد قاطع و بدون مماشات با محتکران ماسک و مواد ضدعفونی کننده داشته باشند تا آنهایی که با جان مردم بازی می‌کنند، حساب کار دستشان بیاید.
علیرضا پوستی در جلسه نود و ششمین رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: ما شاهد همه‌گیری ویروس کرونا در سطح کشور و شهرمان هستیم که باید در این شرایط سخت از زحمتکشان عرصه بهداشت و سلامت مردم که از جان خود مایه گذاشته‌اند و در خط مقدم مبارزه با کروناویروس هستند، تشکر و قدردانی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری به ویژه همکارانمان در آتش‌نشانی در روزهای اخیر با توانی مضاعف تلاش کرده‌اند تا نسبت به مهار این ویروس خطرناک اقدام کنند که جای دارد از زحمات آنها نیز قدردانی کنیم و امیدوار باشیم که با این اقدامات مناسب در راستای پاکسازی و ضدعفونی کردن مناطق مختلف شهر سلامت مردم تضمین شود.
رئیس شورای شهر اردبیل گفت: نمایندگان مردم در پارلمان محلی دغدغه و نگرانی مردم را از کمبود مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش‌های بهداشتی به گوش مسئولان می‌رسانند و انتظار این است که با محتکران و آنهایی که با جان مردم بازی می‌کنند، برخوردی قاطع شده و تدبیری مناسب در این زمینه اندیشیده شود.
پوستی بیان کرد: هرچند اقدامات مسئولان امر در روزهای گذشته مناسب بوده ولی انتظار داریم گام‌های جدی‌تر و محکم‌تری در پیگیری امور و ارتقای سلامت مردم برداشته شود تا کسی به خود جرات معامله با جان و امنیت مردم را نکند.
وی ادامه داد: هرچند باید به اندازه کافی و مورد نیاز ماسک در دسترس مردم قرار گیرد اما الزامی به ماسک زدن همه افراد نیست چرا که انتقال ویروس از طریق هوا به شکل نادر اتفاق می‌افتد و بیشتر از طریق تماس دست با نقاط آلوده این انتقال صورت می‌گیرد که ضروری است افرادی که در معرض تماس با بیماران قرار داشته و یا خودشان بیمار هستند از ماسک استفاده کنند.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر اردبیل بهترین راه مقابله با این ویرویس را خودمراقبتی آن هم در منزل بدون استرس و ترس و واهمه اعلام کرد و افزود: نیازی نیست افراد در مکان‌های سرپوشیده و منزل خود از ماسک استفاده کنند چرا که کروناویروس تنها از طریق تماس و لمس بدنی روی می‌دهد و افراد به راحتی می‌توانند در منزل با شستشوی مرتب دست با صابون از ابتلا به این ویروس جلوگیری کنند.
پوستی تصریح کرد: تک تک افراد جامعه باید از حضور در مکان‌های پرتجمع و عمومی تا حد امکان پرهیز کنند و از همین روی مجالس عروسی و ترحیم کنسل شده و به نوعی در مساجد و حسینیه‌ها آئین‌های مذهبی تا اطلاع‌ثانوی برگزار نمی‌شود و ضروری است در هفته پیش رو که اوج بیکاری خواهد بود، این قضایا را جدی بگیریم.
این پزشک حاذق اردبیلی اظهار کرد: با توجه به گذشت 14 روز از ثبت اولین فوتی کرونا در اردبیل ما در هفته آینده یک شرایط سخت و نگران‌کننده‌ای را در پیش رو داریم که تنها راه گذر از این شرایط حساس در کنار خودمراقبتی‌ها کنترل ورودی مسافران و گردشگران به شهر و جلوگیری از بیماران با علایم اولیه کروناست که انتظار می‌رود متولیان امر در این زمینه تدبیری بیندیشند و بزرگان و روحانیون شهر نیز مردم را تشویق به ماندن در منزل و عدم خروج از واحدهای ساختمانی خودشان کنند.
پوستی خاطرنشان کرد: هرگونه تجمع در بازار و مکان‌های عمومی باید لغو شده و در مکان‌های پرتردد نظیر نانوایی‌ها موازین بهداشتی رعایت شود و در مراکز بیمارستانی نیز اعمال جراحی غیرضرور کنسل شده و در این مراکز تنها بیماران با علایم اولیه کروناویروس بستری شده و امکان مداوای آنها فراهم آید.
وی ادامه داد: در این شرایط خطیر انتظار می‌رود سازمان‌های مردم نهاد نیز با شیوه‌ها و راهکارهای مناسب به کمک سایر نهادهای اجرایی آمده تا کنترل بیماری با مراقبت خود مردم انجام شود و همه با عمل به وظیفه خطیر خود بتوانیم این دوران سخت را سپری کنیم.
رئیس شورای شهر اردبیل تصریح کرد: نکته مهم در کنترل این بیماری رهبریت و هدایت جامعه در کاهش دغدغه‌ها و استرس‌های افراد جامعه است که با یکدلی و همکاری و هماهنگی می‌توان بهترین نتیجه را در این زمینه کسب کرد.
پوستی گفت: در روزهای گذشته با کمک نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و آتش نشانی گندزدایی و ضدعفونی مکان‌های مختلف شهر اردبیل انجام شد تا با این اقدام سلامت مردم تضمین شود.

وی بیان کرد: ما به عنوان منتخب مردم در شورای شهر وظیفه و رسالت رساندن صدای مردم به گوش مسئولان را داریم و قطعا مردم در این شرایط حساس و بحرانی انجام مسئولیت و ماموریت مسئولان و مدیران را مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند داد تا نقاط ضعف و قوت مورد ارزیابی قرار گرفته و مسئولان دلسوز مورد تشویق مردم و مسئولانی که لیاقت عهده‌داری مسئولیت و امانتداری را ندارند، در این عرصه مورد مذمت مردم قرار گیرند.
در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل با تصویب بودجه 99 شهرداری متمم بودجه 98 و بودجه شورای شهر اردبیل را نیز به تصویب رسانده و با پرداخت حق بیمه 4 درصد سخت و زیان‌آور 16 نفر از نیروهای شرکتی شهرداری موافقت کردند تا امکان بازنشستگی آنها از طریق 151 میلیون تومان حق بیمه چهار درصد سخت و زیان‌آور فراهم آید.
انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان