باهدف روان سازی ترافیک در سطح شهر اردبیل: اجرای طرح پارک حاشیه ای هوشمند رسما آغاز شد

باهدف روان سازی ترافیک در سطح شهر اردبیل:  اجرای طرح پارک حاشیه ای هوشمند رسما آغاز شد

دوشنبه, 10 اردیبهشت,1403

باهدف روان سازی ترافیک در سطح شهر اردبیل: اجرای طرح پارک حاشیه ای هوشمند رسما آغاز شد

رئیس شورای شهر اردبیل

#رویداد_روز #روز_ملی_شوراها

باهدف روان سازی ترافیک در سطح شهر اردبیل:

اجرای طرح پارک حاشیه ای هوشمند رسما آغاز شد

مباحث ترافیکی به جدیت بررسی می شود

دکتر سیدهاشمی رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل امروز در آیین آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای شهر که همزمان با نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستاها برگزار شد؛ روز ملی شوراها را به تمامی همکارانی که در جایگاه شورای اسلامی به وظیفه شناسی و خدمت صادقانه مشغول هستند تبریک گفت.

وی با اشاره به اینکه نهم اردیبهشت ماه سالروز فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شورا‌ها در سال ۵۸ و سالروز آغاز به کار شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ایران در سال ۱۳۷۸ است، افزود: فلسفه ی نامگذاری یک روز بنام روز ملی شوراها در تقویم ملی کشور در جهت استقرار نظام مردم سالاری و دینی و دخالت مستقیم مردم در سرنوشت و امورات خود بود.

رئیس شورای شهر با اشاره به آغاز رسمی پارک حاشیه ای هوشمند در سطح شهر اردبیل گفت: با توجه به اینکه شهر در حال گسترش است؛ فراهم سازی زیرساخت ها در راستای روانسازی ترافیک از اصلی ترین دغدغه اعضای دور ششم شورای اسلامی شهر اردبیل بود.

سیدهاشمی بیان کرد: مدیریت شهری با برنامه ریزی هایی که در حوزه زیرساخت های ترافیکی انجام داده است، برای زیرساخت سخت افزاری ترافیک بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد تومان و در حوزه نرم افزاری نیز صد میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل عنوان کرد: از جمله زیرساخت هایی که برای روانسازی ترافیک توسط مدیریت شهری فراهم شده است، میتوان به پل بسیج با اعتبار بالغ 600 میلیارد تومان اشاره کرد که در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید این است در شش ماه اول سال جاری به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد : احداث پل نیایش و ارتباط آن با شهرک ساحلی و شهرک نیایش ،بازگشایی خیابان جنب امامزاده سیدصدرالدین و ...از دیگر پروژه های زیرساختی ترافیکی است.

سید هاشمی در ادامه به بازگشایی نقطه به نقطه از شهر در راستای ساماندهی ترافیک اشاره کرد و افزود: اعضای شورای شهر در این راستا بودجه مشخصی مصوب کرده است که شهرداری نیز با جدیت برنامه های مصوب را پیش میبرد.

تعیین بیش از یک هزار جای پارک در مرحله اول طرح هوشمند سازی پارک حاشیه ای

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه در حوزه پارک حاشیه ای مشکلاتی بمانند پارک دوبله وجود داشت که کم کم به یک فرهنگ غلط در شهر تبدیل میشد؛ افزود: این طرح جهت استفاده عادلانه از پارک حاشیه ای بصورت مشارکتی با بخش خصوصی اجرا شد که در مرحله اول برای پیشبرد این امر یک هزار جای پارک را برای خودروها در نظرگرفتیم ولی برای مراحل آتی سه هزار و 500 جای پارک را مصوب کردیم.

سیدهاشمی با تشریح اینکه در مرحله اول اجرای این طرح، برای اینکه شهروندان اردبیل بتوانند از این طرح استفاده کنند نرم افزار ویژه ای طراحی شده است؛بیان کرد: همچنین به دلیل اینکه این هوشمندسازی بنحو احسن انجام گیرد دو دستگاه خودرو بهمراه دو دستگاه موتور مجهز به دوربین های برای رصد پارک و مسایل ترافیکی فراهم شده است.

وی با تاکید براینکه نیم ساعت اول برای پارک موقت رایگان و مابقی ساعات پارک هزینه بسیار کمتر دارد؛ افزود: امید است این طرح درجهت روانسازی ترافیک موثر باشد که جا دارد از تلاش و حمایت های تک تک اعضای شورای ترافیک استان، استاندار و فرماندار اردبیل، شهردار و دیگر اعضای شورای شهر قدردانی نمایم .

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه اپلیکیشن های "اردبیل من" و "ایران آپ" جهت بهره برداری شهروندان از این طرح قابل دانلود است؛ بیان کرد: عدم وجود مرکز کنترل ترافیک در شهر یک نقص بود که خوشبختانه در دور ششم شورای شهر توانستیم این مرکز را در راستای کنترل ترافیک راه اندازی کنیم.

سیدهاشمی ادامه داد: این مرکز مجهز به بیش از ۱۹ دوربین است که ۱۰ دوربین برای ثبت سرعت و ۹ دوربین دیگر برای ثبت تخلفات در سطح شهر نصب شده است و درآینده نیز ۱۷ دوربین دیگر به آنها اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: نصب این دوربین ها علاوه بر اینکه در راستای انضباط ترافیکی در سطح شهر است؛ بلکه زیرساختی است که در آینده نیز در زمان اجرای طرح زود و فرد یا هر طرح ترافیکی دیگر قطعا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سیدهاشمی از شهروندان خواست جهت اجرای بهتر این طرح همکاری و مشارکت کنند چرا که توسعه پایدار هرشهر نیازمند انضباطهای ترافیکی و بهره گیری از دستاوردهای نوین علمی است.

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه امروز شهرداری اردبیل مجهز به سازمان مدیریت و کنترل ترافیک است و این سازمان از همان ابتدای اغاز دور ششم شورای شهر تشکیل یافت؛ افزود: امیدواریم این زیرساخت هایی که با تلاش مجموعه شورا و شهرداری فراهم میشود بتواند زمینه رفع دغدغه مسئولاین شهری در راستای کاهش ترافیک شهری را فراهم کند.

انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان