برای رفع دغدغه های شهری، تا حد توان تلاش کردیم

برای رفع دغدغه های شهری، تا حد توان تلاش کردیم

شنبه, 15 اردیبهشت,1403

برای رفع دغدغه های شهری، تا حد توان تلاش کردیم

رئیس شورای شهر در دیدار با امام جمعه اردبیل

 

 

رئیس شورای شهر در دیدار با امام جمعه اردبیل:

برای رفع دغدغه های شهری، تا حد توان تلاش کردیم

دکتر سید هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل امروز در دیدار اعضای شورای شهر با آیت الله دکتر سیدحسن عاملی نماینده ولایت فقیه در اردبیل و امام جمعه اردبیل تصریح کرد: برای رفع و کاهش دغدغه های شهریکه همواره مورد تاکید امام جمعه اردبیل بود تا حد توان تلاش کردیم.

وی در این دیدار که به مناسبت روز شوراها و تبیین اقدامات و فعالیت‌های شورای شهر برگزار شد،ضمن تقدیر از رهنمون های ارزنده و ارزشمند امام جمعه اردبیل بیان کرد: همواره یک سلسله دغدغه ها و مشکلات شهری توسط امام جمعه اردبیل مطرح می‌شد که اعضای شورای شهر خود را مکلف به رفع این دغدغه‌ها دانسته و تلاش کردند.

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز، زیباسازی شهری و الکترونیک سازی امورات شهرداری از جمله دغدغه‌های امام جمعه اردبیل بود؛افزود: در طول دو و نیم سال گذشته اقدامات بی‌شماری در راستای رفع فقر و توسعه فضای سبز انجام شده است.

سیدهاشمی با اشاره به تصویب طرح تفضیلی شهر با هدف پیشگیری از تصمیمات خلق الساعه و توسعه شهر بر مبنای علمی و خرد جمعی، بیان کرد: در طرح تفصیلی شهر توسعه و افزایش سرانه فضای سبز به حداقل ۸ مترمربع برای هرنفر مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه در راستای توسعه فضای سبز و کاهش حاشیه نشینی، احداث کمربندهای سبز را در برنامه های آتی خود قرار داریم؛افزود: آزادسازی باغ شریعت بزرگترین پروژه در حوزه توسعه فضای سبز بود.

سید هاشمی عنوان کرد : پارک ۵و نیم هکتاری میراشرف، ۲ و نیم هکتاری بعثت، باغ بهشت، نهالکاری شورابیل، پارک شهرک کوثر، بوستان ملا یوسف، پارک ارازعلی، پارک‌ خانواده و ده ها پارک محلی دیگر از دیگر پروژه های انجام گرفته شده حوزه فضای سبز است.

وی به تکمیل و بهسازی پارک شکوفه‌های زرناس اشاره کرد و افزود: این پارک در حدود بیش از ۴ هکتار است که شهرداری اجرای آن را به زودی آغاز خواهد کرد.

سیدهاشمی با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی نیز مرکز کنترل ترافیک را افتتاح کرده و برای رعایت عدالت اجتماعی و استفاده یکسان شهروندان از معابر شهری طرح پارک حاشیه ای را اجرا کردیم؛تصریح کرد: صدور پروانه ساختمانی به صورت الکترونیکی نیز از دیگر اقدامات حوزه هوشمندسازی است.

سیدهاشمی بیان کرد: در حوزه ترافیک یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب برای پل‌ها، تقاطع‌ها و ساماندهی معابر در نظر گرفتیم که پل بسیج نمونه بارز آن می‌باشد.

رییس شورای شهر اردبیل به طرح تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و گفت: این طرح نیز بعنوان طرح کلان دیگر در سطح شهر اردبیل عقد قرارداد شده ودر حال آغاز اجرا شدن است.

وی با بیان اینکه در آمد شهرداری سایر استان‌ها از محل ارزش افزوده است؛ گفت: درامد شهرداری اردبیل فقط ۵ درصد از ارزش افزوده است، لذا در راستلی درآمد پایدار شهری مجبور به همکاری و مشارکت بابخش خصوصی هستیم که در این دوره قرارداد بیش از ۸ هزار میلیارد تومان پروژه مشارکتی منعقد شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تشریح کرد: اقداماتی در مجموعه توریستی و تفریحی شورابیل انجام شده است، اما این اقدامات قانع کننده نیست و از انجایی که شهرداری از این مجموعه هیچ درامد چشمگیری ندارد لذا در این بخش نیز نیازمند راهنمایی شما هستیم.

وی در ادامه تشریح عملکرد شورا و شهرداری افزود: یک سلسله ضعف در دستگاه آلات و ماشین آلات در مجموعه شهرداری وجود داشت. کمبود ماشین الات برف روبی که در زمان بارش برف شهرداری را با مشکل روبرو کرد،لذا در این خصوص نیز در این چند سال اخیر اقدام به خرید چندین دستگاه ماشین آلات برف روبی و خدمات شهری کردیم.

سیدهاشمی به خرید چندین دستگاه اتوبوس‌های درون شهری و ون اشاره کرد و گفت: تعدادی از این اتوبوسها خریداری شده و به دایره ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شده اما تعدادی دیگر همچنان تحویل گرفته نشده است و با پیگیری های لازم قطعا به این چرخه اضافه خواهند شد.

سیدهاشمی با اشاره به اینکه در حد توان برای رفع برخی از دغدغه‌های امام جمعه اردبیل تلاش کردیم؛گفت: سعی کردیم این اقدامات بر اساس بودجه مصوب و نسبت به درامد شهرداری باشد و فشاری بر شهروندان وارد نشود. ما همواره از رهنمون‌های امام جمعه اردبیل که در راستای توسعه شهری بسیار راهگشا است بهره خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان