به همت شورای شهراردبیل سازنده واکسن کوایران برکت در زادگاهش تجلیل شد

به همت شورای شهراردبیل سازنده واکسن کوایران برکت در زادگاهش تجلیل شد

دوشنبه, 04 مرداد,1400

به همت شورای شهراردبیل سازنده واکسن کوایران برکت در زادگاهش تجلیل شد

رئیس شورای شهر اردبیل

به همت شورای شهراردبیل
سازنده واکسن کوایران برکت در زادگاهش تجلیل شد
به همت شورای اسلامی شهر اردبیل ودر آئینی با حضور اعضاء از فناور و سازنده واکسن کوایران برکت در زادگاهش اردبیل با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.
به گزارش خبرنگار ما در این مراسم که در صحن شورای شهر اردبیل برگزار شد دکتر اصغر عبدلی محقق و عضو هیات علمی انستیو پاستور ایران و فرزند نخبه اردبیل  بخاطر مجاهدت بی نظیر در تولید واکسن کرونا مورد تکریم قرار گرفت.
رئیس شورای شهر اردبیل در این مراسم گفت: اردبیل به وجود نخبگان خود در عرصه های مختلف می بالد و این بار نیز فرزندی از دیار سبلان برای کشور و مقابله با بیماری کرونا افتخارآفرینی کرد.
جواد انصاری گرفتاری کشور را در دوسال اخیر براثر شیوع کرونا یادآور شد وافزود: شورا و شهرداری اردبیل همزمان با شیوع این ویروس منحوس اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داد تا در سطح شهر و شهروندان این بیماری بیش ازاین جولان ندهد.
وی بیان کرد: بعد از گذشت ماهها از شیوع این ویروش به همت دانشمندان ایرانی واکسن مقابله با ویروس کرونا تولید و امروز شاهد تزریق آن در بین گروههای سنی مختلف هستیم.
انصاری تصریح کرد: به نمایندگی از اردبیلی ها با دعوت از محقق و سازنده واکسن کو ایران برکت سعی کردیم تا تجلیلی را از این چهره علمی داشته باشیم.
وی ادامه داد: امیدواریم با تزریق گسترده واکسن ایرانی تا پایان امسال بساط بیماری منحوس کرونا از کشور و شهرمان برچیده شده و شرایط عادی را در زندگی اجتماعی و روابط‌مان شاهد باشیم.
در این جلسه تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل دیدگاه خود را در مورد اهمیت واکسیناسیون و ایمنی بالای واکسن کوایران برکت و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مهار این بیماری در پیک‌های مختلف مطرح کردند.
دکتر اصغر عبدلی فناور و سازنده واکسن کوایران برکت نیز به تحصیلات خود در رشته ویروس‌شناسی و تولید واکسن‌ برای بیماری‌های تنفسی اشاره و اظهار کرد: واکسن کوایران برکت در مقایسه با واکسن چینی از لحاظ ایمنی از سطح بالایی برخوردار است.🔽وی افزود: باید در اردبیل شرایط تولید واکسن و کارهای علمی با توجه به ظرفیت محققان و پژوهشگران در این خطه فراهم آید تا با همبستگی بیشتر اردبیل در این عرصه درخششی بی‌نظیر داشته باشد.
انتهای پیام

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان