چهل و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل با بررسی بیش از ۸ لایحه برگزار شد

چهل و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل با بررسی بیش از ۸ لایحه برگزار شد

جمعه, 06 آبان,1401

چهل و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل با بررسی بیش از ۸ لایحه برگزار شد

چهل و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل با بررسی بیش از ۸ لایحه برگزار شد

چهل و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل با بررسی بیش از ۸ لایحه ارسالی از سوی شهرداری اردبیل و با حضور اعضای شورای شهر و شهردار اردبیل برگزار شد.

در این جلسه حاج جواد انصاری رییس شورای شهر اردبیل ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ و عرض تسلیت برای هموطنان عزیز در شیراز گفت: این ترورها یادآور ترورهای کور در اوایل انقلاب اسلامی است که انقلاب ما ریشه ی محکمی نداشت؛ اما خوشبختانه امروز جمهوری اسلامی ایران یک حکومت توانمند، قوی و مقتدر است و این حرکات دشمن کوچکترین ضربه ای به ریشه تنومند انقلاب نخواهد زد.

وی با بیان اینکه در تصویب تمام لایحه ها تامین منافع شهر و شهروندی در نظر گرفته میشود؛ گفت:با توجه به ضرورت اجرای طرح بازگشایی در معابر شهر اردبیل بویژه معابر هسته مرکزی شهر، اعضای شورای شهر نسبت به اخذ مجوز برای تملک املاک واقع در طرح توجه ویژه ای دارد.

وی گفت: امروز نیز در جلسه ای مشترک با استاندار اردبیل طرح تفصیلی شهر اردبیل بررسی شده و توسعه بازار، ساماندهی اطراف بقعه تاریخی شیخ صفی ، اقدامات لازم جهت تملک و بازگشایی فضایی محوطه امامزاده سید صالح (ع) و جابجایی مسجد ملا مومن مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نتیجه این جلسه نیز برای اعضای شورا گزارش داده خواهد شد.

اولین لایحه که در خصوص درخواست مجوز توافق با صاحبان یک قطعه زمین به مساحت پنج هزار و 264متر مربع روبروی بهشت زهرا(س) باکاربری فضای سبز بود با حداکثر رای تصویب شد.

ابراهیم صفری در خصوص این لایحه گفت: صدور مجوز این ملک باتوجه به مساحت بالای آن و اینکه از حد وحدود اختیارات شهرداری برای توافق خارج بود؛ لذا نیاز به مصوبه شورا داشت که با توجه به اهمیت توسعه فضای سبز و کاربری این ملک که فضای سبز بود موافقت شد.

همچنین در خصوص لایحه ای دیگر از سوی اداره املاک شهرداری مبنی بر درخواست مجوز برای توافق شهرداری با یک قطعه زمین در بخش دو اردبیل با مساحت بیش از یک هزار متر مربع در راه ارجستان که بیش از ۵۰۰ متر آن در طرح تعریض قرار داشت؛ موافقت نشد.

لایحه چهارم اداره املاک شهرداری با موضوع پرداخت مابه التفاوت ملک تخصیصی از سوی شهرداری به یکی از شهروندان به کمیسیون شورا جهت بررسی دقیق ارجاع داده شد.

لایحه ی پنجم ارسالی از سوی شهرداری منطقه یک مبنی بر درخواست اخذ مجوز بخشودگی حق مشرفیت جهت بازگشایی خیابان ایمانقلی باتوجه به ضرورت طرح برابر نقشه تفصیلی شهر و گزارش شهرسازی بررسی و با این لایحه نیز موافقت شد.

در ادامه بررسی لایحه های ارسالی،بهروز اسکندرپور گفت:لایحه درخواست جابجایی اعتبار پروژه های معاونت امور زیربنایی و حمل ونقل شهری از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی برای اجرای آسفالت خیابان اصلی شهرک ولیعصر مورد بررسی اعضای کمیسیون قرار گرفت و باتوجه به اینکه آماده سازی معابر شهرک های تازه تاسیس برعهده شرکت های تعاونی است؛ و آماده سازی توسط شهرداری برخلاف قانون است بنابراین این لایحه تصویب نشد.

غریبی نیز در خصوص لایحه فوق بیان کرد: باتوجه به اینکه سالهاست شهروندان در شهرک های جدید سکونت دارند؛ اما متاسفانه خیابانهای اصلی شهرک ها آسفالت ندارد و این مشکل این شهرکهاست که بایستی با یک راه حل منطقی بمانند صورتجلسه یا‌ تفاهمنامه ای با دادستان محترم این مشکل رفع شود و پیشنهاد میشود این لایحه به کمیسیون ارجاع داده شود.

لایحه آخر نیز در خصوص صدور اخذ مجوز تمدید قرارداد زمین ورزشی واقع در میدان توحید به جهت شیوع کرونا و تعطیلی این زمین بازی، باتوجه به حمایت از سرمایه گزاری توسط بخش خصوصی مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

زهرا قدیمی با تاکید برحمایت از سرمایه گزاران بخش خصوصی و بویژه طرح های مشارکتی گفت: از شهرداری اردبیل درخواست داریم تمامی تمدید قراردادهای سرمایه گزارانی که در دوران کرونا متضرر شده اند را یکجا برای شورای شهر جهت اخذ مجوز ارسال کند.

در ادامه جلسه مصوبات جلسه ۴۷ شورای شهر که به هیات تطبیق فرمانداری ارسال شده بود قرائت شد و مصوبه های رد شده که نیاز به اصرار و بررسی دوباره توسط هیات تطبیق داشت مورد رای گیری قرار گرفت.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان