نمی‌توان با تمنا و خواهش سرمایه‌گذار جذب کرد

نمی‌توان با تمنا و خواهش سرمایه‌گذار جذب کرد

جمعه, 25 بهمن,1398

نمی‌توان با تمنا و خواهش سرمایه‌گذار جذب کرد

رئیس شورای شهر اردبیل

رئیس شورای شهر اردبیل:
نمی‌توان با تمنا و خواهش سرمایه‌گذار جذب کرد
رئیس شورای شهر اردبیل گفت: نمی‌توان با تمنا و خواهش سرمایه‌گذار جذب کرد چرا که این رویه سبب می‌شود تا رفتار سرمایه‌گذار بعد از حضور در اردبیل تغییر یابد.
علیرضا پوستی در نودوسومین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: معضلی که در بحث سرمایه‌گذاری وجود دارد بخشی از آن به رفتار و برخوردهای ما برمی‌گردد که به نظر می‌رسد از اول درست و اصولی حرکت نمی‌کنیم و ضرورت دارد در رفتار با سرمایه‌گذاران بازنگری صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: همین رفتارها سبب شده است تا سرمایه‌گذار تیراژه در سایر شهرها یک روش دیگر عمل کند و در شهر ما این پروژه خوابیده است و سرمایه‌گذار هم عین خیالش نیست.
رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: در کنار احترام متعارف باید سرمایه‌گذار را مکلف به پایبندی به مفاد قرارداد کنیم که در بحث سرمایه‌گذاری امحای زباله و تولید سوخت جامد از آن نیز باید براساس مفاد قرارداد عمل شود تا شهرداری و شورای شهر زیربار تعهدات نابجا نروند.
پوستی با بیان اینکه سرمایه‌گذار این طرح با فشار و زور استانداری به اردبیل آمده و شایسته است در این باب یک روش جدیدی را بکار بگیریم، افزود: سرمایه‌گذاری که با تمنا و خواهش به اردبیل می‌آید رفتارش تغییر پیدا کرده و حاضر نیست تعهدات قانونی را بپذیرد.
وی با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمائی 22 بهمن گفت: مردم ما به رغم همه مشکلات و کمبودها همواره در صحنه هستند و این قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را به قدرت فائق منطقه تبدیل کرده است.
رئیس شورای شهر اردبیل به اربعین سردار شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و افزود: در سایه خون شهدایی همچون سردار سلیمانی‌هاست که آمریکای جنایتکار از این ملت واهمه و هراسی واقعی دارد و سعی می‌کند ناجوانمردانه علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه و تفرقه به راه اندازد.
پوستی آمریکا را سرمنشا ترورسیم جهانی خواند و اظهار کرد: آمریکا مدعی است به بهانه مبارزه با تروریسم وارد افغانستان، عراق و سایر کشورها شده در حالی که دست آمریکائی‌ها به خون هزاران انسان بی‌گناه آلوده شده است.
وی با اشاره به لایحه متمم شهرداری اردبیل خاطرنشان کرد: در متمم بیشترین تاکید بر سروسامان دادن پروژه‌های نیمه تمام و اختصاص 35 میلیارد تومان به پل قدس است که به تناسب وضعیت درآمدی شهرداری متمم با 400 میلیارد تومان پیشنهاد اعضای شورای شهر به تصویب رسید.
رئیس شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در بودجه شهرداری نه انحراف و نه کسری وجود دارد، افزود: برخی از اعضای محترم موافق بودجه انقباضی در تنظیم متمم بودجه هستند و برخی دیگر با بودجه انبساطی موافقند. بودجه به معنای پول نیست،بلکه در واقع کیف پول محسوب میشود. میتوانیم در آمد خود را داخل کیسه ای بریزیم و از آن کیسه برای هزینه ها پول برداریم،در مقابل میتوانیم کیف پولی با تقسیم بندی مناسب داشته باشیم،درآمد ها را در جایگاههای خاص جای داده و از همان جایگاه هزینه کنیم. این کار مانع ریخت و پاش میشود. تنظیم بودجه بیشتر یک حالت تخمینی و برآوردی است،۹ ماه که از سال گذشت،با متمم بودجه این تخمین را به واقعیت نزدیکتر میکنیم و ترمیم لازم صورت میگیرد. عزیزانی که قائل به بودجه انقباضی هستند،دغدغه شان ممانعت از ریخت و پاش میباشد.در مقابل بودجه انقباضی، میتواند انگیزه کسب درآمد را در شهرداری کاهش دهد. درآمد اصلی شهرداری از ساخت و ساز میباشد و شهرداری بایستی دنبال کسب درآمد پایدار باشد.
پوستی بیان کرد: انضباط مالی در بودجه و متمم مدنظر بوده و ما سعی کردیم به شکل انقباضی در تدوین آن عمل کنیم تا با یک رقم معقول و منطقی که حدود 400 میلیارد تومان است متمم بودجه نهایی شود.
انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان