نقشی برای اعضای شورا در اجرای طرح مسکن دولت تعریف نشده است / ضعف برخی مدیران استانی در همپایی با نایب رئیس مجلس

نقشی برای اعضای شورا در اجرای طرح مسکن دولت تعریف نشده است / ضعف برخی مدیران استانی در همپایی با نایب رئیس مجلس

پنجشنبه, 01 دی,1401

نقشی برای اعضای شورا در اجرای طرح مسکن دولت تعریف نشده است / ضعف برخی مدیران استانی در همپایی با نایب رئیس مجلس

عضو شورای شهر اردبیل

عضو شورای شهر اردبیل:
نقشی برای اعضای شورا در اجرای طرح مسکن دولت تعریف نشده است
ضعف برخی مدیران استانی در همپایی با نایب رئیس مجلس
عضو شورای شهر اردبیل گفت: در طرح های دولت مبنی بر توسعه مسکن، هیچ نقشی برای اعضای پارلمان محلی تعریف نشده و اعضای شورای شهر از طرح های مسکن دولت بی خبر است.
میر محمد سیدهاشمی در نشست مشترک اعضای شورای شهر با دکتر نیکزاد، نایب رییس‌ مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه نمایندگان مردم در شورای شهر هیچ نقشی در اجرای طرحهای مسکن دولت ندارند؛ گفت: هیچ یک از اعضای شورای شهر در شورای عالی مسکن عضو نیستند و کسی تا کنون هیچ نظری از شورای شهر در اجرای این طرح نپرسیده است.
وی گفت: قوانینی در سالهای گذشته برای انسجام شوراها و شهرداریها وضع شده است؛ اما یکپارچه سازی مدیریت شهری بر محور آن اتفاق نیفتاده است. بنابراین شورای شهر در برنامه های کلان شهری دچار مشکل شده است که در مجلس میتوانید در راستای یکپارچه سازی مدیریت شهری، موارد قانونی را لحاظ کند.
عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: ساده ترین عدم هماهنگی در مدیریت شهری این است که جایی آسفالت ریخته می‌شود دوباره همان‌جا حفاری میشود و این شاید بی‌تدبیری مسئولان را در ذهن مردم القا می‌کند.
میرمحمد سیدهاشمی ادامه داد: بسیاری از مدیرهایی که منتصب شده اند گاها توان همپا بودن و همکاری با شخص نائب رئیس مجلس در انجام وظایف را ندارند و در امر پیگیری مکرر و تعهد از توان و پتانسیل لازم بی بهره بوده و این یک ضعف در همراهی با نمایندگان هستند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در طول یک و نیم سال گذشته شورای شهر اقدامات ارزشمند و زیربنایی انجام داده است که شاید مشهود نباشد اما بعدا شاهد آثار آتی آنها خواهیم بود. بازنگری طرح جامع، تکمیل ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش و تسهیل سرمایه گذاری و عمران شهری از جمله عملکرد قابل مشاهده در دراز مدت است.
میر محمد سیدهاشمی به کار ارزشمند مجلس در درآمد پایدار شهرداریها اشاره کرد و گفت: لازمه ی تحقق این امر حمایت دکتر نیکزاد از شهرداری‌ها است.
وی گفت: راه اندازی شهر هوشمند و شهر الکترونیک که خود دولت نیز پیگیر این امر است، متحمل هزینه زیادی است. که ضروری است در ابتدا زیرساختهای این موضوع فراهم شود.
وی همچنین تصریح کرد: دستگاههای اجرایی از نشاط خلاقیت و تحرک فاصله گرفته اند و به روز مرگی دچار شده اند . عدم نشاط و تحرک در شهر اردبیل یک مشکل جدی است.
 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان