نارضايتي از عملكرد سرمايه‌گذاري در شهرداري/قول و قرارها با مردم فراموش نشود

نارضايتي از عملكرد سرمايه‌گذاري در شهرداري/قول و قرارها با مردم فراموش نشود

جمعه, 20 خرداد,1401

نارضايتي از عملكرد سرمايه‌گذاري در شهرداري/قول و قرارها با مردم فراموش نشود

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شوراي شهر اردبيل

رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شوراي شهر اردبيل:
نارضايتي از عملكرد سرمايه‌گذاري در شهرداري/قول و قرارها با مردم فراموش نشود.

🔻ابراهیم صفری عضو شوراي اسلامي شهر اردبيل گفت: در يك سال اخير عملكرد مناسبي را در حوزه سرمايه‌گذاري شاهد نيستيم و در اين راستا قدم مؤثري برداشته نشده است.

🔹️ابراهيم صفري در نطق پيش از دستور جلسه رسمي شوراي شهر اردبيل با ارائه گزارشي از مأموريت اخير خود در استان گلستان اظهار كرد: در اين جلسات تجربيات استان‌ها مورد توجه قرار گرفت به طوري كه در يك تفاهمنامه‌اي بين آموزش و پرورش، شوراي و شهرداري مقرر شده تا فضاهاي خالي مدارس به پاركينگ عمومي تبديل شده و در نقطه مقابل شهرداري ساخت مدارس جديد را به شكل چند طبقه و نوساز مورد توجه قرار دهد.

🔹️وي تصريح كرد: انتظار مي‌رود شورا و شهردار اردبيل نيز با همكاري آموزش و پرورش به ويژه در مدارس هسته مركزي شهر چنين اقدامي را آغاز كند تا فضاي مدرسه به پاركينگ عمومي تبديل شده و در نقطه مقابل واحدهاي آموزشي جديد احداث و راه‌اندازي شود.

🔹️عضو شوراي اسلامي شهر اردبيل به حل مشكل زمين‌هاي قولنامه‌اي در برخي از استان‌ها با توافق خريدار و فروشنده و 2 نفر شاهد براي طرح دعاوي در مراجع قضايي و شوراي حل اختلاف اشاره كرد و گفت: اميدواريم چنين رويه‌اي در استان اردبيل نيز عملياتي شده و مشكل زمين‌هاي قولنامه‌اي برطرف شود.

🔹️ابراهیم صفري با انتقاد از تأخير و تعلل در اين زمينه و گلايه‌هاي به حق مردم افزود: نه تنها نمايندگان شورا بلكه نمايندگان مجلس و مسئولان اقدامي مؤثر در اين حوزه انجام ندادند و بايد هر چه سريعتر مشكل زمين‌هاي قولنامه‌اي به ويژه براي ساكنان مناطق اطراف شهر برطرف شده و امكان استفاده از اين بستر فراهم آيد.

🔹️وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: اگر قرار است ديوان عدالت اداري در اين زمينه حكمي را صادر كند بايد به موقع اين احكام صادر و مسئولان امر پيگيري‌ لازم را براي حل مشكل زمين‌هاي قولنامه‌اي انجام دهند.

🔹️صفري در مورد پرداخت چهار درصد حق كارگران براي پوشش بيمه‌اي از سوي شركت‌هاي پيمانكاري اضافه كرد: شهرداري بايد شركت‌هاي پيمانكاري را موظف كند تا اين مبلغ را پرداخت كرده و كارگران شهرداري در زمان بازنشستگي دچار مشكل نشوند.

🔹️وي بيان كرد: شهرداري اردبيل بايد با برنامه‌ريزي مناسب مشكل به وجود آمده را در اين حوزه رفع كرده و مبالغ مورد نظر را از حساب پيمانكاران و شركت‌هاي فعال كسر و به حساب كارگران شهرداري و حق و حقوق آنها واريز كند.

🔹️ابراهیم صفري به فعاليت يك ساله شوراي ششم اشاره كرد و ادامه داد: بايد عملكرد ما در اين يك سال مورد بررسي قرار گيرد تا بفهميم به كدام وعده‌هاي خود در اين مدت عمل كرده و كدام وعده‌ها بر زمين مانده است.

🔹️وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: ضروري است با بررسي نقاط ضعف و قوت، سهل‌انگاري‌ها و كوتاهي‌هاي خود را كناب گذاشته و از فرصت خدمت سه سال باقيمانده خود بهترين بهره را ببريم تا در خدمت مردم و حل مشكلات آنها باشيم.

🔹️صفري ضرورت تعريض خيابان و برخي از مناطق 13گانه شهر اردبيل يادآور شد و تصريح كرد: در مناطق كم برخوردار به دلايل مختلف تعريض معابر و خيابان‌ها مورد غفلت قرار گرفته به طوري كه ما بايد به قول و قرارمان با مردم كه در زمان انتخابات داده‌ايم، وفادار و پايبند باشيم.
وي گفت: در بازديدي كه از چند محله شهر اردبيل داشتيم، قرار بود تا تعريض خيابان و توسعه فضاي سبز انجام شود اما با گذشت يك سال هنوز اين وعده‌ها عملياتي نشده و مردم نيز مطالبات به حقي دارند.

🔹️صفري به عملكرد حوزه سرمايه‌گذاري اشاره كرد و افزود: قدم مؤثري در اين حوزه برداشته نشده و بسياري از پروژه‌ها بر زمين مانده است.
وي در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: يكي از نمايندگان مجلس در موعد انتخابات براي اهالي مناطق 13گانه قول داده بود تا احياي بافت فرسوده و قديمي را با پرداخت 200 ميليون تومان تسهيلات كم بهره در اولويت قرار دهد كه متأسفانه اين وعده عملي نشده و ما از نمايندگان مجلس انتظار داريم در فرصت باقيمانده از دوران مسئوليت خود‌، به وعده‌هايي كه به مردم در مناطق مختلف داده‌اند، عمل كنند.
🔹️صفري ضرورت بازگشايي چند مغازه در مسير پل داروپخش و ضرورت بازديد دسته‌جمعي اعضاي شوراي شهر را از طرح‌ها و پروژه‌هاي مختلف يادآور شد و اضافه كرد: وضعيت مالي شهرداري اصلا مناسب نيست و بهتر است در اين شرايط اعضاي شوراي شهر در مصوبات خود از بذل و بخشش خودداري كرده و به توانمندي مالي شهرداري كمك كنند.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان