لزوم گسترش خدمات به شهرک های جدیدالاحداث در اردبیل

لزوم گسترش خدمات به شهرک های جدیدالاحداث در اردبیل

پنجشنبه, 11 مرداد,1403

لزوم گسترش خدمات به شهرک های جدیدالاحداث در اردبیل

رئیس شورای شهر اردبیل در مجمع عمومی سالیانه اتحادیه حمل و نقل مسافر و بار شهرداریهای کشور

#رویداد_روز
رئیس شورای شهر اردبیل در مجمع عمومی سالیانه اتحادیه حمل و نقل مسافر و بار شهرداریهای کشور:
 لزوم گسترش خدمات به شهرک های جدیدالاحداث در اردبیل
سفر درون شهری به هسته مرکزی شهر باید کاهش یابد
دکتر سیدهاشمی رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل امروز در سومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه حمل و نقل مسافر و بار شهرداریهای کشور که با حضور روسا و مدیران سازمانهای حمل و نقل بار و مسافر شهرداری های کشور به میزبانی شهرداری اردبیل برگزار شد؛ تصریح کرد: اردبیل نیز بمانند دیگر استانها در حوزه حمل و نقل عمومی دارای چالش های بیشماری است که لازم است با طرح ریزی و برنامه ریزی صحیح و اصولی این مشکلات حل شود.
وی ضمن تسلیت شهادت شهید مجاهد، رهبر نهضت مقاومت "اسماعیل هنیه" رئیس دفترسیاسی جنبش حماس و محکوم کردن ترور ناجوانمردانه وی توسط دشمنان اسلام گفت: اگرچه مقامات دولت جنایتکار آمریکا و اسرائیل، در تصور پیروزی از این اقدام رذیلانه هستند اما در منطق اسلام، شهادت بالاترین پیروزی برای انسان است و جنبش جهانی، عظیم و بین المللی مقاومت ادامه خواهد داشت.
رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به جایگاه والای حمل و نقل در حوزه اقتصاد ونقش اساسی آن در تولید ناخالص ملی افزود: جایگاه حمل و نقل عمومی یک بحث جدی است و هوشمندسازی جز برنامه های توسعه حمل و نقل عمومی شهر اردبیل است.
سید هاشمی با تشریح عملکرد شورا و شهرداری در حوزه حمل و نقل درون شهری در شهر اردبیل گفت: با توجه به رشد و توسعه شهرها و ساخت شهرک های جدید، عملکرد شهرداری نیز بسیار مهم و پیچیده میشود. چرا که حذف تمرکز خدمات از مرکز شهر و برنامه ریزی برای ارایه خدمات متناسبت با نیاز شهروندان مشکل است. ضروری است با گسترش خدمات در شهرک های جدیدالاحداث جذب سفرها به داخل شهر را کنترل کنیم تا مشکل ترافیک را نیز بتوان مدیریت کرد.
وی گفت: شهر اردبیل با کمبود اتوبوس مواجه است. بطوریکه براساس شاخصه برنامه چهارم توسعه و بر اساس استاندارد تعیین شده برای هر 100 هزار جمعیت 30 دستگاه اتوبوس لحاظ شده؛ اما اردبیل با 700 هزار نفر جمعیت تنها 110 دستگاه اتوبوس دارد که لازم است تعداد ان به 200 دستگاه برسد .اما متاسفانه این شرایط را نداریم و از مسئولان درخواست دارم با طرح ریزی و اجرای برنامه های مختلف محدویت اردبیل را در امر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی رفع کنند.
رئیس شورای شهر اردبیل عنوان کرد: قطع بیمه دهی رانندگان فعال در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی، عدم تحویل اتوبوسهای خریداریی شده از وزارت کشور، عدم تحویل کامل خودروهای ون تازه خریداری شده در راستای ساماندهی سرویس مدارس در شهر اردبیل و حذف استفاده از تسهیلات بانکی در امر نوسازی تاکسیها از جمله مشکلات حوزه حمل و نقل است.
وی ادامه داد: برنامه ریزی مناسب در راستای پرداخت یارانه ها ی بلیط اتوبوسهای بخش خصوصی، حل موضوع صدور پروانه بهره برداری برای حوزه های باری از طریق اتحادیه وانت باران، حل مشکل سامانه باربرگ، حل بحران کاهش اتوبوسهای برون شهری در ترمینالهای مسافربری شهرها که ظرف چندسال آینده این حوزه به جهت افزایش قیمتها و عدم صرفه اقتصادی برای تعاونی های مسافربری بحران جدی خواهد شد باید در دستور کار قرار گیرد.
سیدهاشمی با تاکید بر عملیاتی نمودن گام به گام در حوزه کنترل، نظارت، ارایه خدمات برخط و پرداخت های الکترونیکی از طریق کیف پول، سفرهای اینترنی و سفرهای هوشمند بعنوان گامی مهم در ساماندهی حوزه حمل و نقل بار و مسافر در شهر اردبیل تصریح کرد: در حوزه فرهنگ حمل و نقل و ترافیک شهری تعداد اتوبوسهای درون شهری بیسار کمتر شده و اگر از تدبیر مناسب استفاده نشود در آینده چالش های اساسی را خواهیم داشت.
گفتنی است در ادامه جلسه هر یک از مسئولان کشوری و استانی به بیان دیدگاه و نظریات خود پرداخته و مشکلات این حوزه جهت اتخاذ راه حل های مناسب ارایه شد.انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان