عوارض ساخت و ساز در اردبیل کمتر از سایر شهرهاست / تخفیف 30 درصدی برای انبوه‌سازان

عوارض ساخت و ساز در اردبیل کمتر از سایر شهرهاست / تخفیف 30 درصدی برای انبوه‌سازان

دوشنبه, 20 بهمن,1399

عوارض ساخت و ساز در اردبیل کمتر از سایر شهرهاست / تخفیف 30 درصدی برای انبوه‌سازان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر: 
عوارض ساخت و ساز در اردبیل کمتر از سایر شهرهاست / تخفیف 30 درصدی برای انبوه‌سازان 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: عوارض ساخت و ساز در شهر اردبیل در مقایسه با سایر شهرهای کشور رقم بسیار پایین و اندک است. 
حسین افسانه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل و در تبیین ابعاد مختلف تعرفه 1400 اظهار کرد: بعد از گذشت 15 جلسه پرچالش اما کارشناسی تلاش کردیم تا تعرفه عملیاتی را برای سال 1400 در نظر گرفته و با رأی اعضای شورای شهر به تصویب برسانیم. 
وی تصریح کرد:‌ شورا و شهرداری در وضع عوارض 1400 به کلیه مستندات قانونی توجهی جدی داشته و در کمیسیون‌های مختلف نظرات کارشناسی مورد توجه قرار گرفت که عمده مباحث چالشی در وضع عوارض برای ساخت و ساز بوده است. 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: ما در چند منطقه کم برخوردار حتی با کاهش تعرفه عوارض روبه‌رو بودیم و عمده افزایش تعرفه پروانه صادر شده در حوزه ساخت و ساز مربوط به رقم 10 تا 20 درصدی افزایشی است. 
افسانه افزود: ما در اردبیل با کمترین پرداخت عوارض در حوزه ساخت و ساز روبه‌رو هستیم به طوریکه برای هر متر مربع حداقل 40 هزار تومان و حداکثر 100 هزار تومان شهروندان برای دریافت پروانه ساختمانی پرداخت عوارض انجام می‌دهند. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این در حالی است که در بسیاری از شهرهای کشور رقم‌های نجومی در تعرفه سالانه پیش‌بینی شده و بیشترین درآمد شهرداری نیز از همین محل و حوزه ساخت و ساز است. 
افسانه اضافه کرد: افزایشی که در سال آینده در تعرفه برای ساخت و ساز در نظر گرفته شده تا دو برابر می‌باشد که البته در برخی از مناطق به دلیل گستردگی تخلفات ساختمانی این عوارض بیشتر در نظر گرفته شده تا به نوعی جلوی ساخت و ساز غیر اصولی گرفته شود. 
وی بیان کرد: به طور متوسط یک شهروند اردبیلی برای ساخت یک آپارتمان چهار طبقه با یک پلوت 13 میلیون تومان پرداخت عوارض ساختمانی را انجام می‌دهد که در صورت رعایت نکردن ضوابط این رقم تا 21 میلیون تومان قابل افزایش است. 
افسانه ادامه داد: برای اماکن مسکونی که تبدیل به مطب، مهد کودک و واحدهای آموزشی و فرهنگی شوند، عوارض رایگان محاسبه شده و در طول سال رقمی از صاحبان این واحدها دریافت نمی‌شود. 
وی در مورد پارکینگ خودروهای سبک نیز اظهار کرد: در این زمینه با افزایش 30 درصدی روبه‌رو هستیم و در عوارض سالانه پسماند نیز 30 درصد افزایش در تعرفه 1400 در نظر گرفته شده است. 
افسانه افزایش تعرفه تابلوهای تبلیغاتی را 30 درصد و قطع اشجار را با رقم افزایشی دو برابر اعلام کرد و گفت:‌ شهروندی که اقدام به قطع اشجار کند، تا 500 هزار تومان جریمه خواهد شد و افراد مخرب فضای سبز و چمن تا 280 هزار تومان جریمه می‌شوند. 
وی عوارض پرداختی موتورسیکلت‌ها و وانت‌بارها را 30 درصد و عوارض آماده‌سازی را نیز همین مبلغ اعلام کرد و افزود: عوارض خسارت حفاری‌ها 30 درصد و تعرفه ورودی شورابیل نیز با 30 درصد افزایش روبه‌رو شده است. 
 
پیش فروش قبر از یک میلیون تا چهار میلیون تومان  
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل به افزایش 30 درصدی تعرفه آرامستان‌ها به دلیل افزایش مصالح به کار رفته در این مجموعه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: پیش فروش قبر در بهشت زهرا به مبلغ یک میلیون تومان و در قبرستان‌های داخل شهر به مبلغ چهار میلیون تومان تعیین شده است. 
افسانه به افزایش 40 درصدی تعرفه جمع‌آوری پسماند اشاره کرد و گفت: در مجموع برای هر صنف ماهانه 100 هزار تومان رقم تعیین شده که یک مبلغ ناچیزی به شمار می‌رود. 
وی در مورد سازندگان پارکینگ تصریح کرد: برای سازندگان پارکینگ در شهر اردبیل در کنار صدور پروانه رایگان، 20 درصد تجاری رایگان در نظر گرفته شده تا از این مزایا بتوانند استفاده کنند. 
افسانه اظهار کرد: فردی که دارای زمین بایر است، می‌تواند آن را به پارکینگ عمومی تبدیل کند که در این زمینه شهرداری موظف شده تا عملیات آواربرداری و روسازی را نیز به صورت رایگان با صدور مجوزهای بدون پرداخت اولیه به انجام برساند. 
وی در مورد احیای بافت فرسوده نیز گفت:‌ برای تمام معابر هشت متر و بالای هشت متر آزادسازی و عقب‌نشینی معابر و نوسازی بافت فرسوده بدون هیچ‌گونه هزینه در نظر گرفته شده و قطعا حمایت ما در این بخش پیشتر از حمایت مسئولان دولتی و حتی اجرایی است. 
افسانه در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما جلوتر از قوانین و مقررات حمایتی دولتمردان در احیای بافت فرسوده بسته‌های تشوقی برای ساکنان این منطقه در نظر گرفتیم که قطعا با بهره‌مندی از این بسته‌های تشویقی به راحتی می‌توان خدمات مطلوبی را ارائه کرد.

وی بها خدمات را در اردبیل بسیار پایین و ناچیز اعلام کرد و افزود: برای جامعه ایثارگران، خانواده‌های شهدا و جانبازان صدور پروانه رایگان با محاسبه ریالی انجام شده به طوریکه جانبازان زیر 25 درصد تا 12 میلیون تومان، بالای 25 درصد تا 50 درصد 16.5 میلیون تومان، بالای 50 درصد تا 70 درصد 25 میلیون تومان و جانبازان بالای 70 درصد تا رقم 33 میلیون تومان می‌توانند از پروانه رایگان استفاده کنند. 
افسانه اضافه کرد: برای خانواده‌های درجه یک شهدا نیز تا 28 میلیون تومان پروانه رایگان صادر می‌شود. 
وی در ادامه بیان کرد: برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و همچنین بهزیستی 15 میلیون تومان بخشودگی عوارض در نظر گرفته شده است. 
افسانه به حمایت شورا و شهرداری از انبوه‌سازان نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای انبوه‌سازان پیشنهاد شد تا در صورت پرداخت نقدی هزینه‌های ساخت و ساز تا 30 درصد و در صورت پرداخت قسطی تا 25 درصد بخشودگی عوارض در نظر گرفته شود. 
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل اظهار کرد: برای هر مسجد 48 متر تجاری با صدور پروانه رایگان اعمال خواهد شد و برای کارگران رسمی و قراردادی نیز مقرر شد مبلغ 25 تا 30 میلیون تومان و برای نیروهای حجمی نیز تا 9 میلیون تومان کاهش و بخشودگی در صدورپروانه مد نظر قرار گیرد. 
انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان