طرح تفصیلی شهر اردبیل مرحله به مرحله تصویب می شود

طرح تفصیلی شهر اردبیل مرحله به مرحله تصویب می شود

ﺳﻪشنبه, 01 شهریور,1401

طرح تفصیلی شهر اردبیل مرحله به مرحله تصویب می شود

میر محمد سید هاشمی عضو شورای شهر اردبیل

میر محمد سید هاشمی عضو شورای شهر اردبیل: طرح تفصیلی شهر اردبیل مرحله به مرحله تصویب می شود.

🔻عضو شورای شهر اردبیل گفت: طرح تفصیلی شهر اردبیل بعد از گذشت سال های طولانی مرحله به مرحله تصویب و برای اجرا به شهرداری ابلاغ می شود.

🔹️میرمحمد سیدهاشمی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در 7 سال گذشته فرازونشیبی را در بررسی طرح تفصیلی شاهد بودیم و با تغییر معاونین شهرسازی در مسیر بررسی این طرح تغییراتی به وجود آمد تا در شورای ششم تصمیم گرفتیم با یک نگاه کارشناسی و علمی و هم اندیشی متخصصان این طرح را به سرانجام برسانیم.

🔹️وی خاطرنشان کرد: هرچند این طرح تفصیلی در افق 1400 پیش بینی شده بود اما جالب اینکه در سال 1401 به تصویب می رسد و بهتر است در طرح جامع نیز که سال گذشته مهلت قانونی آن تمام شده ویرایش و مورد بازنگری قرار گیرد.

🔹️عضو شورای شهر اردبیل از حل مشکل ساخت و سازهای غیرقانونی در قالب ططرح تفصیلی و کاهش ارجاع پرونده ها به کمیسیون ماده 100 خبر داد و بیان کرد: براساس جمع بندی نظرات معاونین مناطق شهرداری با اجرای طرح تفصیلی جدید ساخت و سازها قانونمند شده و از تخلفات جلوگیری خواهد شد.

🔹️سیدهاشمی از حذف محدودیت جلب رضایت همسایه و صدور مجوز برای قطعات تفسیرناپذیر خبر داد و گفت: اصحاب رسانه باید روی این موضوع و پهنه بندی قطعات اعم از سکونت، مختلط، پلاک سبز و حفاظتی حساس شده و شورا و شهرداری را در اعمال درست قوانین یاری کنند.

🔹️وی ادامه داد: در کنار شورا دستگاه های نظارتی و رسانه ها باید روی این موضوع حساس باشند تا در طرح تفصیلی نحوه استفاده از زمین های شهری و ارائه مشاوره های دقیق در بهره گیری از فضای فراهم شده تبیین شود.

🔹️عضو شورای شهر اردبیل افزود: ما کار را مرحله به مرحله با تلاش اعضا و برگزاری جلسات با نخبگان شهری به پیش می بریم و سعی مان بر این است تا روی موضوعات دقیق شده و با حساسیت مراحل مختلف طرح تفصیلی را به پیش ببریم.

🔹️سیدهاشمی اظهار کرد: امیدواریم با اجرایی شدن طرح تفصیلی تا 85 درصد پرونده های ورودی به کمیسیون کاهش یافته و ضوابط ساخت و سازها نیز درست هدفگذاری شود.

🔹️وی خاطرنشان کرد: در گام نخست ضوابط پهنه بندی به تصویب رسید و هنوز در سه گام دیگر 70 درصد بررسی این طرح مورد توجه قرار خواهد گرفت که امیدواریم تا پایان امسال در این حوزه به اهداف مورد نظر دست یابیم.

🔹️عضو شورای شهر اردبیل به لایحه تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: بررسی کرایه سرویس های مدارس در سال گذشته نشان از افزایش 30 درصدی کرایه ها بود و با بررسی های انجام شده رقم مصوب برای سال تحصیلی پیش رو 350 هزار تومان برای سواری و 3 میلیون و 500 هزار تومان برای مینی بوس در هر ماه تعیین شده است.

🔹️سیدهاشمی افزود: عمده ناوگان مینی بوس در اردبیل فرسوده است و چندان رغبتی برای سرویس دهی برای مدارس ندارند و در کنار محدودیت تعداد دستگاه های فعال به عنوان سرویس مدارس رغبت کم خانواده ها را برای انتخاب سرویس مدارس شاهد هستیم.

🔹️وی به افزایش تعداد پرونده های ماده 9 اشاره کرد و گفت: در برخی از موارد چاره ای جز اعمال ماده 9 نداریم و شایسته است همشهریان در اجرای طرح های عمرانی بیشترین تعامل و همراهی را با شهرداری داشته باشند تا تملک در اجرای این طرح ها به سرعت انجام شود.

انتهای پیام/
 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان