ضوابط تشويقي در بافت‌هاي فرسوده در طرح تفصیلی آینده دیده شده است

ضوابط تشويقي در بافت‌هاي فرسوده در طرح تفصیلی آینده دیده شده است

ﺳﻪشنبه, 01 شهریور,1401

ضوابط تشويقي در بافت‌هاي فرسوده در طرح تفصیلی آینده دیده شده است

رئيس كميسيون عمراني و فني شوراي شهر اردبيل

رئيس كميسيون عمراني و فني شوراي شهر اردبيل: ضوابط تشويقي در بافت‌هاي فرسوده در طرح تفصیلی آینده دیده شده است.

🔻رئيس كميسيون عمراني و فني شوراي شهر اردبيل گفت: در قالب طرح تفصيلي ضوابط تشويقي در بافت فرسوده اعمال شده و اين امر به رونق ساخت و ساز در اين مناطق كمك خواهد كرد.

🔹️عليرضا غريبي در جلسه رسمي شوراي شهر اردبيل با اشاره به برگزاري جلسات متعدد براي بررسي طرح تفصيلي شهر اردبيل اظهار كرد: ما با دعوت از نخبگان، متخصصان و كارشناسان سعي كرديم تا نظرات آنها را در تهيه و تصويب طرح تفصيلي مورد توجه قرار دهيم.

🔹️وي تصريح كرد:‌ در چهار گام به روزرساني و ارتقاي طرح تفصيلي شهر اردبيل هدف‌گذاري شد كه گام نخست تهيه نقشه الگويي توسعه شهر به تناسب گسترش مناطق مختلف بوده و در كنار آن تحليل جمعيتي به همراه ويژگي‌هاي اقتصادي و فرهنگي، استفاده از شرايط فضايي، كالبدي و وضعيت ساخت و ساز و گام بعدی نيز انجام مطالعات و تهيه طرح تفصيلي مورد توجه و دقت نظر قرار گرفت.

🔹️رئيس كميسيون عمراني و فني شوراي شهر اردبيل گفت: در طرح تفصيلي ضوابط احداث بنا و پهنه‌هاي مسكوني از مسائل مهمي بود كه ما سعي كرديم  به نحوي عمل كنيم تا ضوابط و مقررات مورد توجه قرار گيرد.

🔹️غريبي اجراي طرح تفصيلي را به كاهش ورودي پرونده‌ها و كميسيون ماده 100 يادآور شد و افزود: در اين بستر جلوي ساخت و سازهاي غيرمجاز گرفته خواهد شد.

🔹️وي توجه به ضوابط احداث بنا و پهنه‌بندي‌ها را در حوزه بلند مرتبه‌سازي و تفكيكي پهنه‌هاي سكونتي يادآور شد و خاطرنشان كرد: در جلسات مختلف از نظرات علمي و كارشناسي استفاده كرديم تا موارد اصلاحيه انجام و ايرادات و اشكالات برطرف شود.

🔹️غريبي در بخش ديگري از سخنان خود اضافه كرد: يكي از مشكلات طرح تفصيلي موجود جلب رضايت همسايه بود كه در طرح تفصيلي جديد و ضوابط تعريف شده جلب رضايت همسايه حذف شده و اميدواريم با اصلاح ساختار شهر از ساخت و سازهاي دندانه‌دار به سمت ساخت و سازهاي ايمن و با ناهنجاري كمتر حركت كنيم.

🔹️وي بيان كرد: در گام نخست ضوابط احداث بنا در پهنه سكونتي مورد بررسي قرار مي‌گيرد و در مراحل بعد سعي خواهد شد تا سايرپهنه ها مورد توجه و دقت نظر قرار گيرد.

🔹️غريبي از اعضاي شوراي شهر در همراهي براي بررسي لايحه طرح تفصيلي قدرداني كرد و ادامه داد:‌ نمیشود با يك نسخه واحد براي شهر تصميم گیری شود و از ساخت و سازهاي ناهمگن جلوگيري شود.

🔹️رئيس كميسيون عمراني و فني شوراي شهر اردبيل اعمال ضوابط تشويقي براي بافت فرسوده و رونق ساخت و ساز در اين محدوده را يادآور شد و اظهار كرد: اميدواريم ضوابط تعريف شده در طرح تفصيلي به صورت دقيق مورد توجه قرار گيرد.

انتهاي پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان