ضرورت تعیین تکلیف اراضی برخی ادارات در مناطق مختلف شهری

ضرورت تعیین تکلیف اراضی برخی ادارات در مناطق مختلف شهری

پنجشنبه, 13 آبان,1400

ضرورت تعیین تکلیف اراضی برخی ادارات در مناطق مختلف شهری

ضرورت تعیین تکلیف اراضی برخی ادارات در مناطق مختلف شهری 

🔺 رفع معضل بیکاری توسط دولت
🔺عدم پرداخت بدهی ادارات به شهرداری

🔺جذب اعتبارات دولتی در توسعه شهر 
و تکمیل پروژه های نیمه تمام

حبیب_فتحی عضو شورای شهر اردبیل در جلسه اعضای شورای شهر و شهردار با استاندار اردبیل با گلایه از عدم تعیین تکلیف اراضی برخی ادارات و سازمان ها عنوان کرد: یکی از عمده مسائلی که شهرداری، شورای شهر و مردم را دچار مشکل کرده، زمین هایی است که در طرح تفصیلی شهر کاربری آن مشخص شده اما هیچ سازمانی کاربری خود را تعیین تکلیف نمی کند که این موضوع باعث بوجود آمدن یک سری آسیب های اجتماعی در نقاط مختلف شهر شده است.

وی افزود: اشخاصی این اراضی را بصورت قولنامه ای خریداری کرده اند بطوریکه حجم زمین های قولنامه ای بسیار بالا است و بصورت غیر مجاز مشغول ساخت و ساز می باشند که در این صورت در آینده نه چندان دور، قطعا با ادارات مربوطه و شهرداری به مشکل بر می خورند و یا اگر هم بخواهند پروانه ساخت دریافت کنند بدلیل مشخص نبودن وضعیت اراضی و قولنامه ای بودن ملک امکان صدور پروانه برای شهرداری میسر نیست.

عضو شورای شهر اردبیل گفت: این مسائل باعث شده تا شهرداری از بابت درآمدهای حاصله از محل #صدور_پروانه دچار مشکل شود و وضعیت اراضی مردم بلاتکلیف باقی بماند. در این خصوص درخواست داریم ادارات، اراضی و املاک خود را تعیین تکلیف کنند.

فتحی با اشاره به بدهی بالای تعداد زیادی از ادارات به #شهرداری_اردبیل، اذعان کرد: شهرداری اردبیل در وضعیت مالی خوبی قرار ندارد و روزانه تنها برای حقوق کارکنان خود باید مبلغی حدود یک میلیارد تومان تامین کند؛ بصورت جدی خواستار تسویه حساب ادارات با شهرداری هستیم تا روند ارائه خدمات به  #شهروندان با اخلال مواجه نشود و حق و حقوق شهرداری که همان بیت المال است به خزانه این سازمان بازگردد.

وی جذب اعتبارات دولتی را مهمترین راهکار در حمایت از توسعه شهر و تکمیل پروژه های نیمه تمام قلمداد کرد و ضمن تشکر از نمایندگان محترم مجلس گفت : نمایندگان محترم در این خصوص می توانند مساعدت های خوبی را انجام دهند چرا که جذب بودجه های دولتی بعنوان یک مکمل قوی در روند توسعه ای شهر و انجام پروژه های بزرگ عمل می کند.

این عضو شورا در پایان سخنان خود خواستار توجه ویژه استانداری به ایجاد #اشتغال شد و گفت: #بیکاری معضلات و آسیبهای اجتماعی بسیاری را به دنبال خود می آورد که لازم است مساله اشتغال جوانان جزو اولویت های استانداری باشد.
 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان