ضرورت استفاده بهینه شهرداری از تمامی فرصتها برای افزایش ناوگان حمل ونقل عمومی / افزایش مجدد اتوبوسهای شهری در دستورکار است / طرح هوشمند سازی پارک خودروها(پارک حاشیه) اجرا میشود

ضرورت استفاده بهینه شهرداری از تمامی فرصتها برای افزایش ناوگان حمل ونقل عمومی  / افزایش مجدد اتوبوسهای شهری در دستورکار است  / طرح هوشمند سازی پارک خودروها(پارک حاشیه) اجرا میشود

جمعه, 12 خرداد,1402

ضرورت استفاده بهینه شهرداری از تمامی فرصتها برای افزایش ناوگان حمل ونقل عمومی / افزایش مجدد اتوبوسهای شهری در دستورکار است / طرح هوشمند سازی پارک خودروها(پارک حاشیه) اجرا میشود

عضو شورای شهر اردبیل

✅ضرورت استفاده بهینه شهرداری از تمامی فرصتها برای افزایش ناوگان حمل ونقل عمومی

✅افزایش مجدد اتوبوسهای شهری در دستورکار است

✅طرح هوشمند سازی پارک خودروها(پارک حاشیه) اجرا میشود

🔹سیدهاشمی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر اردبیل در خصوص لایحه جذب اعتبار و تامین مالی شهرداریها در قالب اوراق مشارکتی برای توسعه حمل و نقل عمومی گفت: توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی  در راستای کنترل ترافیک و ایجاد زیرساخت‌ها برای این امر جز برنامه های کلان کشوری است.

🔹وی گفت: دولت هرساله جهت توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی به شکل خاصی تسهیلات فراهم می‌کند. امسال نیز بر اساس بودجه ۱۴۰۲،  شهرداری های کشور  که متقاضی هستند می توانند تا سقف ۳۷۸ میلیارد تومان با اوراق خزانه  اقدام به خرید اتوبوس های شهری کنند.

🔹سیدهاشمی با اشاره به اینکه بازپرداخت این اوراق ۵۰ درصد از طرف شهرداری و ۵۰ درصد از طرف دولت به شکل یارانه ای خواهد بود، افزود: این فرصت مناسبی برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی است که امیدواریم شهردار اردبیل نیز از این فرصت استفاده کند.

🔹عضو شورای شهر اردبیل  با بیان اینکه در سال گذشته نیز بیش از ۶۰ دستگاه ناوگان اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شد؛ افزود: در حال حاضر اردبیل ۱۰۰ اتوبوس  فعال دارد که ۱۱ اتوبوس متعلق به شهرداری و ۸۹ آن در بخش خصوصی است که بخش خصوصی نیز مشکلات برای خود را دارد.

🔹وی با تاکید بر بهره مندی شهرداری از این فرصت جهت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: با موافقت اعضای شورای با لایحه جذب اعتبار در قالب اوراق برای خرید اتوبوسهای شهری از شهردار اردبیل درخواست داریم نسبت به افزایش مجدد اتوبوس ها اقدام کند.

🔹سید هاشمی همچنین در خصوص لایحه اجرای طرح مدیریت هوشمند پارک خودرو در سطح شهر گفت: رفع معضل ترافیک در هسته مرکزی شهر یک دغدغه جدی است.

🔹وی با بیان اینکه طرح پارک هوشمند خودروها در خیابانها در طول  یک سال  گذشته مطرح بود افزود: با پیگیریهای لازم خوشبختانه این طرح به مرحله اجرا خواهد رسید.

🔹رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شهری شورای شهر اردبیل ادامه داد: در گذشته پارکومترهایی در سطح شهر نصب شده که متاسفانه جواب نداد. از طرفی نیز قانون شهرداری ها را مکلف به افزایش درآمد پایدار شهر کرده که می‌توانیم با هوشمندسازی طرح پارک های حاشیه در سطح شهر علاوه بر ساماندهی ترافیک به درامدزایی نیز برسیم.

🔹وی با بیان اینکه اجرای این طرح  توسط شرکت بخش خصوصی خواهد شد؛ گفت؛ پارک خودروها در حاشیه خیابان در نیم ساعت اول رایگان و بعد از هر ساعت چهار هزار تومان خواهد شد. شهروندان می‌توانند برای پارک کردن خودرو خود در خیابان ، محل پارک را بصورت الکترونیکی با کدهای ارایه شده رزرو کنند.

🔹عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در این طرح همچنین برای دهها نفر فرصت اشتغالزایی فراهم خواهد شد؛ گفت: این اولین قدم در راستای هوشمند سازی در پارک خودروهاست.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان