دوره 4
بیست و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر روز شنبه مورخه30/11/92 رأس ساعت 19/00 باحضور اعضای محتــرم شــــورای اســــلامی شهـــر و آقایان مهندس لاله ، عباسی و میهمانان شورا آقای مهندس صدیف بدری شهردار محترم اردبیل ، صمدی معاون برنامه ریزی شهرداری ، مینایی مدیر برنامه ریزی و خبرنگاران خبرگزاریها و مطبوعات ، بعد از تلاوت آياتی چند از کلام الله مجيد به رياست حجت الاسلام والمسلمین حاج محمدرضا سرداری رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل آغاز شد .
در ابتداي جلسه حجت الاسلام والمسلمين حاج محمدرضا سرداري طي سخناني از اعضاي محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم و اعضای محترم شورا و خبرنگاران عزیز که تصمیمات نمایندگان مردم در پارلمان محلی در ارتباط با خدمات شهری را به موقع به اطلاع شهروندان عزیز می رسانند تقدیر و تشکر کردند.
ایشان از اعضای محترم شورای اسلامی شهر و معاون محترم برنامه ریزی آقای صمدی و تمامی کسانی که در بررسی بودجه سال آتی شهرداری اردبیل ، مناطق و سازمانهای تابعه در جلسات متعدد کمیسیون های تخصصی شورا حضور داشته و به بهترین نحو ممکن در بررسی بودجه تلاش نموده اند تقدیر و تشکر کردند.
حجتالاسلام والمسلمین حاج محمدرضا سرداری در پایان بررسی بودجه 93 شهرداری اظهار داشتند : ما در سه ماه پایانی سال به دلیل بررسی تعرفه و بودجه سالانه با تراکم کار در شورای شهر روبرو هستیم که امیدواریم تمام تلاشها و دلسوزیهای اعضای شورای شهر و شهرداری اردبیل و کلیه دستاندرکاران حوزه خدماترسانی شهری به رضایتمندی بیشتر مردم در سال آینده منجر شود وی تصریح کرد: ما در جلساتی فشرده و متراکم و در قالب کمیسیونهای تخصصی در سه هفته اخیر سعی کردیم تا بودجه شهرداری اردبیل را در سال 93 به صورت دقیق مورد بررسی و ارزیابی کارشناسی قرار دهیم و از شهردار انتظار ما این است که شهردار محترم و زیرمجموعه آن اعم از مدیران مناطق و سازمانها برنامه محور باشند و در انجام وظایف خود خارج از برنامه خارج نشوند. رئیس محترم شورای اسلامی شهر اردبیل افزودند : معاونان و روسای سازمان شهرداری باید بدانند که شورای شهر با در نظر گرفتن تمام جوانب امر بودجه سالانه را مصوب کرده و آنها نیز بدون ملاحظات شخصی و فردی و اعمال سلیقه باید مصوبات شورا را مو به مو اجرا کنند و از حرکتهای خودسرانه پرهیز داشته باشند و اگر نیاز به اصلاح، ترمیم و تغییری باشد اولویت رجوع با
اعضای شورای شهر و منتخبان مردم است.
حاج آقا سرداری به سال حماسه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: ما نیز در حد وسع و توان خود با مبنا قرار دادن اصل صرفهجویی و مدیریت بیپول اما با کفایت و درایت لازم باید سعی کنیم تا مسئولان کشوری و دلسوزان این نظام را یاری و همراهی کنیم تا حماسه اقتصادی نیز پرشورتر از حماسه سیاسی اتفاق بیفتد.این مسئول تاکید کرد: تمامی کارکنان و مدیران شهرداری خاطر جمع باشند که همه سعی و تلاش شورای شهر در بررسی بودجه بر این بوده تا درآمد شهرداری افزایش یابد و آنها نیز باید در این زمینه تلاش کنند که اگر بهبودی در این وضعیت حاصل شود به نفع خود آنها خواهد بود و اقتصاد شهر نیز متحول خواهد شد . رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد : اگر این افزایش درآمد اتفاق بیفتد ما در مساعدت از کارکنان و مدیران شهرداری در قالب مصوبات حمایتهای لازم را انجام میدهیم تا حرکت تحولآفرین اتفاق بیفتد .
حاج سرداری از شهردار محترم اردبیل خواستند تا در توجه به قشر کارگر به عنوان نیروی کارآمد و زحمتکش همت مضاعف کند چرا که هرگونه وضعیت نامناسب آنها ضربه روحی و روانی به دنبال داشته و پیامدهای آن نیز بسیار ناگوار خواهد بود . ایشان ابراز داشتند: شورای اسلامی شهر به یقین پشتیبان حقیقی کارگران زحمتکش و خدوم شهرداری است و ما آمادگی داریم حتی به صورت اورژانسی مشکلات آنها را برطرف و درخواستهای آنها را مورد پیگیری قرار دهیم چرا که حمایت از قشر کارگر را وظیفه خود میدانیم و معتقدیم مساعدت و تقویت روحیه آنها به نشاط شادابی و سرزندگی آنها کمک میکند و در این زمینه از حمایتهای جانبی دریغ نمیکنیم. رئیس محترم شورای اسلامی شهر اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از نظارتهای بیشتر بر عملکرد شهرداری سازمانها و مناطق شهرداری در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کردند : اعضای شورای شهر مصمم هستند تا سال آینده بر عملکرد شهرداری نظارت کرده و بیشتر در جریان روند کارها قرار گیرند.
حاج سرداری یادآور شدند : ورود فنی و کارشناسی اعضای شورای شهر در بخشهای اجرایی در قالب نظارت بیشتر سبب میشود تا کارها در یک فرایند مناسب و با تسهیل ویژه انجام شود که در این زمینه باید مدیران و معاونان شهرداری نیز تذکرات و برخی یادآوریها را از سوی اعضای شورای شهر جدی بگیرند.
ایشان خواستار تکریم و احترام به ارباب رجوع در مراجعه به بخشهای مختلف شهرداری شد و افزود: نباید ارباب رجوع در حاشیه قرار گرفته و یا مورد بیحرمتی قرار گیرد بلکه بهتر است با تشویقها و تنبیهها در جای خود به گونهای حرکت کنیم تا بهترین خدمات به مردم ارائه شود چرا که در کنار تشویق باید مدیر و کارمند خطاکار بایستی تنبیه شده و به خاطر برخی از فرصتطلبیها با ایجاد نارضایتی موقعیت مطلوب خدمتی شورا و شهرداری به مخاطره نیندازیم .
در ادامه به نامه های واصله که در کميسيونهای مربوطه شورا مورد بررسی قرار گرفته بود به شرح ذيل رسيدگی و اتخاذ تصميم گرديد:
بند 1 - نامه شماره 197181/16 - 25/10/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 4633 – 10/11/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص بودجه پیشنهادی سال 1393 شهرداری اردبیل ، مناطق و سازمانهای وابسته که طی برگزاری جلسات متعدد در کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر با حضور معاونین و روسای شهرداری مطرح و پس از بحث و بررسی های کارشناسی با تغییر به شرح مندرج در ذیل نامه مطرح و مورد تصویب قرار گرفت
ماده واحده :
بودجه مصوب سال1393 شهرداری مرکز ، مناطق و سازمانهای وابسته از حیث درآمدها و سایــر منابع تامین اعتبار ،بالغ بر دو هزار چهار صد و پنجاه سه میلیارد ریال (-/000/000/000/453/2 ) و از حیث هزینه های جاری؛ اداری،خدمات شهری و همچنین اعتبارات عمرانی و سایر پرداختها بالغ بر دو هزار چهار صد و پنجاه سه میلیارد ریال(-/000/000/000/453/2 ) بشرح ذیل میباشد:
عنوان بودجه 93 شهرداری و مناطق -/000/170/2 سازمانهای وابسته -/000/283 ارقام تکراری(کمک شهرداری) -/000/101 جمع کل -/000/453/2 بودجه نهایی (بدون ارقام تکراری) -/000/352/2 الف- درآمد:
«مبالغ به میلیون ریال» عنوان بودجه 93 شهرداری ومناطق -/000/541 سازمانهای وابسته -/000/232 ارقام تکراری(کمک شهرداری) -/000/101 جمع کل -/000/773 بودجه نهایی (بدون ارقام تکراری) -/000/672 ب- هزینه های جاری :
ج- اعتبارات عمرانی :
عنوان بودجه 93 شهرداری ومناطق -/000/629/1 سازمانهای وابسته -/000/51 بودجه نهایی -/000/680/1 «خلاصه برنامه و بودجه سال 1393 شهرداري ، مناطق وسازمانها ی وابسته»
مبالغ به میلیون ریال رديف عنوان درآمد جاری عمرانی جمع هزینه های جاری و عمرانی 1 مرکز -/000/140/1 -/000/271 -/000/833 -/000/104/1 2 منطقه یک -/000/250 -/000/75 -/000/188 -/000/263 3 منطقه دو -/000/300 -/000/65 -/000/198 -/000/263 4 منطقه سه -/000/340 -/000/75 -/000/212 -/000/287 5 منطقه چهار -/000/140 -/000/55 -/000/198 -/000/253 * جمع شهرداری و مناطق -/000/170/2 -/000/541 -/000/629/1 -/000/170/2 1 سازمان فرهنگي ورزشي -/000/45 -/000/45 0 -/000/45 2 سازمان پارکها و فضاي سبز -/000/33 -/000/13 -/000/20 -/000/33 3 سازمان عمران -/000/53 -/000/28 -/000/25 -/000/53 4 سازمان بهسازي و نوسازي -/400/2 -/400/2 0 -/400/2 5 سازمان اتوبوسراني -/000/35 -/000/35 0 -/000/35 6 سازمان تاکسيراني -/600/9 -/600/9 0 -/600/9 7 سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني -/000/50 -/000/50 0 -/000/50 8 سازمان مديريت پسماند -/000/33 -/000/32 -/000/1 -/000/33 9 سازمان ميادين ميوه و تره بار -/000/6 -/000/6 0 -/000/6 10 سازمان آرامستانها -/000/16 -/000/11 -/000/5 -/000/16 * جمع بودجه سازمانها -/000/283 -/000/232 -/000/51 -/000/283 بودجه شهرداري و سازمانها -/000/453/2 -/000/773 -/000/680/1 -/000/453/2 ارقام تکراري -/000/101 -/000/101 0 -/000/101 بودجه نهايي شهرداري وسازمانها -/000/352/2 -/000/672 -/000/680/1 -/000/352/2 * تبصره های سالانه برنامه و بودجه شهرداری اردبیل، مناطق و سازمانهای وابسته:
تبصره 1- توزیع اعتبارات و کمکهای شهرداری به موسسات و سازمانهای وابسته :
در بودجه پیشنهادی سال 1393 ، توزیع اعتبارات و کمکهای شهرداری به موسسات و سازمانهای وابسته مطابق جدول ذیل تعیین میگردد:
« اعتبار به میلیون ریال» ردیف نام سازمان ماده هزینه میزان اعتباروکمک شهرداری 1 سازمان فرهنگی، ورزشی کمک ماده 16 -/000/33 2 سازمان فضای سبز کمک ماده 16 -/000/13 3 سازمان بهسازی و نوسازی کمک ماده 16 -/400/2 4 سازمان اتوبوسرانی کمک ماده 16 -/100/11 6 سازمان آتش نشانی کمک ماده 16 -/500/41 * جمع کل : -/000/101 تبصره 2- استقلال مالی و مدیریتی سازمانها :
کلیه سازمانهای وابسته به شهرداری با حفظ رسالت و ماموریت های محوله، مطابق ماده 84 قانون شهرداری وبند 15 ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف وانتخابات شوراهای اسلامی کشور بایستی ترتیبی اتخاذ نمایندتا با افزایش بهره وری منابع (کاهش هزینه هاو افزایش در آمدها) و استفاده از روشهای اجرایی و مکانیزم های اصول مدیریت بازرگانی نسبت به ایجاد تعادل و توازن در بودجه سنواتی اقدام و بصورت هدفمند از میزان وابستگی مالی به شهرداری کاسته و استقلال واقعی مالی و مدیریتی در چارچوب اساسنامه مصوب هر سازمان محقق گردد. بدیهی است تا زمان تحقق یافتن این مهم، درآمد و هزینه های واقعی سازمانها بایستی با ملحوظ نظر قرار گرفتن کلیه کمکهای مالی و امکانات، تجهیزات و ماشین آلات شهرداری طی صورتجلسه های فیمابین محاسبه و منظور و به مبادی ذیربط ارائه گردد .
تبصره 3- تفویض اختیار به شهرداری :
به استنادتبصره ذیل بند 14 ماده 71 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهردارن و بمنظور سهولت و تسریع در پیشرفت امور شهرداری و سرعت بخشیدن به روند عمران و آبادانی شهر، اختیارات شورای اسلامی شهر بشرح ذیل به شهردارتفویض میگردد:
ردیف عنوان تفویض اختیار میزان تفویض اختیار مصوب 92 پیشنهادی 93 مصوب 93 1 تشخیص و تصویب انجام مناقصه محدود به استناد تبصره 2 ماده4 آیین نامه مالی شهرداریها و ماده12 آیین نامه معا ملاتی شهرداریهای مراکز استانها بدون محدودیت بدون محدودیت 2 تشخیص و تصویب انجام معامله با وزارتخانه ها، موسسات و شرکتهای دولتی و یا وابسته به دولت و شهرداریها یا موسسات و سازمانهای وابسته شهرداری مطابق ماده 19 آیین نامه مالی شهرداریها وبند 1 ماده 31 آئین نامه معاملاتی بدون محدودیت بدون محدودیت 3 انجام انواع معاملات و عقد قراردادهای لازم و ضروری با اشخاص حقیقی و حقوقی در چارچوب برنامه و بودجه مصوب سالانه و با رعایت تشریفات قانونی لازم بدون محدودیت بدون محدودیت 4 انجام انواع معاملات و عقد قرارداد های لازم و ضروری با اشخاص حقیقی و حقوق از طریق ترک تشریفات به استناد تبصره 4 و20 مکرر آیین نامه مالی شهرداری و ماده 33 آئین نامه معاملاتی. 3000 4000 5 تشخیص و تصویب فروش اموال منقول و غیرمنقول از طریق مزایده مطابق ماده 13 آیین نامه مالی شهرداریها 3500 4000 6 تشخیص و تصویب معاملات استیجاری به استناد ماده 16 آیین نامه مالی شهرداریها (سالانه ) 900 1000 7 پرداخت غرامت املاک ومستغلات واقع در طرحها و برنامه های عمومی و عمرانی شهرداری بصورت معوض از امتیازات ومنابع غیر نقدی و نقدی شهرداری به قیمت کارشناسی برابر قوانین و مقرات نحوه خرید و تملک اراضی و املاک مورد نیاز شهرداری 3000 4000 8 خرید ملک یا زمین های واقع در طرح و برنامه های شهرداری به قیمت کارشناسی 3000 4000 9 فروش شارع عمومی متروکه موضوع تبصره 6 ماده 96 قانون شهرداری و.... به قیمت کارشناسی 2500 3500 10 تشخیص و تصویب اهدایی به بخش عمومی؛ مساجد به استناد بند 10 ماده 55 قانون شهرداری در سقف اعتبارات ماده 16 بودجه مصوب ( برای هر مورد یکبار در سال) 5 10 11 تشخیص و تصویب اهدایی به بخش خصوصی به استناد بند 10 ماده 55 قانون شهرداری در سقف اعتبارات ماده 17 بودجه مصوب (برای هر مورد یکبار در سال) 5 5 مبالغ به میلیون ریال تبصره 4- نحوه وصول و پرداخت مطالبات و بدهی های شهرداری: شهرداری اردبیل می تواند مطالبات و بدهیهای خود را با اشخاص حقیقی و حقوقی در قالب املاک و مستغلات و امتیازات دیگر قابل بهره برداری و سایر منابع نقدی و غیرنقدی ، باقیمت گذاری کارشناسی برابر قوانین و مقرات موضوعه و مفاد مواد 31 ، 32 و 33 آیین نامه مالی شهرداریها و آئین نامه معاملاتی وصول و پرداخت نماید .
تبصره 5- کمیته تخصیص اعتبارات شهرداری :
کلیه درآمدهای وصولی شهرداری بغیر از اعتبارات دولتی و مالیات برارزش افزوده به حساب مناطق مربوطه واریز میگردد وکلیه پرداخت های شهرداری مطابق ماده73 قانون شهرداری در حدود بودجه مصوب و از طریق « کمیته تخصیص اعتبارات» متشکل از: 1- شهردار 2- معاونت برنامه ریزی و توسعه 3- معاونت اداری ومالی 4- مدیریت امور مالی 5- مدیریت برنامه ریزی و بودجه شهرداری(دبیرکمیته) انجام میگردد.
کمیته تخصیص با یستی ترتیبی اتخاذ نماید تا مطابق ماده 28 آیین نامه مالی شهرداریها، اعتبارات مصوب در بودجه را برای هر کدام از مواد هزینه و فعالیتها و برنا مه های هر وظیفه، حداکثر تا سقف 10%تقلیل یا افزایش دهد. ضمناً کمیته تخصیص باید تمهیداتی فراهم آورد تا تخصیص هزینه های پرسنلی در اولویت قرارگرفته و در هر صورت سهم اعتبارات عمرانی از کل تخصیص سالانه کمتر از 40% ( محدودیت موضوع ماده 68 قانون شهرداری ) نباشد.
تبصره 6- انتشار اوراق مشارکت :
براساس ماده 83 قانون برنامه پنجم توسعه و بمنظور اجرای طرحها و پروژه های مختلف عمرانی ، نوسازی بافتهای فرسوده و بهبود عبور و مرور وحمل و نقل عمومی شهری به شهرداری اجازه داده می شود در صورت نیاز و ضرورت اقدام به انتشار اوراق مشارکت تا سقف 10% کل بودجه مصوب ( 200میلیارد ریال ) نماید.
تبصره 7- مواقع بحران و بروز حوادث و سوانح غیر مترقبه :
شهرداری مجاز است در صورت بروز حوادث و سوانح غیر مترقبه در شهر برابر طرح جامع امداد و نجات و مدیریت بحران کشور و در چارچوب قوانین و مقرات موضوعه و وظایف محولـه تا سقف 5/0% بودجه (معادل 10 میلیارد ریال در سال 93) هزینه نماید.
تبصره 8- انجام توافقات :
به شهرداری اجازه داده می شود نسبت به انجام توافقات اولیه جهت طی مراحل قانونی تعین تکلیف اراضی و املاک با کاربری های غیر مسکونی و فاقد کاربری واقع در محدوده قانونی شهراقدام نموده وهمچنین انجام توافق و کارسازی در خصوص املاک و مستغلات واقع در طرحها و پروژه های عمرانی و عمومی بصورت نقدی و غیر نقدی اهتمام نماید.
تبصره 9 - توسعه آموزش و پژوهش در شهرداری :
باعنایت به بخشنامه ابلاغی بودجه توسط وزارت کشور و سازمان شهرداری و دهیاریها و نظام نامه مصوب آموزش و پژوهش شهرداری و بمنظور ارتقای سطح علمی، آموزشی، پژوهشی ، مطالعاتی وتحقیقاتی متناسب با وظایف و ماموریتهای شهرداری، حداقل 5/0 % درصد از اعتبارات شهرداری(معادل 10میلیارد ریال در سال 93) بایستی جهت توسعه آموزش و پژوهش اختصاص و هزینه گردد .
تبصره 10- مطالعات فنی و اجرایی طرحها و پروژه ها :
شهرداری مکلف است اعتبارات لازم جهت انجام مطالعات فنی و اجرایی طرحها و پروژه های مختلف را در برنامه عمران شهری بودجه منظور و منبعد اجرای هیچگونه طرح و پروژه عمرانی بدون انجام مطالعات فنی و اجرایی مجاز نمی باشد. سایر امور مطالعاتی و تحقیقاتی شهرداری نیز اعم از : اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیستم ها و روشها وغیره با هما هنگی و تایید مرکز پژوهش و مطالعات شهرداری انجام خواهد شد.
تبصره 11- مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرداری :
شهرداری مجاز است جهت آموزش و توانمندی سازی مدیران و کارکنان شهرداری ، مناطق و سازمان ها و شورای محترم اسلامی شهر، نسبت به اداره مرکز آموزش علمی – کاربردی مطابق قوانین و ضوابط و مقرات جاری کشور اقدام نموده و از محل اعتبارات پیش بینی شده در تبصره 9 بودجه، موضوع توسعه آموزش و پژوهش شهرداری به همین منظور هم استفاده نماید.
تبصره 12- تجلیل از برگزیدگان علمی ، فرهنگی ، هنری ، ورزشی :
به شهرداری اجازه داده می شود جهت تجلیل از برگزیدگان علمی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی طی مراسم رسمی با حضور اعضای محترم شورای اسلامی شهر تا سقف مبلغ 200 میلیون ریال هزینه نماید.
تبصره 13 - کمک به ایثارگران :
شهرداری مجاز است به ایثارگران شامل : اعضای درجه یک خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان ، فقط برای یکبار از بابت عوارض صدور پروانه های ساختمانی و نوسازی و پسماند و خدمات شهری وکلیه مطالبات شهرداری در قالب تعرفه مصوب عوارض سالیانه شهرداری کمک نماید.
تبصره 14 - کمک به مدد جویان تحت پوشش نهاد های حمایتی :
شهرداری مجاز است نسبت به عوارض پروانه های ساختمانی و نوسازی و پسماند و خدمات شهری مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی از قبیل : کمیته امام خمینی (ره)– بهزیستی، هلال احمر(بیماریهای صعب العلاج ) و موسسات خیریه دیگر در قالب تعرفه مصوب عوارض سالیانه شهرداری فقط برای یکبار کمک نماید.
تبصره 15- نقل و انتقال و ماموریت کارکنان :
چنانچه در سال مالی نقل و انتقال کارکنان بین شهرداری ،مناطق و سازمانهای وابسته انجام شود جابجایی بصورت مامور بخدمت صورت گرفته و پرداخت و مزایای کارکنان جابجا شده تا پایان سال توسط واحد مبداء انجام خواهد شد.
تبصره 16 – پاداش تلاش کارکنان:
بمنظور ایجاد انگیزه بیشتر در جهت ارایه خدمات بهتر و ارتقاء کیفیت اجرایی طرحها و برنامه های مختلف شهری و پروژه های عمرانی و فراهم آوردن زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت ها و تلاش در جهت تحقق درآمدهای بیشتر و صرفه جویی وکاهش هزینه های شهرداری، سیاستهای تشویق مالی و پاداش تلاش کارکنان با توجه به میزان تحقق بودجه مصوب و در صورت پادار بودن اعتبار براساس سازوکارهای لازم واجرایی بشرح ذیل قابل پرداخت خواهد بود.
میزان تحقق برنامه و بودجه مصوب تا سقف 70% تا سقف 80% تا سقف 90% تا سقف 100% سقف پرداخت پاداش تلاش کارکنان 2/0 % بودجه 3/0 % بودجه 4/0 % بودجه 5/0 % بودجه تبصره 17- حق مسئولیت و هزینه تلفن همراه :
حق مسئولیت معاونین شهرداری ، مدیران مناطق و سازمانهای وابسته و پستهای مدیریتی واجد شرایط دیگر مطابق سازمان تفصیلی و چارت مصوب سازمانی با تشخیص شهردار(حداکثر تا سقف هفت میلیون ریال برای هر نفر) و هزینه تلفن همراه ( تا سقف پانصد هزار ریال برای هر نفر) در هر ماه تعیین و در قالب سایر مزایای پرسنلی- جاری پرداخت گردد.
هزینه تلفن همراه اعضای محترم شورای اسلامی شهر نیز به همان میزان ( پانصد هزار ریال در هر ماه ) افزایش یافته و از محل بودجه شورا قابل پرداخت میباشد.
تبصره 18-پاداش نظام بررسی و پذیرش پیشنهادات :
پاداش پیشنهادات ارزنده ای که منجر به بهبود عملکرد ، کارآئی و اثر بخشی اقدامات و تصمیمات شهرداری ،اصلاح ساختار ، بهبود روشهای انجام کار ، بهره وری منابع و رضایت ارباب رجوع شوند به تناسب نوع و اثرگذاری پیشنهادات و مطابق ضوابط و مقرات استقرار نظام بررسی و پذیرش پیشنهادات و کمیته مربوطه در شهرداری تا سقف پانصد میلیون ریال در سال تعیین میگردد.
تبصره 19 – حق الجلسات کمیسیونها :
باتوجه به نقش کمیسیونها در حل و فصل مسائل و مشکلات شهر و شهرداری و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و تقویت انجام امور ستادی و ظرفیت سازی برای توسعه نظام مدیریت و برنامه ریزی شهری و مطابق قوانین و مقررات موضوعه و همچنین تبصره 2 ماده 43 قانون استخدامی کشوری و آئین نامه های اجرایی مربوطه حق الجلسات اعضای هریک از کمیسیونها بشرح لیست پیوست درصورت تشکیل جلسه در خارج از وقت اداری قابل پرداخت میباشد :
ردیف نام کمیسیون مبنای محاسبه هر جلسه میزان حق الزحمه اعضای غیرموظفی (خارج از شهرداری) مستندات قانونی 1 کمیسیونهای بدوی ماده 100 رسیدگی تا 10 پرونده بازای هر پرونده اضافی 5هزار تومان 40/1 حقوق شهردار- معادل 000/80 تومان ماده 100 قانون شهرداری 2 کمیسیون تجدید نظر ماده 100 رسیدگی تا 5 پرونده بازای هر پرونده اضافی 5هزار تومان // ماده 100 قانون شهرداری 3 کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری // // ماده 77 قانون شهرداری 4 کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری رسیدگی تا 10 پرونده بازای هر پرونده اضافی 5هزار تومان // ماده 55 قانون شهرداری 5 کمیسیون عالی معاملات سقف زمانی 2 ساعت // آئین نامه مالی و معاملاتی شهرداری 6 کمیسیون تحوّل اداری و کارگروه های ذیربط // // تصویبنامه شورایعالی اداری و هئیت محترم وزیران 7 هیئت عالی مشارکت و سرمایه گذاری و کارگروه فنی آن // // شیوه نامه مصوّب مشارکت و سرمایه گذاری 8 کمیسیون تملک و واگذاری رسیدگی تا 10 پرونده بازای هر پرونده اضافی 5هزار تومان // مصوّبه شورای اسلامی شهر 9 کمیسیون بهاء خدمات رسیدگی تا 10 پرونده بازای هر پرونده اضافی 5هزار تومان // // 10 شورای پژوهش و مطالعات شهرداری سقف زمانی 2 ساعت // // 11 کمیته آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی // // // 12 اتاق فکر شهرداری و کارگروه های ذیربط // // // 13 شورای نامگذاری // // // 14 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار // // // * لیست اعضای کمیسیونهای شهرداری : ردیف نام کمیسیون اعضای کمیسیون 1 کمیسیون بدوی ماده 100 نماینده وزارت کشور – دادگستری – شورای اسلامی شهر + دبیر کمیسیون . 2 کمیسیون تجدید نظر ماده 100 نماینده وزارت کشور – دادگستری – شورای اسلامی شهر + دبیر کمیسیون . 3 کمیسیون ماده 77 قانون شهرداری نماینده وزارت کشور – دادگستری – شورای اسلامی شهر + دبیر کمیسیون . 4 کمیسیون بند 20 ماده 55 قانون شهرداری معاونت خدمات شهری– نماینده شورای اسلامی شهر – مرکز بهداشت + دبیر کمیسیون (مدیر زیبا سازی). 5 کمیسیون عالی معاملات نماینده شورای اسلامی شهر ( ناظر) - معاونت اداری و مالی – مدیر امور مالی – مدیر امور حقوقی – معاونت یا مدیریت واحد درخواست کننده معامله و یک نفر مامور فنی به انتخاب شهردار (مدیر پیمان و رسیدگی)- دبیر کمیسیون 6 کمیسیون تحوّل و ارتقاء سلامت اداری و کارگروه های تخصصی ذیربط شهردار– نماینده استانداری- نماینده شورای اسلامی شهر- معاونین شهردار– مدیران مستقل حوزه شهردار- و مناطق چهار گانه شهرداری + مدیر تشکیلات، آموزش و بهبود روشها (دبیر) 7 هیئت عالی مشارکت و سرمایه گذاری و کارگروه فنی آن شهردار– 3نفر از اع