شورا مخالف ساخت و ساز جلوي مسجد كارشناسان است

شورا مخالف ساخت و ساز جلوي مسجد كارشناسان است

جمعه, 20 خرداد,1401

شورا مخالف ساخت و ساز جلوي مسجد كارشناسان است

رئيس شوراي شهر اردبيل

رئيس شوراي شهر اردبيل:
شورا مخالف ساخت و ساز جلوي مسجد كارشناسان است.

🔻رئيس شوراي اسلامي شهر اردبيل گفت: شوراي شهر در قالب طرح مخالفت خود را با هرگونه ساخت و ساز در جلوي مسجد كارشناسان و بر هم خوردن سيما و منظر شهري اعلام كرده است.

🔹️جواد انصاري در سي و دومين جلسه رسمي شوراي شهر اردبيل با تسليت به بازماندگان حادثه تلخ قطار مسافربري مشهد – يزد اظهار كرد: جلوي وقوع اين حوادث بايد با اقدامات پيشگيرانه گرفته شود.

🔹️وي ميلاد امام مهرباني‌ها، ثامن‌الحجج علي‌ابن موسي‌الرضا (ع) را تبريك گفت و تصريح كرد: شايسته است جشن‌هاي دهه كرامت با شكوه هر چه تمامتر برگزار شده تا ايرانيان عشق و ارادت خود را به ساحت امام مهرباني‌ها نشان دهند.

🔹️رئيس شوراي اسلامي شهر اردبيل به 2 طرح امضا شده از سوي اعضاي شوراي شهر اشاره كرد و افزود: اولين طرح مربوط به الزام شهرداري براي جلوگيري از ساخت و ساز و احداث مجموعه‌هاي تجاري در جلوي مسجد كارشناسان است كه انتقادها و گلايه‌هاي مردمي و رسانه‌اي را زمينه‌ساز شده است.

🔹️انصاري در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: هر چند هيئت امناي مسجد اعلام مي‌كنند كه قصد اضافه كردن به محدوده مسجد را در ساخت و ساز جلوي آن دارند اما هرگونه به هم خوردن سيما و منظر مسجد امام علي كارشناسان قابل قبول نيست و اعضاي شوراي شهر به جد مخالفت خود را با اين رويه اعلام كردند.

🔹️وي اضافه كرد: در دور پنجم شورا هيچ عضوي از شوراي شهر در جلسات بها خدمات حاضر نشده و اگر اين كميسيون مصوباتي داشته، بدون همراهي شوراي شهر بوده است.

🔹️انصاري بيان كرد: نبايد در اين موضوع انگشت اتهام به سوي شورا بلند شود چرا كه شورا به هيچ وجه در صدور مجوز براي ساخت و ساز در جلوي مسجد كارشناسان دخيل نبوده و بايد مسئولان سابق شهرداري در اين زمينه پاسخگو باشند.

🔹️وي در ادامه سخنان خود اظهار كرد: به هيچ وجه شوراي شهر در مسائل فني ورود پيدا نمي‌كند و سعي بر اين است تا بررسي‌ها بيشتر در حوزه مالي و صدور مجوزها در اين ارتباط باشد و شوراي شهر در باب مسائل فني و صدور پروانه هيچ دخالتي در پروژه‌ها نداشته است.

🔹️انصاري تصريح كرد: اگر پروانه‌اي نيز براي اين پروژه‌ها صادر شده بايد هر چه سريعتر ابطال شود تا پاسخي قانع‌كننده به دغدغه‌هاي مردم داشته باشيم.

🔹️وي دومين طرح ارائه شده را در حوزه فرهنگي اعلام كرد و گفت: شوراي شهر طرحي را ارائه كرده تا شهرداري سه‌شنبه‌هاي بدون خودرو را مورد توجه قرار داده و در يك فرهنگسازي اقدامات مناسب براي جلوگيري از ترافيك، آلودگي شهري و استفاده از وسائط نقليه عمومي مورد توجه قرار گيرد.

🔹️انصاري افزود: اين روز بهانه‌اي مي‌شود تا آحاد جامعه مسائل و موضوعات زيست محيطي را مورد توجه قرار داده و به ارتقا نشاط و سلامتي خود كمك كنند.

🔹️رئيس شوراي اسلامي شهر اردبيل با قدرداني از اعضاي شوراي حل اختلاف در برگزاري جلسه و ارائه نظرات كارشناسي در مورد 11 بند اختلافي بين شورا و كميته انطباق در فرمانداري خاطرنشان كرد: انتظار داريم تا با همراهي بيشتر اين كميته مصوبات شوراي شهر در چارچوب قانوني مورد توجه قرار گيرد.

انتهای پیام/

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان