سازمان عمران شهری و روستایی تشکیل می‌شود

سازمان عمران شهری و روستایی تشکیل می‌شود

پنجشنبه, 09 مرداد,1399

سازمان عمران شهری و روستایی تشکیل می‌شود

نماینده مردم اردبیل در مجلس

نماینده مردم اردبیل در مجلس:
سازمان عمران شهری و روستایی تشکیل می‌شود
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس طرحی را ارائه خواهند کرد تا براساس آن سازمان عمران شهری و روستایی تشکیل شود.
صدیف بدری در نشست با اعضای شورای شهر اردبیل اظهار کرد: بهترین سال‌های عمرم را در مجموعه شهرداری سپری کردم و با خدمت صادقانه به مردم سعی کردم تا همواره در برابر افکار عمومی و مطالبه به حق مردم سربلند باشم.
وی با بیان اینکه در مجلس دهم بحث مدیریت یکپارچه شهری با پیش‌بینی درآمد پایدار برای شهرداری‌ها مطرح شد اما به نتیجه نرسید، خاطرنشان کرد: در این دوره این موضوع را با همراهی کمیسیون‌های تخصصی به پیش خواهیم برد تا شهرداری‌ها از این امر منتفع شوند.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیگیری این موضوع و تقویت درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کمیسیون ویژه شکل گرفته و ما تلاش می‌کنیم تا این موضوع را به یک قانون تبدیل و برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ کنیم.
بدری ضرورت مشارکت بخش خصوصی را در کنار تامین منابع شهرداری‌ها در اجرای پروژه‌های مختلف یادآور شد و بیان کرد: اصلاح قانون نظام مهندسی نیز از دیگر پیگیری‌های ما در مجلس یازدهم است که امیدواریم هرچه سریعتر این کار به سرانجام برسد.
وی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس به عنوان مغز متفکر در حوزه تقنینی یاد کرد و افزود: 95 درصد مصوبات کمیسیون‌ها در صحن علنی رای می‌آورد و از همین روی با حضور در کمیسیون تخصصی عمران سعی می‌کنیم تا به تقویت نهاد عمران شهری کمک کنیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به دو فوریت طرح تامین قیر رایگان برای شهرهای کوچک و دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: برای سکونتگاه‌های غیررسمی شهر اردبیل از این محل قیر رایگان تامین خواهد شد تا شهرداری آسفالت معابر را انجام دهد.
بدری خاطرنشان کرد: برای تکمیل پل قدس از محل فروش اوراق 45 میلیارد تومان و سفر رئیس جمهور نیز 36 میلیارد تومان تامین اعتبار خواهد شد تا این پل حیاتی شهر اردبیل در دو ماه اول سال آینده افتتاح شود.
وی به استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی در شهر اردبیل اشاره کرد و افزود: با سعه صدر اعضای شورای شهر این طرح‌ها تصویب و برای مبادله موافقتنامه آماده خواهد شد تا 30 درصد به صورت نقد و 70 درصد مایملک بازپرداخت آن انجام شود.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اصلاح قانون شوراهای شهر خبر داد و اظهار کرد: براساس بازنگری‌ها که در این قانون انجام خواهد شد سعی بر افزایش اختیارات شوراهای شهر و روستاست تا امورات تقنینی و نظارتی به شورای شهر سپرده شود.
بدری خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس کارگروهی را برای این امر انتخاب کرده تا اصلاح قانون شوراها قبل از انتخابات انجام شود تا پارلمان محلی جایگاه خود را پیدا کند.
وی به توافق خوب واگذاری پادگان ارتش و باغ شریعت به مجموعه شهری اشاره کرد و افزود: براساس طرح جامع توسعه شهر در کنار پرداخت حق و حقوق ارتش ضرورت دارد 27 هکتار فضای پادگان و همچنین تمامیت باغ شریعت به عنوان تنفس‌گاه شهر اردبیل حفظ و مورد صیانت قرار گیرد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تامین زیرساخت‌های لازم در ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان را نیز یادآور شد و گفت: در این زمینه فیبر نوری و دیگر زیرساخت‌ها باید به درستی فراهم آید.
بدری با انتقاد از عملکرد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اظهار کرد: این سازمان از حق و حقوق شهرداری‌ها به خوبی
 دفاع نمی‌کند و ما پیشنهاد کردیم تا سازمان عمران شهری و روستایی شکل گیرد تا زیرنظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت خود را انجام دهد.
وی تصریح کرد: کمترین حقوق برای پرسنل شهرداری‌هاست و در کنار آن شهرداری‌ها اختیارات کمتری را در مسایل شهرداری دارند که با تشکیل این سازمان تلاش خواهد شد تا اختیارات و وظایف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تقویت و این مجموعه‌ها مورد حمایت قرار گیرد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از شورا و شهرداری‌ها به عنوان مجموعه پیشران در جذب سرمایه‌گذاری‌ها یاد کرد و گفت: شهرداری اردبیل در جذب سرمایه‌گذار برای مجموعه گردشگری شورابیل سنگ تمام گذاشته و همچنان توسعه متوازن مطالبه به حق مردم اردبیل است.
بدری با اشاره به نظام یکپارچه خدمات شهری گفت: خدمات آب، برق، گاز و فاضلاب باید از طریق شهرداری‌ها ارائه شود و تعطیلی این خدمات می‌تواند اختلال در زندگی شهروندان را رقم بزند که این شرایط اهمیت کار شهرداری‌ها و پرسنل زحمتکش آن را به خوبی نشان می‌دهد.
وی در پایان تصریح کرد: خدماتی که شهرداری‌ها انجام می‌دهند در مقایسه با سایر کارهای عمرانی و خدماتی ملموس و قابل مشاهده است و هیچ کس نمی‌تواند منکر این خدمات باشد.
انتهای پیام

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان