بیانیه پایانی شصت و هفتمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها در شیراز

بیانیه پایانی شصت و هفتمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها در شیراز

پنجشنبه, 21 اردیبهشت,1402

بیانیه پایانی شصت و هفتمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها در شیراز

رئیس شورای شهر اردبیل

بیانیه پایانی شصت و هفتمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها در شیراز:

✅اهتمام روسای شوراهای کلانشهرها بر اتمام طرح جامع مدیریت شهری 

✅قانون مدیریت یکپارچه شهری اولویت شوراهای دور ششم است

🔹جواد انصاری رئیس شورای شهر اردبیل در شصت و هفتمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهر ها و مراکز استانها که به میزبانی شیراز شهر سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی  شاهچراغ (ع) گفت: این اجلاس با شعار "راه حل مشکلات کلان شهرها در توجه به مسائل مدیریت شهری است" و با هدف همبستگی و انسجام شوراها برای سرانجام رساندن قانون مدیریت یکپارچه شهری تاپایان دوره دوازدهم مجلس برگزار شد.

 🔹وی با بیان اینکه اولویت نخست شوراها در دوره ششم به سرانجام رساندن قانون مدیریت یکپارچه شهری است؛ گفت: تغییرات آینده نگری شهری زیر نظر یک مدیدیت واحد و برطرف کردن چالشهای مدیریت شهری از جمله اهداف این اجلاس است.

🔹انصاری همچنین با اشاره به اینکه در بخشی از مفاد بیانیه این اجلاس آمده است که دولت به تنهایی قادر به پیشبرد امور توسعه نیست و برای اینکه دولت بتواند وظیفه اصلی خود را بنحو احسن انجام دهد باید بخشی از اختیارات را به شهرداری‌ها واگذار کند؛ افزود: در صورت اجرایی شدن این قانون و همراه قراردادن بودجه،  شهرداریها میتوانند بخشی عظیمی از توسعه یکنواخت را محقق سازند.

🔹رئیس شورای شهر اردبیل عنوان کرد: موضوعاتی چون مدیریت بحران آب شرب و صرفه جویی در مصرف آب در سطح کشور، کاهش آلودگی هوا بواسطه توسعه حمل و نقل پاک انسان‌محور با استفاده از دوچرخه،موتورهای برقی و فراهم نمودن زیرساختهای شهری و امکان دسترسی عمومی از این زیرساختها بجهت کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی ، موضوعات فرهنگی،اجتماعی، محیط زیستی، بافت فرسوده،برق و گاز و دههای موضوع شهری دیگر میتواند در این قانون مطرح شود.

🔹انصاری همچنین از اهتمام روسای شورای شهر ها بر اتمام طرح جامع مدیریت شهری و به سرانجام رساندن آن خبر داد و گفت: انتظار می رود با همکاری دولت و مجلس این امر انجام شد.
 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان