بودجه شهرداری هزینه محور است تا درآمدمحور

بودجه شهرداری هزینه محور است تا درآمدمحور

دوشنبه, 16 اسفند,1400

بودجه شهرداری هزینه محور است تا درآمدمحور

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر اردبیل

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر اردبیل: بودجه شهرداری هزینه محور است تا درآمدمحور

🔻رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر اردبیل گفت: بودجه شهرداری به جای آنکه درآمد محور باشد متاسفانه هزینه محور است و این از اصول و قواعد مدیریت مالی به دور است.

🔹️زهرا قدیمی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در بررسی بودجه 1401 شاهد موازی کاری در سازمان ها و معاونت های شهرداری بودیم که به رغم تلاش در اصلاح این فرآیند همچنان برخی ایرادات و اشکالات در این حوزه نیازمند تمرکز شهرداری است.

🔹️وی تمرکز شهرداری را روی دارایی های سرمایه ای و املاک یادآور شد و خاطرنشان کرد: نباید منابع حاصل از فروش املاک و دارایی های شهرداری صرف کارهای هزینه ای و جاری شود بلکه بهتر است به ارزش افزوده بیشتر در این بخش توجهی جدی شود.

🔹️رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر اردبیل با انتقاد از عدم تسلط کارشناسان و معاونان و مدیران شهری روی مسایل بودجه ای و ردیف های درآمدی و هزینه ای گفت: شایسته است در مجموعه شهرداری دوره های آموزشی در این زمینه برگزار و آگاهی بخشی به مدیران و معاونان شهرداری در بودجه ریزی متناسب با توسعه شهر در مناطق پنجگانه انجام شود.

🔹️قدیمی بیان کرد: این عیب بزرگی است که یک مدیر یا معاون شهرداری با اصول و قواعد نظام بودجه ریزی و برنامه ریزی یک ساله آشنایی نداشته باشد و یا در جلسات شورا نتواند از پیشنهادات شهرداری به خوبی دفاع کند.

🔹️وی مشخص نبودن اولویت ها و عدم تمرکز در اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی را از ضعف های عمده لایحه بودجه 1401 اعلام و تصریح کرد: بهتر است در نظام برنامه ریزی هدفگذاری ها به شکل واقع بینانه انجام شود تا امکان عملیاتی شدن و اجرای بسیاری از اولویت ها فراهم آید.

🔹️عضو شورای شهر اردبیل با انتقاد از نظام بودجه ریزی شهرداری گفت: بودجه شهرداری بیشتر هزینه محور است در حالی که باید این فرآیند درآمدمحور باشد.

🔹️قدیمی مشخص نبودن راه های تامین مالی و نبود برنامه برای ایجاد درآمد پایدار و جدید را از نقاط تاریک و مبهم بودجه 1401 اعلام کرد.

🔹️وی اظهار کرد: همه این موارد جزو ضعف های عملکردی شهرداری اردبیل است که امیدواریم با اصلاحاتی که در بودجه 1401 توسط شورای شهر انجام شده حرکت های موثری را در همه بخش های عمران، آبادانی و خدمات رسانی در اردبیل شاهد باشیم.

🔹️قدیمی بیان کرد: ما نیز پیشنهادات خود را در کنار برخی نقدها به شهردار اردبیل اعلام کردیم و امیدواریم با راهکارهای مناسب نقاط ضعف ترمیم و نقاط قوت تقویت شود.

🔹️رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: شورای شهر نیز در سال آینده نظارت ها و پیگیری های خود را در تحقق بند به بند لایحه بودجه 1401 به کار خواهد گرفت تا به صورت جامع و کامل بودجه سال آینده عملیاتی و اجرایی شود.

انتهای پیام/
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان