بودجه سال ۱۴۰۲ معاونت خدمات شهری شهرداری اردبیل بررسی شد

بودجه سال ۱۴۰۲ معاونت خدمات شهری شهرداری اردبیل بررسی شد

شنبه, 13 اسفند,1401

بودجه سال ۱۴۰۲ معاونت خدمات شهری شهرداری اردبیل بررسی شد

 بودجه سال ۱۴۰۲ معاونت خدمات شهری شهرداری اردبیل بررسی شد

✅ طی جلسات فشرده با حضور رئیس، اعضای شورای شهر و معاونین و مدیران شهرداری بودجه ۱۴۰۲ خدمات شهری شهرداری اردبیل بررسی شد.

🔹 در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ، بودجه مربوط به خدمات شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و هر کدام از اعضای شورای شهر نظرات خود را در خصوص هزینه و بودجه خدمات شهری بیان کردند.

 

✅ جواد انصاری رئیس شورای شهر اردبیل در خصوص بررسی بودجه پیشنهادی خدمات شهری، به راه اندازی ایستگاه کار ویژه کارگران ساختمانی تاکید کرد و گفت: این موضوع باید در ۶ ماهه اول سال آتی به اتمام برسد.

🔹 وی با بیان اینکه شورای شهر مصمم به ساماندهی کارگران ساختمانی هستند و برای راه اندازی ایستگاه کار بودجه تعیین میکنند؛ افزود:  خدمات شهری علاوه بر سایر خدمات ضروری، بایستی طرح ساماندهی کارگران ساختمانی را با احداث ایستگاه کار اجرایی کند.

 

✅بهزاد عباس زاده نایب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در خصوص خرید برخی از تجهیزات رفت و روب شهری گفت: پیمانکارانی که برای رفت و روب با شهرداری قرارداد می بندند بایستی مجهز به تجهیزات رفت و روب باشند.

🔹وی گفت: اگر پیمانکار مجهز به تجهیزات باشد نیاز به اختصاص بودجه برای خرید به این دستگاه ها نیست. شهرداری باید پیمانکار را مجاب به تهیه تجهیزات کند و در قراردادها عینا این موضوع ذکر شود.

🔹عباسزاده با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه شهرداری علاوه بر توسعه عمرانی، پاکیزگی شهری است؛ بیان کرد: خدمات شهری به عنوان پیشانی عملکرد شورا و شهرداری است لذا لازم است با ارزیابی دقیق‌تر لوازمات مصرفی خریداری شود و نباید در کوچه ها و محله ها در حوزه نظافت کم کاری کرد.

 

✅علیرضا غریبی گفت: سالیان سال است که در خصوص نگهداری و انبار نمک غیر خوراکی برای استفاده در زمستان با مشکل مواجه هستیم. احداث یک انبار و سوله برای دپوی نمک غیرخوراکی ضروری است که شهرداری باید این موضوع را در اولویت قرار دهد.

🔹وی در خصوص اختصاص بودجه مناسب برای خرید ماشین آلات خدمات شهری گفت: شهرداری در سال جاری به نوسازی تجهیزات مورد نیاز شهر ورود کرده است و ماشین آلات زیادی را خریداری کرد و امیدواریم با اختصاص بودجه مناسب این روند ادامه پیدا کند.

✅ ابراهیم صفری گفت: پیمانکار های خدمات شهری شهرداری در خصوص تنظیفات و رفت و روب شهری باید مجهز به دستگاه های جاروب باشند تا بار مالی اضافه به شهرداری وارد نشود. نگهداری ماشین آلات مهم است و برای نگهداری بایستی بودجه مشخص تعیین شود.

 

✅ سجاد محمد حسن پور نیز یادآور شد: در حال حاضر تمامی اقلام با افزایش قیمت مواجه است. نیاز است بودجه خدمات شهری برای سال آینده نسبت به سال جاری متناسب با افزایش قیمت‌ها باشد.

 

✅مینا نهامین عضو شورای شهر اردبیل گفت: اردبیل شهری کوچک نیست و به عنوان کلانشهر شناخته میشود. لذا لازم است توجه ویژه ای به بودجه خدمات شهری شهرداری شود. بویژه اینکه پاکیزگی شهر در رویداد گردشگری ۲۰۲۳ حائز اهمیت است.

 

✅ حبیب فتحی گفت: ما در سال جاری مشکل سطل زباله در معابر شهری داشتیم. نمی دانیم این مشکل را از واحد خدمات شهری،فضای سبز و یا واحد زیباسازی شهرداری پیگیری کنیم. باید مشخص شود متولی سطل زباله ها در شهر کدام سازمان است و جانمایی این سطلها بصورت اصولی در تمامی معابر شهری باشد.

 

✅اسکندرپور: معاونت خدمات شهری شهرداری متولی پاکیزگی شهر است. این خدمات جز خدمات مطلوب شهرداری محسوب میشود. بودجه مربوط به این معاونت بایستی دقیقا بررسی شود چرا که در سال آتی باتوجه به رویداد ۲۰۲۳ میزبان گردشگران زیادی نیز در شهر خواهیم شد.

 

✅ سیدهاشمی عضو شورای شهر اردبیل در خصوص خرید سطل زباله های هوشمند و تفکیک از مبدا گفت: در راستای پیشنهاد خدمات شهری مبنی بر خرید زباله دانها برای معابرشهری موافقیم. خدمات شهری می تواند طرح تفکیک از مبدا را با خرید سطل زباله های هوشمند اجرا کند. پارک ها و یا شورابیل میتواند به عنوان پایلوت قرارگیرند.

🔹 وی با بیان اینکه نباید تمامی سطل زباله های برای جانمایی در سطح شهر به یک اندازه باشد گفت: خدمات شهری میتواند این سطلها را در ابعاد و اشکال مختلف نسبت به معابر و کوچه ها خریداری کند.

 

✅سلامت صفری عضو شورای شهر اردبیل گفت: در خصوص تصویب ردیف بودجه برای خرید سطل زباله ها مشکلی وجود ندارد اما جانمایی زباله دان ها باید مطالعه شود.

🔹وی گفت: لازم است نقشه جانمایی زباله دان ها طراحی شود و براساس این نقشه تمامی معابر و کوچه ها مجهز به سطل زباله باشند.

 

✅ قدیمی گفت: احداث یک واحد سوله برای انبار کردن نمک های غیر خوراکی جهت استفاده در زمستان برای برف روبی ضروری است. در سال جاری توسط اعضای شورای شهر به این امر تاکید شد اما متاسفانه تاکنون این سوله در اختیار خدمات شهری قرار نگرفته است.

🔹وی گفت: از معاونت عمرانی شهرداری درخواست داریم به دلیل اینکه نمک ها خریداری شده، حیف و میل نشده و بیت المال تضییع نشود برای انبار این نمکها سوله را تحویل دهد.

🔹عضوشورای شهر اردبیل با بیان اینکه شهرداری در سال گذشته بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نمک غیر خوراکی توسط شهرداری خریداری شد؛افزود: با توجه به کمبود بارش ها این نمک ها بدون استفاده مانده است و شهرداری شفاف بگوید تکلیف مابقی نمک ها چه خواهد شد؟ آیا شایسته است مجدد برای سال آینده نمک خریداری شود؟ 


 

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان