براي متروپل‌هاي اردبيل بايد چاره‌انديشي كرد

براي متروپل‌هاي اردبيل بايد چاره‌انديشي كرد

پنجشنبه, 12 خرداد,1401

براي متروپل‌هاي اردبيل بايد چاره‌انديشي كرد

نايب رئيس شوراي شهر اردبيل

نايب رئيس شوراي شهر اردبيل:
🔸براي متروپل‌هاي اردبيل بايد چاره‌انديشي كرد
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اردبيل گفت: براي متروپل‌هاي اردبيل كه سال‌هاست ناايمن‌ بودن آنها دغدغه‌اي جدي براي مديريت شهري است، بايد هر چه سريعتر چاره‌انديشي كرد.

🔸مير محمد سيدهاشمي، اظهار كرد: سالانه بر اثر حوادث تلخ همچون متروپل، پلاسكو و گودبرداري‌هاي غيراصولي شاهد تلفات انساني هستيم كه گويي اين حوادث تمام‌شدني نيست.
وي با بيان اينكه دانش فني ما در حوزه نظام‌ مهندسي به شكل متقن و گسترده وجود دارد و حتي جامعه مهندسي ما از تخصص و تبحر بي‌نظيري برخوردار است، تصريح كرد: دليل اينكه اين قدر حادثه تلخ و ناگواري را شاهد هستيم، ضعف مديريت و عدم هماهنگي دستگاه‌هاي ذيربط است.

🔸نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اردبيل گفت: در نظام مهندسي اهرم كافي براي جلوگيري از ساخت و ساز غيرمجاز مشاهده ندارد و اين ضعف قانوني بايد برطرف شود.

🔸️سيدهاشمي افزود: مهندسان تنها به گزارش دادن آن هم به شهرداري بسنده مي‌كنند و مأموران شهرداري نيز گاه در رسيدگي به اين گزارش‌ها با قصور و كوتاهي روبه‌رو مي‌شوند كه در اين زمينه بايد چاره‌انديشي كرده و مشكل را به صورت اساسي و ريشه‌اي برطرف كرد.

🔸️وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: ضروري است اكيپ‌هاي اجرايي در اين حوزه از تخصص، دقت و حساسيت بيشتري برخوردار باشند تا سالانه رقم هنگفتي كه به عنوان يارانه بيمه كارگري پرداخت مي‌شود، به هدر نرفته و خروجي مناسبي را داشته باشد.

🔸️سيدهاشمي با انتقاد از اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي در غفلت و بي‌توجهي به موضوع ايمني ساختمان‌ها اضافه كرد: اين مجموعه آن چنان كه شايسته است در اين بخش ورود پيدا نكرده و خروجي مناسبي را در ايمني ساختمان‌ها شاهد نيستيم.
وي بيان كرد: ساخت و سازهاي غيرمجاز و ناايمن گاه با بروز حوادثي همچون متروپل همراه است و گاهي نيز به انباشت پرونده‌ها در كميسيون ماده 100 منجر شده است.

🔸️سيدهاشمي در ادامه سخنان خود اظهار كرد: در اردبيل ساختمان‌هاي متعددي را همچون متروپل سراغ داريم كه بعد از حادثه پلاسكو مسئولان گرد هم آمدند تا اين ساختمان‌هاي ناايمن را مورد توجه قرار دهند اما بعد از مدتي فروكش كردن موضوع و مباحث شاهد غفلت و بي‌توجهي در اين موضوع بوديم.
وي تصريح كرد: نه تنها تبعات اجتماعي اين حوادث در كنار كشته شدن تعدادي از شهروندان و زخمي شدن آنها بسيار سنگين است اما اين حوادث به سوژه تبليغي رسانه‌هاي بيگانه تبديل مي‌شود تا اعلام كنند جمهوري اسلامي ايران در حوزه ساخت و ساز از مديريت شايسته و درست برخوردار نيست.

🔸️سيدهاشمي گفت: ما در روزهاي گذشته با دعوت از دستگاه‌هاي مرتبط و در قالب جلسه‌اي فوق‌العاده در شورا سعي كرديم تا ساخت و سازهاي ناايمن را در اردبيل مورد رصد و پايش قرار دهيم كه حضور مديران در اين جلسات و يا نمايندگان تمام‌الاختيار ارزشمند بود و خروجي اين جلسات به دستگاه‌هاي مرتبط به ويژه نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي ارائه مي‌شود تا در صورت بروز حوادث ناگوار اين گزارش‌ها مورد دقت نظر باشد.
وي افزود: ما نمايندگان مردم هستيم و حق دفاع از اموال مردم را بر خود ضروري مي‌دانيم و بر اين باوريم هر چه سريعتر ساختمان‌هاي ناايمن در اردبيل يا تخريب شده و يا نسبت به بازسازي و مقاوم‌سازي آن اقدامات مؤثري انجام شود.

🔸️نايب رئيس شوراي اسلامي شهر اردبيل خاطرنشان كرد: تلاش ما بر اين خواهد بود تا در چارچوب قانون و مقررات دستگاه‌هاي متولي را موظف به نظارت و پايش اطلاعات قرار دهيم و به هيچ وجه شايسته نيست سرمايه‌گذار و يا صاحب پروژه بدون صدور پروانه بهره‌برداري بخواهد از اين مجموعه‌هاي تجاري و خدماتي بهره‌برداري كند.
انتهاي پيام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان