بازار حاج يوسف اردبيل متروپل دوم

بازار حاج يوسف اردبيل متروپل دوم

پنجشنبه, 05 خرداد,1401

بازار حاج يوسف اردبيل متروپل دوم

رئيس كميسيون فني و عمراني شوراي شهر تاكيد كرد

 

🔻رئيس كميسيون فني و عمراني شوراي اسلامي شهر اردبيل گفت: بازار حاج يوسف اردبيل متروپل دومي است كه هر لحظه امكان ريزش دارد.
🔹️عليرضا غريبي در جلسه فوق‌العاده شوراي شهر اردبيل با محوريت ايمن‌سازي ساخت و سازها اظهار كرد: با ساخت بناهاي كم دوام و بي‌دوام با جان و سرمايه مردم بازي نكنيم كه نمونه حادثه تلخ متروپل همه مردم‌ ایران را داغدار و ناراحت‌ كرده است.
🔹️وي تصريح كرد: در هر مقطعي تخصص و نيروهای زبده كنار گذاشته شدند، فاجعه‌اي عظيم رخ داده و در هيچ جاي دنيا به نام مالك ساختمان پروانه‌اي صادر نشده و او نمي‌تواند رأسا به ساخت و ساز بپردازد.
🔹️رئيس كميسيون فني و عمراني شوراي اسلامي شهر اردبيل گفت: حادثه تلخ پلاسكو براي همه ما درس عبرتي نشد تا متروپل ديگري را تجربه كرديم و قطعا اگر بي‌تفاوت باشيم، بازار حاج يوسف اردبيل به متروپل دوم تبديل خواهد شد.
🔹️غريبي با بيان اينكه مالك بازار حاج يوسف در اردبيل زير بار خواسته‌هاي قانوني نمي‌رود، افزود: اگر فاجعه‌اي در اين بازار رخ دهد، انگشت اتهام به سمت همه ما دراز خواهد شد و بهتر است هر چه سريعتر با پيگيري مسئولان استان با تدابيري مناسب به وضعيت اين بازار سر و سامان داده شود.
🔹️وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: بايد ساختمان‌هاي احداثي مجوز نظام مهندسي داشته باشند تا بدون اين مجوز پروانه‌اي براي آنها صادر نشود و ضروري است در اين شرايط حساس به سمتي حركت كنيم تا ايمن‌سازي ساخت و سازها مورد توجه قرار گيرد و از شهردار محترم می خواهم از بهره برداری ساختمان هایی که پایانکار ندارند جلوگیری نماید.
🔹️غريبي اضافه كرد: در كنار اين امر، تضمين صلاحيت نگهداري ساختمان‌ها بسيار مهم است و در اين باب نيز پيگيري‌ها و تلاش‌ها در چارچوب مقررات و قوانين در حال انجام است.

🔹️عضو شوراي اسلامي شهر اردبيل به تهيه طرح تفصيلي شهر اردبيل اشاره كرد و ادامه داد: اعضاي شوراي اسلامي شهر اردبيل بصورت کاماا تخصصی به طرح تفصیلی ورود کرده اند و بيش از 60 سؤال از مشاور طرح  پرسيده‌اند ولي هنوز پاسخي دريافت نشده كه اميدواريم با اقدامات و فعاليت‌هاي مؤثر بر اساس طرح تفصيلي شهر ساخت و سازهاي ايمني را شاهد باشيم.
🔹️وي بيان كرد: ما اگر به طرح تفصيلي شهر با يك دورنماي 10 ساله و به صورت مؤثر نگاه كنيم، قطعا پرونده‌اي وارد كميسيون ماده 100 و پنج نخواهد شد و ما قادر خواهيم بود جلوي تمام تخلفات ساخت و ساز را بگيريم.
🔹️غريبي در ادامه سخنان خود اظهار كرد: در استحكام بنا در كنار شهرداري و شورا بايد نظام مهندسي و راه و شهرسازي ورود پيدا كرده و همه عناصر فعال در ساخت و ساز را به رعايت قوانين و مقررات ملزم كنند.
🔹️رئيس كميسيون فني و عمراني شوراي اسلامي شهر اردبيل با بيان اينكه هر دستگاه اجرايي بايد در اين بخش به وظيفه خود عمل كرده و كوتاهي خود را به گردن ديگران نيندازند، تصريح كرد: اميدواريم با تداوم اين جلسات، راهكاري مناسب براي برون رفت از مشكلات موجود در نظر گرفته شود.
انتهاي پيام/
 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان