بازآفرینی بافت فرسوده شهری نیازمند اقدام ملی است

بازآفرینی بافت فرسوده شهری نیازمند اقدام ملی است

پنجشنبه, 01 دی,1401

بازآفرینی بافت فرسوده شهری نیازمند اقدام ملی است

علیرضا غریبی رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر اردبیل

 

علیرضا غریبی رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر اردبیل:
️بازآفرینی بافت فرسوده شهری نیازمند اقدام ملی است
️علیرضا غریبی رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر اردبیل در نشست مشترک اعضای شورای شهر با دکتر نیکزاد نائب رییس مجلس گفت: مطابق قانون جهش تولید مسکن دولت باید هر سال درصدی از بافت فرسوده را بازسازی ‌کند که متاسفانه اقدامی صورت نگرفته است
️وی با بیان اینکه بازسازی بافت فرسوده در اردبیل نیازمند اقدام ملی است؛ افزود: اردبیل در اکثر شاخص های فرهنگی، اجتماعی و عمرانی و .... در رده های ۲۵ تا ۳۰ قراردارد و در حوزه بازافرینی شهری نیز چندان رتبه برتری ندارد؛ لذا نیازمند حمایتهای دولت ومسئولان کشوری است.
️عضو شورای شهر اردبیل گفت: در بحث میراث فرهنگی نیز نتوانستیم بافت تاریخی شهر را به مانند سایر شهرها از جمله اصفهان و یزد حفظ کنیم و دلخوش به تک بناهای تاریخی هستیم که این بناها نیز روز به روز در حال از بین رفتن هستند.
️غریبی همچنین با اشاره به اینکه در بحث سرانه کاربری های عمومی از جمله فضای آموزشی،ورزشی و بهداشت و ...با مشکل مواجه هستیم؛ گفت: زمینهایی درشهر وجود دارد که بلاتکلیف هستند و تاکنون توسط دستگاههای اجرایی تعیین تکلیف نشده اند.
️عضوشورای شهر اردبیل ادامه داد:شهروندان شهرکهای جدید انتقادات فراوانی از وضعیت شهرک ها دارند.شهرکهایی که توسط شرکت های تعاونی ایجاد شده و بعد گذشت بیش از دهها سال هنوز به شهرداری تحویل داده نشده اند و این امر نیز نیاز به توجه ویژه دارد.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان