نایب رئیس شورای شهر اردبیل: کار کلیشه‌ای و یکنواخت شورا را بی‌خاصیت کرده است نایب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: در چند سال اخیر کار به صورت کلیشه‌ای و یکنواخت در پارلمان محلی همه را خسته کرده است.

پنجشنبه, 27 آبان,1395

نایب رئیس شورای شهر اردبیل: کار کلیشه‌ای و یکنواخت شورا را بی‌خاصیت کرده است نایب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: در چند سال اخیر کار به صورت کلیشه‌ای و یکنواخت در پارلمان محلی همه را خسته کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، لیلا تقوی در نطق پیش از دستور جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه وظیفه اعضای شورای شهر در کنار قانون‌گذاری، نظارت و توجه به ارتقا رفاه شهروندان و توسعه خدمات شهری است، اظهار کرد: باید این کار با نظارت دقیق و به دور از هرگونه حیف و میل اموال و بیت‌المال انجام شود. 
وی با بیان اینکه شورای شهر باید محل ارتباط و تعامل مردم و عموم شهروندان باشد تا اعضای شورای شهر بتوانند زمینه زندگی بهتر را در این فضا فراهم کنند، تصریح کرد: باید شرایط تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در این مجموعه را از یکنواختی خارج کنیم چرا که بسیاری از مصوبات شورای شهر حالت اجرایی و ضمانت عملیاتی به خود نگرفته است. 
نایب رئیس شورای شهر اردبیل پاسخگو نبودن رئیس شورای شهر را نسبت به اتفاقات افتاده و بی‌تفاوتی نسبت به برگزار نشدن جلسات کمیسیون‌های مختلف را یادآور شد و گفت: ضروری است تک تک اعضای شورای شهر با حضور در جلسات مختلف سعی کنند تا دیگر اعضا را در جریان روند امور قرار دهند. 
عضو شورای شهر اردبیل افزود: ما اخیراً در قالب کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار از سازمان آتش‌نشانی اردبیل بازدید کردیم به طوری که در بسیاری از ایستگاه‌ها هم از نظر نیروی انسانی و هم تجهیزات استانداردها به هیچ وجه رعایت نشده بود. 
تقوی به کمبود نیرو در ایستگاه‌های آتش‌نشانی و ضرورت جذب نیرو در این مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: چگونه می‌خواهیم در یک ایستگاهی که جمعیت متراکمی در شهرک‌های مختلف وجود دارد با سه الی چهار نفر خدمات‌رسانی ارائه کنیم. 
وی با نشان دادن دستکش‌ها و چکمه‌های پاره پاره شده عوامل آتش‌نشانی اردبیل بیان کرد: بسیاری از ایستگاه‌های آتش‌نشانی اردبیل از کمبود تجهیزات و امکانات اولیه همچون ماشین‌آلات، ست نجات، کپسول اکسیژن و... رنج می‌برند در حالی که اگر حادثه‌ای رخ بدهد واقعاً سرعت خدمات برای این نیروها که با آب و آتش بازی می‌کنند، بسیار سخت است. 
تقوی از شهردار اردبیل خواست تا با به کارگیری نیروهای آتش‌نشانی در محل خود و تأمین امکانات به این سازمان که از درآمد خاصی بهره‌مند نیست، بیشتر کمک کنند. 
وی با ضعف دانستن مدیریت جلسات پارلمان محلی گفت: رئیس شورای شهر آن قدر ضعیف عمل کرده که ما شاهد تضعیف جایگاه شورای شهر هستیم که امیدواریم با تصمیم جدید شاهد تغییراتی در این خصوص باشیم. 
تقوی به تأخیر در برگزاری جلسات هیأت رئیسه و ضعف در برگزاری جلسات کمیسیون‌های تخصصی اشاره کرد و افزود: تک روی رئیس شورای شهر گلایه همه را به همراه داشته به طوری که بسیاری از ارباب رجوع و مردم نیز از این وضعیت نابسامان شورای شهر گله‌مند هستند. 
وی تصریح کرد:‌ گاها" رئیس شورای شهر به چنان کارهایی می‌پردازد که در حوزه اختیارات شورای شهر نیست به طوری که با این حرکت‌ها و وعده و وعید برای استخدام برخی از افراد شرایطی به وجود آمده تا جایگاه شورا تضعیف شود. 
تقوی با بیان اینکه باید رئیس شورا به صراحت در حوزه‌ای که در اختیارات او نیست حضور پیدا نکند، بیان کرد: نباید رئیس شورای شهر خود را همه کاره پارلمان محلی بداند چرا که او هم یک عضو شورا و منتخب مردم است و اصلاً در چنین مجموعه‌هایی ضعیف و یا زیر دست معنا ندارد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: رئیس شورای شهر حق ندارد به جای دیگر اعضا تصمیم بگیرد به طوری که همه از کار کلیشه‌ای و یکنواخت در شورای شهر گله‌مند هستند. 
تقوی به سردرگمی‌ها و تبعیض‌های ناروا و برگزار نشدن برخی از جلسات کمیسیون‌ها اشاره کرد و ادامه داد: جالب است در اوج فصل کاری بیش از دو ماه جلسات کمیسیون عمرانی و فنی و حمل و نقل برگزار نشده و معلوم نیست رئیس این کمیسیون‌ها بدون اجازه به کجا سفر کرده بودند. 
تقوی با بیان اینکه نباید انجام مأموریت برای خودنمایی و یا قدرت‌نمایی باشد، تصریح کرد: بهتر است رئیس گزارشی از عملکرد سه ساله شورا ارائه کرده و از تحقق سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های توسعه شهری سخن به میان آورد. 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  

آمار بازدید از سایت

کاربران آنلاین 8
404
کلیه بازدیدها 866451
دی ان ان