قرارداد 3 ساله با پیمانکاران رفت و روب منعقد می‌شود

شنبه, 26 اسفند,1396

قرارداد 3 ساله با پیمانکاران رفت و روب منعقد می‌شود

اعضای شورای شهر اردبیل به طرح شهرداری برای عقد قرارداد سه ساله با پیمانکار حوزه رفت و روب شهری چراغ سبز و رای مثبت دادند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اردبیل ، در آخرین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل پیشنهاد شهرداری مبنی بر عقد قرارداد 36 ماهه با پیمانکار رفت و روب مطرح شد که براساس آن در سال 97 بالغ بر 60 میلیارد ریال برای منطقه یک، 60 میلیارد ریال  برای منطقه دو، 54 میلیارد ریال  برای منطقه سه، 39 میلیارد ريال برای منطقه چهار و 38 میلیارد ريال برای منطقه پنج در مجموع 252 میلیارد ريال برای سال آینده پیشنهاد شده است.
 

 

اما در سال 98 نیز 66 میلیارد ريال برای منطقه یک، 66 میلیارد ريال برای منطقه دو، 59 میلیارد ريال برای منطقه سه، 43 میلیارد ريال برای منطقه چهار و 41 میلیارد ريال  نیز برای منطقه پنج و در مجموع 277 میلیارد ريال برای سال 98 تعیین شده است.

 
براساس این طرح در سال سوم نیز که مصادف با سال 99 خواهد بود برای منطقه یک شهرداری اردبیل 73 میلیارد ريال ، برای منطقه دو 72 میلیارد ريال ، منطقه سه 65 میلیارد ريال ، منطقه چهار 47 میلیارد ریال و برای منطقه پنج نیز 45 میلیارد ريال در مجموع 305 میلیارد ريال پیش‌بینی شده به طوری که جمعا در سه سال عقد قرارداد با پیمانکار رفت و روب 834 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
 
رویا کنعانی از اعضای شورای شهر با اعلام مخالفت با چنین پیشنهادی اظهار کرد: در صورت عقد قرارداد سه ساله با پیمانکار توان پیمانکاران بومی نادیده گرفته شده و به شکل انحصاری عمل خواهد شد.
 
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه در اکثر استان‌ها واگذاری‌ها سه تا پنج ساله است، خاطرنشان کرد: آنچه که برای ما مهم به نظر می‌رسد توجه به کیفیت کارهای انجام شده است و با عقد قرارداد سه ساله می‌توانیم پیمانکار را مجاب کنیم تا نسبت به نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات خود اقدام کنند.
 
رحیم آقازاده افزود: قطعا چنین اقدامی عمل انحصاری محسوب نمی‌شود بلکه در قالب فراخوان کشوری ما قادر خواهیم بود تا پیمانکاری قوی انتخاب کنیم.
 
دیگر عضو شورای شهر اردبیل ضرورت استفاده از روش‌های مکانیزه را در جمع‌آوری زباله و ارتقای رفت و روب محله‌ای را یادآور شد و گفت: با عقد قرارداد چندین ساله هم انگیزه و هم توان پیمانکاران ارتقا می‌یابد.
 
زهرا قدیمی افزایش اضافه کار کارگران را از 20 ساعت به 50 ساعت انگیزه‌بخش برای تلاشگران این عرصه اعلام و خاطرنشان کرد: امیدواریم این انتخاب بستر حمایت از کارگران به عنوان اقشار آسیب‌پذیر را فراهم کند.
 
 در این جلسه شهردار اردبیل نیز بیان کرد: ما نمی‌توانیم به شکل تفاهمنامه این کار را انجام دهیم بلکه با انتشار آگهی سراسری سعی داریم تا پیمانکار قوی انتخاب کرده و بستر کار باکیفیت را در پیمانکار جدید پیگیری کنیم.
 
حمید لطف‌اللهیان تصریح کرد: پیمانکار موظف خواهد بود تا براساس افزایش دستمزد در سه سال آینده به گونه‌ای در تعامل با کارگران برخورد کند تا پرداختی‌های حقوق و مزایای آنها به موقع انجام شود.
 
وی گفت: برای پیمانکاران بومی در امتیازدهی شرایط خاص و ویژه‌ای را در نظر گرفتیم اما هرگز کیفیت کار را فدای شعارهای بومی و یا غیربومی نخواهیم کرد.
 
شهردار اردبیل افزود: با انتشار آگهی و عقد قرارداد سه ساله انتظار می‌رود پیمانکاران با رغبت و انگیزه بیشتر نسبت به نوسازی ناوگان خودرویی خود و پرداخت حق و حقوق کارگران و عوامل این حوزه با دقت نظر بیشتر عمل کنند.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  

آمار بازدید از سایت

کاربران آنلاین 14
493
کلیه بازدیدها 866641
دی ان ان