سخنگوی شورای شهر اردبیل: فعالیت 710 دستفروش در اردبیل/ محل‌های مشخص در اختیار دستفروشان قرار می‌گیرد.

ﺳﻪشنبه, 03 بهمن,1396

سخنگوی شورای شهر اردبیل: فعالیت 710 دستفروش در اردبیل/ محل‌های مشخص در اختیار دستفروشان قرار می‌گیرد.

 حبیب فتحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل در گفتگوی اختصاصی با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: با توجه به اینکه از هفته گذشته براساس تصمیم مسئولان قضایی بساط دستفروشان در خیابان‌ها و معابر شهری برچیده شده شاهد گله‌مندی آنها از شرایط پیش آمده بودیم که قطعا این اقدام قضایی در چارچوب قوانین و مقررات بوده است.

وی با اشاره به اینکه شورا یک نهاد مردمی است و دستفروشان نیز انتظار داشتند تا شورای شهر با رایزنی که با شهرداری و دستگاه قضایی انجام می‌‌دهد در مورد این اقدامات تجدیدنظر می‌کنند، خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر اردبیل تلاش کردند تا با برگزاری جلسات، نشست‌ها و رایزنی‌ها نسبت به ساماندهی دستفروشان در یک مکان مشخص اقدام کنیم که اولویت را در این زمینه با پارکینگ‌های احداثی در سطح شهر قرار دادیم تا به عنوان نمونه در مسیر بازار تا پیرعبدالملک در پارکینگی که وجود دارد دستفروشان به فعالیت خود ادامه دهند.

سخنگوی شورای شهر اردبیل گله‌مندی اهالی بازار را از فعالیت دستفروشان و کاهش فروش آنها به ویژه در روزهای پایانی سال یادآور شد و بیان کرد: به مانند سال‌های گذشته ما در نزدیکی ایام عید با همکاری شهرداری اقدام به راه‌اندازی بازار روز نوروزی می‌کنیم تا بخشی از دستفروشان با حضور در این بازار اقدام به فروش اجناس خود کنند.

فتحی با بیان اینکه تنها در منطقه یک شهرداری که حوزه بازار و هسته مرکزی شهر را شامل می‌شود بیش از 245 دستفروش شناسایی شده است، گفت: حتی در نزدیکی روزهای پایانی سال این تعداد دستفروش به 440 نفر می‌رسد که امیدواریم با تدبیری مناسب از سوی شهرداری زمین مناسب برای ساماندهی این دستفروشان در نظر گرفته شود تا از طرفی در تردد مردم مشکلی به وجود نیامده و از سوی دیگر دستفروشان متضرر نشوند.

وی ادامه داد: در مقطعی تصمیم گرفته شد تا از ساعت 13 تا 16 عصر دستفروشان بساط خود را پهن کنند اما تعدادی از آنها حتی در ساعاتی غیر از ساعت مقرر اقدام به خرید و فروش اجناس کردند که این خود علاوه بر نارضایتی بازاریان به نامناسب بودن چهره شهری نیز منجر شد که انتظار می‌رود با قانونمند کردن فعالیت این دستفروشان زمینه بهبود سیمای شهری و اشتغال برای فعالان این بخش فراهم آید.

سخنگوی_شورای_شهر_اردبیل تصریح کرد: به هیچ وجه شورای شهر به دنبال تصویب قانونی در مسیر قانون‌شکنی نبوده و ما نیز معتقدیم باید دستفروشان در یک مکان خاص فعالیت کنند و ساماندهی آنها در سطح شهر یکی از الزامات است که قطعا این رویکرد را نیز برای وانت‌بارهای سیار مدنظر قرار دادیم.

فتحی گفت: دستفروشان باید نسبت به اخذ کد فعالیت از شهرداری اقدام کنند به طوری که این کد سبب می‌شود هم آمار و ارقام درست باشد و هم شورا و شهرداری در ساماندهی آنها درست عمل کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 95 در سطح شهر اردبیل 362 وانت‌بار میوه فروش شناسایی شده و قطعا در این یک سال نیز 200 مورد به این تعداد افزوده شده است، اظهار کرد: 110 وانت‌بار سیار در منطقه یک شهرداری، 56 وانت‌بار در منطقه دو، 105 وانت‌بار در منطقه سه و 91 وانت‌بار نیز در منطقه چهار شهرداری فعالیت می‌کنند.

وی مجموع دستفروشان ثابت شناسایی شده را در شهر اردبیل 447 مورد اعلام کرد و گفت: با لحاظ دستفروشان متغیر این تعداد به 710 مورد دستفروش می‌رسد که باید شورا و شهرداری در ساماندهی و نظم‌بخشی به آنها اقدامی جدی و سریع را انجام دهد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل فعالیت این دستفروشان و وانت‌بارهای سیار را در مسیر ایجاد اختلال برای تردد و سهولت عبور و مرور مردم و بروز برخی گله‌مندی‌ها از سوی گردشگران ورودی به شهر یادآور شد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر اردبیل شهری توریستی و گردشگرپذیر است باید در این زمینه آراستگی شهر را به جایی برسانیم تا گله‌مندی و ناراحتی از بابت فعالیت دستفروشان و وانت‌بارها را در سطح شهر شاهد نباشیم.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  

آمار بازدید از سایت

کاربران آنلاین 21
477
کلیه بازدیدها 866616
دی ان ان