رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای شهر اردبیل در نطق پیش از دستور

شنبه, 17 شهریور,1403

رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای شهر اردبیل در نطق پیش از دستور

رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای شهر اردبیل در نطق پیش از دستور:

جزییات طرح تفصیلی شهر به شهروندان تشریح و اطلاع رسانی شود

سلامت صفری عضو شورای شهر اردبیل در نطق پیش از دستور یکصدو دوازدهمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با تبریک حلول ماه مبارک ربیع الاول گفت: تهیه و تصویب طرح تفصیلی شهر بعنوان بزرگترین دستاورد دور ششم شورای شهر است که لازم است کلیات و جزییات این طرح از طریق فضای مجازی، رسانه های گروهی و محلی به شهروندان اطلاع رسانی گردد.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه تخصص و تعهد در حوزه مدیریت به مانند دو بال پرنده برای پرواز است؛گفت: سه سال پیش اعضای شورای شهر با یک تصمیم مهم یک شهردار جهادی و انقلابی را انتخاب کردند که سند تایید، عملکرد امروزی ما است. باتوجه به تاکیدات امام جمعه فاضل و دانشمند اردبیل به جهت ترویج فرهنگ سپاس و قدردانی، از تلاشهای شهردار اردبیل تقدیر می نماییم و امیدواریم در سال آخر شورا نیز با همان روحیه جهادی نسبت به پیشرفت پروژه ها اقدام کند.

عضو شورای شهر اردبیل با پیشنهاد اینکه شایسته است مرکز پژوهش شورا و شهرداری و دیگر مراکز مطالعاتی و پژوهش و علمی استان، عملکرد ادوار گذشته شوراها و شهرداران را مورد مطالعه قرار دهند ؛افزود: راز و رمز موفقیت‌های دوره های شورای شهر میتواند به عنوان الگو و تجربه کاری برای آیندگان قرار گیرد.

سلامت صفری با تشریح جزییات تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل بیان کرد: تهیه و تصویب طرح تفصیلی شهر به عنوان یکی از سند افتخار در کارنامه و عملکرد شورای ششم و شهردار ثبت گردید. طرحی که فرایند تهیه آن ۱۰ سال طول کشید. در سال ۹۳ انتشار آگهی و عقد قرارداد شده و در سال ۹۶ گام نخست آن تصویب شد. برای تهیه آن ۵۵ جلسه کارگروه فنی، حضوری و مجازی،بیش از ده جلسه کمیسیون ماده ۵ و چندین مورد بازدید میدان صورت گرفت.

رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای شهر اردبیل ادامه داد: این طرح در فروردین سال جاری توسط شورای عالی شهرسازی و معماری تایید و ابلاغ شد. در تیر ماه سال جاری نیز نقشه‌های نهایی توسط مشاور طرح ارائه و نسخه‌های اولیه گزارشات و ضوابط ابلاغ شده و آلبوم نقشه‌ها توسط اعضای کمیسیون ماده ۵ تایید شد که در نهایت در شهریور ماه سال جاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی و ضوابط جدید برای همکاران شهرداری صورت گرفته و اکنون هم در مرحله اجراست.

عضو شورای شهر اردبیل بیان کرد: در واقع بعد از ۱۶ سال شورای شهر و شهرداری یک اقدام بزرگ را به سرانجام رساندند که ابعاد آن لازم است به مردم اطلاع رسانی شود.

صفری با تاکید بر اینکه معاونت شهرسازی شهرداری بایستی برخی از موارد مربوط به طرح تفصیلی شهر را از طریق فضای مجازی، مطبوعات و رسانه‌های محلی و گروهی برای مردم و شهروندان تشریح و اطلاع رسانی کند؛افزود: کلیات و نقات قوت و ضعف طرح، محدوده جدید شهر، افزایش محدوده شهر، افق دید جمعیتی، وضعیت پهنه بندی، وضعیت یکپارچه شهری، افزایش ۵۰ هکتار فضای سبز، افزایش سایر سرانه‌های عمومی، آسان سازی ضوابط احداثات، بستن منفذهای ،تخلف احترام به مالکیت اشخاص، رفع تخریب چند هزار واحد مسکونی به خاطر داخل محدوده آمدن، رفع مشکلات و سایر تغییرات و تحولات حاصله جدید از جمله این موارد است. 

بخش دوم نطق پیش از دستور سلامت صفری در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل

تقویم زمانبندی و مراسم افتتاحیه زنجیره‌ای برای پروژه های تکمیل شده تهیه گردد

لزوم جبران عقب ماندگی در پیشرفت فیزیکی برخی از پروژه‌ها

رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای شهر اردبیل در ادامه سخنان خود در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل در خصوص وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی و سایر اقدامات شهرداری گفت: مطابق گزارش کتبی عملکرد سه ماهه شهرداری از تعداد ۵۱۷ پروژه عمرانی، ۲۱۶ پروژه شروع نشده، ۲۵۶ پروژه بین ۱ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۲۰ پروژه بین ۵۱ تا ۷۰ درصد و ۲۵ پروژه بین ۷۱ تا ۱۰۰ پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به درصد پیشرفت فیزیکی پروژه ها تصریح کرد: تحلیل وضعیت اول نشان می‌دهد یکسری از پروژه‌ها مثل خیابان ۴۵ متری سید صدرالدین، پل شهید رئیسی، طرح تفصیلی شهر، تملک و بازگشایی‌ها، پارک و فضای سبز کوثر، المان وحدت، ورزشگاه فوتبال و ... آماده بهره برداری است.

صفری با بیان اینکه پیشنهاد دارم برای بهره‌برداری به موقع این پروژه‌ها تقویم زمانبندی و مراسم افتتاحیه زنجیره‌ای تهیه گردد؛ افزود: بابرنامه ریزی به موقع این پروژه ها را به شهروندان تحویل دهیم.

رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای شهر اضافه کرد: تحلیل وضعیت دوم نشان می‌دهد که در انجام و پیشرفت فیزیکی در یک سری از برنامه‌ها و پروژه‌ها عقب ماندگی داریم که باید جبران شود. به طور مثال ساماندهی پروژه بالیخلی چای که قرار بود در دو جبهه کاری فعال باشد، فقط در یک جبهه فعال است.

وی در ادامه تشریح کرد: میزان پیشرفت کاری انتقال بازار آهن فروشان طبق زمانبندی خودش مورد بحث است. بعد از ۸ سال تعریض پل حریم دارو پخش به اتمام نرسیده است. در بعضی پروژه‌های مشارکتی مشکلات و بلاتکلیفی داریم. عملیات اجرایی خروجی محله شهریار اجرایی نشده است که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

رئیس کمیسیون پیگیری و نظارت شورای شهر اردبیل ادامه داد: تحلیل وضعیت سوم نشان می‌دهد که بعضی برنامه‌ها و کارها و پروژه‌های فراموش شده داریم. مطالعه و تملک بهشت زهرای ۲ در جنوب شهر، مطالعه پارک سوار در مرکز شهر، بعد از یک دهه تکمیلی المان مقدس اردبیلی در میدان نیار، پیگیری و اخذ پایان کار احداثات و بعضی از مراکز تجاری مثل شوراسنتر که 16 سال است ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته ولی پایان کار ندارد و تغییرات داخلی را هم با نقشه اولیه پیش می‌برد و حتی در فروش و انتقال مغازه‌ها نیز حق و حقوق شهرداری پرداخت نمی‌شود؛ مورد رسیدگی قرار گیرد. 

سلامت صفری در نطق پیش ازدستورجلسه رسمی شورا:

سطح شورای شهر را از واژه ما و مانور جمعی به واژه من و مانور فردی تبدیل نکنیم

سلامت صفری با بیان اینکه به استناد بند ۲ ماده ۸۰ قانون شورا از مسئولین محترم استان و شهرستان درخواست دارم نسبت به انشعاب فاضلاب شهری در مناطق و محلات شهری که مشکلات بهداشتی، روحی روانی بار مالی به وجود آورده است، اهتمام ویژه داشته باشند؛ افزود: بلاتکلیفی چندین شهرک و تحویل انها به شهرداری و تامین کافی سهمیه آرد و نان نانوایی‌ها برای مسافران و توریست‌ها را نیز جز مواردی است که نیاز به توجه بیشتر دارد.

وی به بازدید دسته جمعی به جهت سرعت بخشیدن به پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارند، تاکید کرد و گفت: برگزاری جلسات دسته جمعی شورا در مناطق و محلات شهری برای پیگیری مشکلات از نزدیک به همکاران توصیه میگردد.

عضو شورای شهر اردبیل به ضرورت فعال سازی کمیسیون نظارت و کنترل پروژه‌ها به منظور تکمیل و پیشگیری از تبدیل پروژه‌های عمرانی به جنازه‌های شهر در آینده اشاره کرد و گفت: با تعامل و همدلی مضاعف بایستی شورا از سطح واژه من و مانور فردی به واژه ما و مانور جمعی تبدیل شود.

وی همچنین به شتاب وضعیت خروجی مرکز پژوهش و مطالعات شورا تاکید کرد.

صفری تصریح کرد: از شهردار اردبیل درخواست داریم نگذاریم وضعیت بعضی از پروژه‌ها به سمت و سوی ماده ۸۱ قانون شورا منتهی شود. در مسائل فنی و متن قرارداد پل آقا باقر که به زودی شروع خواهد شد دقت لازم به عمل آید.همکاری لازم با حسابرسان صورت پذیرد تا کارنامه مردودی نداشته باشیم. آسفالت محل حفاری فاضلاب به بهانه بدهی شرکت فاضلاب در بعض معابر به تعویق نیفتد.

صفری در پایان با بیان اینکه رعایت حق و حقوق کارگران شهرداری، الکترونیک سازی امورات شهرداری،انجام مصوبات پلاک هوشمند که در هاله ای از ابهام است، شعار سه ساله تهیه طرح ساماندهی ورودی جاده مغان باید تسریع گردد؛ افزود: وضعیت ساماندهی وانت بارها،وضعیت جابجایی ردیف‌های بودجه با اولویت‌بندی در دستور کارباشد تا با تلاش بیشتر عقب ماندگی‌های موجود در پیشرفت فیزیکی پروژهها جبران شود.

 

انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  

آمار بازدید از سایت

کاربران آنلاین 5
213
کلیه بازدیدها 865549
دی ان ان