رئیس کمسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل: چهره درخشان شورای چهارم رویکرد پروژه‌های مشارکتی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت شورای شهر اردبیل گفت: چهره درخشان و سرآمد شورای چهارم بها دادن به پروژه‌ه

پنجشنبه, 09 اردیبهشت,1395

رئیس کمسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل: چهره درخشان شورای چهارم رویکرد پروژه‌های مشارکتی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت شورای شهر اردبیل گفت: چهره درخشان و سرآمد شورای چهارم بها دادن به پروژه‌ه

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اردبیل به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، علی هدایتی در مراسم گرامیداشت روز شورا در اردبیل اظهار کرد: با وجود اینکه برخی تنگناها را در جذب سرمایه‌گذاران شاهد بودیم اما در این سه سال هم و غم ما در اجرای پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری بود که به معنای واقعی بخشی از آنها به نتیجه رسیدند. 
وی تصریح کرد: ما هیچ‌ وقت با تکیه بر سرمایه‌گذاری دولتی که به شکل محدود انجام می‌شود، نمی‌توانیم مسیر توسعه را فراهم کنیم مگر اینکه افراد خوش‌فکر با رویکرد سرمایه‌گذاری‌های کلان به صحنه بیایند و زمینه‌ای را فراهم کنند تا سرمایه‌گذاری واقعی شکل بگیرد. 
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت شورای شهر اردبیل گفت: براساس اصل 44 قانون اساسی سرمایه‌گذاری دولتی ممنوع است و باید از ظرفیت سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی که توسط بخش خصوصی انجام می‌شود در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان اردبیل استفاده کنیم. 
هدایتی افزود: در کنار سرمایه‌هایی که یک سرمایه‌گذار می‌آورد، باید از فکر خلاقانه و اندیشه‌های سازنده او نیز بهره گرفت تا در فضایی با انعطاف کامل در عرصه رقابت‌پذیری بتوان فضای سازنده‌ای را در پیشبرد اهداف به وجود آورد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سرمایه‌گذاران باید با سود کمتر به فروش بیشتر و جلب اعتماد واقعی فکر کنند و حتماً از اندیشه‌ها و تفکرهایی که سازنده بوده و مبتنی بر حرکت رو به جلو است، استفاده کنند. 
هدایتی اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذار به نظر همه مسئولان تنها راهکار رشد و بالندگی شهر اردبیل است اما در ارائه راهکار منطقی برای عبور از مشکلات و نارسایی‌ها ما هیچ برنامه درست و تدوین شده منطقی را ارائه نکردیم. 
وی به شرایط خاص جامعه و آشفتگی بازار تورم و رکود اقتصادی به عنوان موانعی در مسیر جذب و جلب سرمایه‌گذاران اشاره کرد و ادامه داد: ما در همراهی با سرمایه‌گذاران با ضرورت صدور 31 بلامانع روبه‌رو هستیم که اگر سرمایه‌گذار در عبور از این مراحل و صدور بلامانع‌ها با مشکلات و بد رفتاری‌هایی روبه‌رو شود، قطعاً فرار را بر قرار ترجیح می‌دهد و حتی خود استاندار و دادستان‌ هم نمی‌توانند در چنین وضعیتی سرمایه‌گذاری کنند. 
عضو شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در استان همسایه ما در یک تفکر سازنده با مصداق همدلی استاندار، امام جمعه، دادستان و رئیس مجمع نمایندگان در کنار هم نشسته‌اند و این 31 بلامانع را با حذف موارد زاید به سه مورد صدور بلامانع تقلیل داده‌اند و خودشان نیز پیشقدم شدند تا قوانین دست و پا گیر حوزه سرمایه‌گذاری و سیگنال‌های منفی تولید شده در این زمینه از بین برود. 
هدایتی در ادامه تأکید کرد: در آذربایجان شرقی حتی مجمعی تشکیل داده‌اند که مجمع نیرو به ادارات می‌فرستد تا برای سرمایه‌گذار این بلامانع‌ها را بگیرد و متأسفانه در خود اردبیل سرمایه‌گذار سیگنال منفی می‌گیرد. 
وی نتیجه این فرآیند را این ‌طور عنوان کرد که آذربایجان شرقی 18 هزار واحد تولیدی دارد و اردبیل 18 تا هم واحد تولیدی فعال ندارد. 
هدایتی عنوان کرد: ما در جلب و جذب سرمایه‌گذار به جای حل این مشکلات و موانع تنها شعار داده‌ایم و هیچ تلاشی را برای خروج از این وضعیت به سرانجام نرساندیم. 
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت شورای شهر اردبیل گفت: همین امر سبب شده تا ورودی شهر ما پر از قهوه‌خانه‌ها باشد اما ورودی استان همجوار ما پر از کارخانه تولیدی و صنعتی باشد که زمینه اشتغال و رونق اقتصادی را ‌به خوبی فراهم کرده است. 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  

آمار بازدید از سایت

کاربران آنلاین 13
363
کلیه بازدیدها 866383
دی ان ان