رئیس شورای شهر اردبیل: آل‌سعود کلید خانه خدا را به کشورهای اسلامی بدهد رئیس شورای شهر اردبیل گفت: آل‌سعود بهتر است مدیریت مراسم حج و مکه مکرمه را به کشورهای اسلامی بدهد چرا که خودش لیاقت مدیریت در این

ﺳﻪشنبه, 26 مرداد,1395

رئیس شورای شهر اردبیل: آل‌سعود کلید خانه خدا را به کشورهای اسلامی بدهد رئیس شورای شهر اردبیل گفت: آل‌سعود بهتر است مدیریت مراسم حج و مکه مکرمه را به کشورهای اسلامی بدهد چرا که خودش لیاقت مدیریت در این

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زکی‌الله خوشبخت در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که با حضور اعضا برگزار شد، اظهار کرد: فاجعه‌ای که سال گذشته در منا رخ داد، بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی مسؤولان آل‌سعود را به نمایش گذاشت و ثابت کرد که این رژیم شایستگی مدیریت خانه خدا و انجام مناسک حج را ندارد. 
وی تصریح کرد: امسال مسلمانان کشورمان از حضور در کنگره عظیم حج به خاطر بی‌لیاقتی سران آل‌سعود محروم هستند و ما در حالی سالگرد شهدای منا را گرامی می‌داریم که آل‌سعود امنیت لازم را نتوانسته در حرم امن الهی برقرار کند. 
رئیس شورای شهر اردبیل با مقایسه وضعیت مدیریت حج توسط آل‌سعود با 20 میلیون زائر کربلا گفت: چگونه است که در کربلا 20 میلیون جمعیت به عشق امام حسین(ع) در اربعین گرد هم می‌آیند و با وجود تحرک جریان‌های تکفیری و ‌سلفی هیچ اتفاقی در این کشور رخ نمی‌دهد اما در حج ابراهیمی که کمتر از یک میلیون نفر گرد هم می‌آیند به دلیل بی‌لیاقتی آل‌سعود فاجعه‌ای همچون منا رخ می‌دهد. 
خوشبخت آل‌سعود را خائنان به حرم امن الهی یاد کرد و افزود: در این فاجعه بی‌لیاقتی و ناشایستگی آل‌سعود به معنای واقعی به نمایش گذاشته شد و عده‌ای از حجاج ما مهاجر‌ الی‌الله نام گرفتند. 
وی به پایان مهلت قانونی ترکیب هیأت رئیسه شورای شهر در سال سوم، دوره چهارم شورای شهر اشاره کرد و ادامه داد: 12 شهریورماه باید ترکیب هیأت رئیسه جدید مشخص شود که ما به دلیل تعطیل بودن روز 12 شهریور، جلسه را امروز برگزار می‌کنیم تا ترکیب هیأت رئیسه سال چهارم مشخص شود. 
خوشبخت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌در یک سال گذشته مجموع جلسات رسمی و کمیسیون‌های شورای شهر 239 مورد بوده به طوری که در هر ماه 20 جلسه برگزار کردیم. 
وی بیشترین جلسات را مربوط به کمیسیون برنامه و بودجه با 75 جلسه، حقوقی 33 جلسه، مشارکت و سرمایه‌گذاری 22 جلسه، فنی عمرانی 18 جلسه و فرهنگی و اجتماعی 16 جلسه اعلام کرد و گفت: به ترتیب حمل و نقل و ترافیک 15 جلسه، کمیسیون خدمات شهری 11 جلسه، زیباسازی پنج جلسه، پیگیری مصوبات سه جلسه و ایثارگران نیز سه جلسه برگزار کردند. 
خوشبخت اضافه کرد: در یک سال اعضای شورای شهر 43 جلسه رسمی برگزار کردند که تعداد مصوبات این جلسات 341 مورد بوده است. 
وی مجموع نامه‌های وارده و صادره به شورای شهر را در یک سال گذشته بیش از 6 هزار و 832 نامه اعلام کرد و ادامه داد: تعداد نامه وارده 3 هزار و 711 مورد و صادره نیز 3 هزار و 121 نامه بوده است. 
خوشبخت به جلسات تعاملی با دستگاه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: ما در یک سال گذشته با دادستان، مسؤولان ستاد مبارزه با مواد مخدر، اساتید دانشگاه، بنیاد نخبگان، آب و فاضلاب شهری و... جلسات و نشست‌های تعاملی و تخصصی را برگزار کردیم. 
رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا، همراهی با مؤسسات خیریه و جلب و جذب نظر سرمایه‌گذاران در اجرای پروژه‌های مشارکتی را در یک سال گذشته شاهد بودیم که قطعاً در آینده همه از نتایج آن استفاده می‌کنند. 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  

آمار بازدید از سایت

کاربران آنلاین 5
376
کلیه بازدیدها 866415
دی ان ان