رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل: مکتب نبوی الهام‌بخش امت اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: مکتب نبوی که سعادت بشریت را رقم زده، الهام‌بخش برای امت اسلامی است تا از ظلمت و تاریکی نجات پیدا کنن

دوشنبه, 08 آذر,1395

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل: مکتب نبوی الهام‌بخش امت اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: مکتب نبوی که سعادت بشریت را رقم زده، الهام‌بخش برای امت اسلامی است تا از ظلمت و تاریکی نجات پیدا کنن

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: دنیا روز به روز شیفته مکتب و مرام آخرین فرستاده حق و ائمه اطهار(ع) می‌شود که در آن می‌توان به روشنی راه رستگاری و نجات را به عینه مشاهده کرد. 
وی با اشاره به شاخصه‌ها و ویژگی‌های رفتاری خاتم‌الأنبیا محمد مصطفی(ص) تصریح کرد: امت اسلامی وحدت و همگرایی خود را می‌تواند بر مدار و حول مکارم اخلاقی و شایستگی‌های معنوی که توصیه شده سیره نبی خدا و اهل بیت(ع) است، بنا نهد. 
رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه جهان اسلام و بشریت در عصر معاصر به خاطر غفلت و بی‌توجهی از رسالت معنوی و حقیقی پیامبر اکرم(ص) دچار دودستگی و تفرقه شده است، گفت: راه علاج در این زمینه رجوع به مبانی ارزشی و اعتقادی است که در مکتب اسلام و آخرین فرستاده الهی به روشنی می‌توان ابعاد و جلوه‌هایی از این حرکت بی‌نظیر را به عینه مشاهده کرد. 
خوشبخت همچنین سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را در اوج غربت و در عین حال عظمت روحی و اعتقادی امام دوم و هشتم شیعیان یادآور شد و افزود: ما باید در ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه هدی (ع) به سیره و سلوک چنین اسوه‌ها و الگوهایی رجوع کنیم تا با الهام از بهترین و شایسته‌ترین اخلاق و رفتار ائمه اطهار بتوانیم سعادت دنیوی و اخروی خود را رقم بزنیم. 
وی همچنین به حوادث چند روز گذشته در سطح ملی و استانی اشاره کرد و ادامه داد: شهادت زائران امام حسین (ع) در هنگام بازگشت از مراسم اربعین حسینی بر اثر اعمال تروریستی گروه‌های ضد انسانی در کشور عراق مایه تأثر است چرا که استکبار جهانی با تحریک این گروه‌ها تلاش می‌کند تا ناامنی را در منطقه گسترش دهد. 
خوشبخت در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ‌با وجود کینه‌توزی استکبار جهانی که چشم دیدن تجمع میلیونی امت اسلامی را در مراسم بزرگ اربعین حسینی ندارند، آثار نفاق و کینه دشمنان را به خوبی می‌توان مشاهده کرد. 
وی همچنین درگذشت تعدادی از هموطنانمان را در حادثه تصادف قطار در سمنان به مردم آذربایجان شرقی تسلیت گفته و درگذشت آیت‌الله موسوی اردبیلی و سلیم مؤذن‌زاده را نیز به عنوان یک ضایعه دردناک برای مردم استان اردبیل تسلیت گفت. 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  

آمار بازدید از سایت

کاربران آنلاین 8
406
کلیه بازدیدها 866456
دی ان ان