درآمد 248 میلیارد تومانی شهرداری در نیمه اول سال

درآمد 248 میلیارد تومانی شهرداری در نیمه اول سال

چهارشنبه, 08 دی,1400

درآمد 248 میلیارد تومانی شهرداری در نیمه اول سال

میر محمد سیدهاشمی نائب رئیس شورای شهر اردبیل اعلام کرد

میر محمد سیدهاشمی نائب رئیس شورای شهر اردبیل اعلام کرد: درآمد 248 میلیارد تومانی شهرداری در نیمه اول سال

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در نیمه اول سالجاری میزان درآمد شهرداری اردبیل به 248 میلیارد تومان رسید.
میرمحمد سیدهاشمی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با گرامیداشت سالروز نهم دی و یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: من بعد تنها مکتب مورد قبول، مکتب قاسم سلیمانی است.

عملکرد ۶ ماهه برای اولین بار در تاریخ شهرداری اردبیل منتشرشد ، خاطر نشان کرد : با پیگیری‌های که انجام دادم و قولی که داده بودیم عملکرد ۶ ماهه تقدیم شورای اسلامی شهر شد ، براساس گزارش عملکرد 6 ماهه شهرداری اردبیل در نیمه اول سالجاری 29 درصد بودجه مصوب سال 1400 شهرداری اردبیل تحقق یافته که این رقم به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی گفت : از این میزان درآمد شهرداری 118 میلیارد تومان صرف هزینه های جاری و پرداخت حقوق پرسنل شده و 130 میلیارد تومان نیز به اجرا و تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی اختصاص یافته است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: ایرادی که به عملکرد شهرداری در نیمه اول سال گرفته شده مربوط به عدم تعادل در هزینه کردهای جاری و عمرانی بوده که میانگین 45 به 55 درصد را نشان می دهد.

سیدهاشمی بیان کرد: این گزارش عملکرد شهرداری از طریق رسانه ها می تواند در اختیار افکار عمومی قرار گیرد که قطعا شورای ششم و شهردار اردبیل که در نیمه دوم سال مسئولیت را برعهده گرفته تلاش خواهند کرد تا در نیم سال دوم وضعیت به مراتب بهتر و شایسته تر شود.

وی افزود: برخی سازمان ها و شهرداری مناطق در عملکرد 6 ماهه خود کارنامه قابل قبول و درخشانی نداشتند که انتظار می رود شهرداری با تذکر به این معاونت ها و شهرداری های مناطق آنها را به کار بیشتر و تلاش موفق تر ترغیب و تشویق و معاونت های موفق را تجلیل کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در مورد لایحه شهرداری اردبیل درباره ساماندهی پسماندها و نخاله های ساختمانی تصریح کرد: باید آگهی منتشر شده در این زمینه شفاف و به صورت عمومی منتشر شود تا تمام افراد و پیمانکاران متخصص در این حوزه ورود کنند تا هیچگونه رانتی برای سایر شرکت ها به وجود نیاید.

🔹️هاشمی اضافه کرد: نحوه ارزیابی عملکرد امتیازدهی پیمانکاران نیز باید در کمیسیون خدمات شهرداری شورای شهر تدوین تا براساس آن پیمانکار واجد شرایط انتخاب شود.

وی گفت: براساس قانون مدیریت پسماند معاونت خدمات شهرداری اردبیل موظف است تا آژانس جمع آوری و انتقال نخاله ها را راه اندازی کند.

وی اضافه کرد: در این لایحه باید به شکل شفاف خدمات شهرداری مشخص شده و مردم تکلیف خود را در مورد نخاله های ساختمانی و نحوه انتقال آن به خارج از شهر بدانند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل ضرورت حفظ حق و حقوق دارندگان حجره های میدان میوه و تره بار و فعالیت مجدد حجره های دارای مشکل را با تدبیر شهردار اردبیل یادآور شد و بیان کرد: دو حجره در این میدان دارای مشکل بارانداز است که شهرداری موظف شد با تدبیری مناسب مشکل به وجود آمده را برطرف کند.
سیدهاشمی ادامه داد: بی تدبیری برخی از مدیران در سال های گذشته باعث شده که برخی از صاحبان حجره در میدان میوه و تره بار گرفتار شرایط سختی شوند که شرعا این مساله درست نیست و باید با بی تدبیری ها در این زمینه مقابله شده و با افرادی که ا مسئولیت خود سوءاستفاده می کنند برخورد جدی شود.

وی به لایحه مشارکت شهرداری با شرکت توسعه مسکن و رفع ابهامات به وجود آمده اشاره کرد و گفت: تعدادی این رقم را 12 و تعدادی نیز 2 میلیارد تومان اعلام می کردند که بعد از چکش کاری و تنها با هدف حمایت از تولید مسکن تخفیف شهرداری به این شرکت به رقم 3 میلیارد تومان رسید تا این شرکت بتواند فعالیت خود را در تولید مسکن انجام دهد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در مورد نتایج حسابرسی سال 97 و ایرادات وارده به آن بیان کرد: متاسفانه حسابرسی تعدادی از سازمان های وابسته شهرداری مردود و یا مشروط اعلام شده که از شهردار اردبیل خواستیم تا با هیئت مدیره و مدیرعامل چنین سازمان هایی برخورد کرده تا در سال های آینده چنین عملکرد ضعیفی تکرار نشود.

وی به طرح پیشنهادی اعضای شورای شهر در تجلیل و تکریم از شخصیت قهرمانی و افتخارآفرینی فرزند برومند سبلان علی دایی اشاره و اظهار کرد: میدان ورزش اردبیل قرار شد با همکاری شهرداری به میدان علی دایی نامگذاری شده و تندیس این اسطوره فوتبال جهان در این محل نصب شود.

انتهای پیام/
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان