گزارش جلسه رسمی 83 شورا شهر اردبیل

چهارشنبه, 15 آبان,1398

گزارش جلسه رسمی 83 شورا شهر اردبیل

رئیس شورای شهر اردبیل:
موافقت شورا با افزایش 3 میلیارد تومانی در پرداخت پاداش بازنشستگان
رئیس شورای شهر اردبیل گفت: اعضای شورای شهر اردبیل با افزایش سه میلیارد تومانی در ردیف بودجه 98 برای پرداخت پاداش بازنشستگان شهرداری موافقت کردند.
به گزارش ایسنا، علیرضا پوستی در هشتادوسومین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: 13 آبان و در سه حادثه متفاوت ابهت انقلاب اسلامی و ملت ایران تمام هیمنه استکبار جهانی را شکست و روحیه استکبارستیزی این ملت را فصل به فصل تقویت کرد.
وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در این 40 سال روی اصول استقلال، آزادی و ارکان جمهوریت و اسلامیت با هیچکس معامله‌ای نکرده و به خواسته‌های نفسانی مستکبران «نه» بزرگ گفتند.
رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: نه تنها قدرت‌های استکباری و استعماری شرق و غرب بلکه ایادی منطقه‌ای آنها ملت ایران را هرگز وادار به عقب‌نشینی نکرده و امت اسلامی با بصیرت و صلابت در دفاع از حاکمیت اسلام و قرآن حرکت کرده‌اند.
پوستی فرارسیدن سالروز شهادت امام حسین عسکری(ع) و آغاز امامت ولیعصر را تبریک گفت و افزود: این انقلاب سرآغاز اتصال به حاکمیت امام عصر است تا ظلم و جور پایان یافته و حقانیت جامعه اسلامی به نمایش گذاشته شود.
وی با تبریک موفقیت اخیر شهرداری اردبیل در کسب جایزه خشت طلایی به همکاران شهرداری و شورای شهر بیان کرد: شهرداری اردبیل به خاطر بازسازی بنای قدیمی شهرداری موفق به کسب این جایزه جهانی شد تا باردیگر صحنه‌ای از توسعه و پیشرفت شهر اردبیل و توان بالای مجموعه فنی شهرداری به رخ کشیده شود.
رئیس شورای شهر اردبیل از موافقت اعضای شورای شهر اردبیل در اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار جدید برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان شهرداری اردبیل خبر داد.
پوستی افزود: در بودجه امسال دو میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته بود که این مبلغ کفاف بدهی شهرداری را به بازنشستگان نکرد و با درخواست شهرداری سه میلیارد تومان به این منابع افزوده شد تا در متمم بودجه لحاظ شود.
وی به بازدید اعضای شورا از منطقه آقاباقر و املاک واگذار شده به صاحبان زمین‌های قدیم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه صاحبان این املاک بضاعت مالی ندارند و رغبتی به سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت برای اجرای پروژه‌ها وجود ندارد، اعضای شورای شهر با معافیت صاحبان این املاک در پرداخت هزینه‌های آماده‌سازی موافقت کردند.

وضعیت بازار امام حسین(ع) شرم‌آور است
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اردبیل با انتقاد از وضعیت نابسامان بازار امام حسین(ع) بیان کرد: وضعیت این بازار شرم‌آور است و گله‌مندی کسبه و اهالی این بازار بجاست.
رحیم آقازاده گفت: سال‌های سال است که بازار امام حسین(ع) به شکل نابسامان و ناقص به تعدادی کسبه واگذار شده اما به دلیل رونق نداشتن این بازار اهالی گله‌مند بوده و خواستار تعیین تکلیف واحدهای اجاره‌‌‌ای و خریداری شده هستند.
وی وضعیت این بازار را ملال‌آور توصیف کرد و افزود: یا باید شهرداری نسبت به تخریب و بازسازی آن اقدام کند و یا اینکه نحوه واگذاری آن مشخص و پروژه در قالب یک مجموعه تجاری مشارکتی توسط بخش خصوصی عملیاتی و اجرایی شود.
عضو شورای شهر اردبیل تصریح کرد: بلاتکلیفی و نابسامانی این بازار گله‌مندی مکرر اهالی را به همراه سوالات حاشیه‌ای به ذهن متبادر می‌کند که به چه دلیل این بازار با گذشت 15 سال همچنان بلاتکلیف بوده و وضعیت آن شرم‌آور به نظر می‌رسد.
آقازاده از شهردار اردبیل خواست؛ نسبت به رفع نارسائی این بازار بررسی دقیق انجام داده و چاره‌جوئی قطعی در رفع عیوب و مشکلات آن داشته باشد.
وی ادامه داد: شورا و شهرداری به چهره‌های ارزشی و پرافتخاری
چون سلیم موذن‌زاده می‌بالد ولی اینکه بخواهیم برای ورثه آن مرحوم حاتم‌بخشی کرده و از کیسه خلیفه ببخشیم درست نیست در حالی که ما قطعه زمینی به او دادیم که ارزش آن بیش از 400 میلیون تومان است.
حسین افسانه دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز گفت: نبایدد تخفیف ارائه شده برای سرقفلی بازار امام حسین(ع) در قالب ماده 17 باشد چرا که این شرایط وضعیت سخت و متفاوتی را رقم خواهد زد.
وی نامشخص بودن تاخیر در جریمه کسبه را در بازار امام حسین(ع) یادآور شد و تصریح کرد: بهتر است این لایحه به مدت یک هفته مسکوت بماند تا اصل مبلغ مشخص و سپس در مورد آن تصمیم‌گیری شود.
افسانه در مورد بخشودگی هزینه آماده‌سازی قطعه واگذار شده به مرحوم سلیم‌ موذن‌زاده بیان کرد: اگر خانواده مرحوم موذن‌زاده پروانه ساخت بگیرند مشکلی در بخشودگی این هزینه وجود ندارد اما به نظر می‌رسد وراث سلیم موذن‌زاده درصدد گرفتن پروانه نیستند و مبلغ 23 میلیون تومان بخشودگی آماده‌سازی بین فروشنده و خریدار تقسیم می‌شود.
وی اظهار کرد: بنده مخالف بخشودگی رقم آماده‌سازی قطعه اهدا شده به سلیم موذن‌زاده هستم و بهتر است در چنین اهدای زمینی پروانه به نام چهره‌های پرافتخار شهر صادر شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردبیل نیز با تبریک اخذ خشت طلایی از سوی شهرداری اردبیل خاطرنشان کرد: این جایزه جهانی برای مجموعه شورا و شهرداری ارزشمند است.
یعقوب عزیززاده در مورد مصوبه شورای شهر مبنی بر افزایش اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت پرسنل شهرداری بیان کرد: اگر سقف اعتباری افزایش می‌یابد باید محل تامین منابع جدید و یا جابجایی‌های احتمالی مشخص شده و در متمم بودجه قید شود.
عضو شورای شهر اردبیل در مورد بازار امام حسین(ع) و احداث آن در بهترین نقطه شهر گفت: شهرداری واحدهای خود را در این مجتمع به شکل ارزان قیمت واگذار کرده ولی پیمانکاران به دلایل مختلف این واحدها را در دست خود نگه داشته‌اند و حاضر نیستند به قیمت متعادل به فروش رسانده و نسبت به فعال کردن این بازار اقدامی کنند.
عزیززاده ادامه داد: تعدادی از پیمانکاران اعتقادی به کسب و کار و رونق مجموعه‌های تجاری ندارند و با توجه به اینکه اجاره بهای این واحدها به نرخ پائین تعریف شده رقم پیش‌بینی شده برای تسویه حساب اجاره بهای سرقفلی‌ها نازل و پائین است.
وی از شهرداری اردبیل خواست؛ با رایزنی پیمانکار هرچه سریعتر نسبت به نرخ‌گذاری جدید و ساماندهی این بازار اقدام کرده و زمینه را برای بهره‌برداری درست از این مجموعه فراهم آورند.
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  

آمار بازدید از سایت

کاربران آنلاین 11
416
کلیه بازدیدها 867039
دی ان ان