رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهراردبیل: ضرورت حضور نمایندگان پارلمان محلی اردبیل در شورای عالی استان و شهرستان

چهارشنبه, 29 آذر,1396

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهراردبیل: ضرورت حضور نمایندگان پارلمان محلی اردبیل در شورای عالی استان و شهرستان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اردبیل، یعقوب عزیززاده، در چهاردهمین جلسه رسمی شورای شهر در سخنانی ضمن تسلیت درگذشت دکتر صادق حضرتی و کمال الدین علوی به عموم همشهریان و با تبریک فرا رسیدن شب یلدا به هموطنان، در سخنانی ضرورت توجه به نیازهای ساکنین شهر اردبیل با فراهم آوردن زمینه حضور اعضای شورای این شهر در شورای عالی استان و شهرستان را یادآور شد.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهری استان در شهر اردبیل ساکن هستند، اما جای سوال و تعجب است اینکه چرا اعضای پارلمان محلی مرکز استان نمی توانند در شورای عالی استان و شهرستان نماینده داشته باشند و چنین اتفاقی را تنها در استان اردبیل شاهد هستیم که جای تاسف است.

عضو دوره پنجم شورای شهر خاطرنشان کرد: در شرایطی که شورای شهر اردبیل مسوولیت رسیدگی به امورات شهری حدود ۷۰ درصد جمعیت شهری استان در مرکز استان را برعهده دارد، این موضوع واقعا جای تاسف دارد و بایستی به نوعی سر و سامان یابد.

عزیززاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز فعالیت دور پنجم شورای شهر از شهریور ماه سال جاری، افزود: اعتقاد داریم که اعضای شورای شهر بایستی از اختیارات بیشتر از شرایط موجود برخوردار باشد، اما با کمال تاسف از زمان آغاز به کار شورا شاهد هستیم که پارلمان محلی آنچنان که باید، جایگاه واقعی خود را نداشته است.

وی با یادآوری برخی مشکلات مالی پیش روی شهرداری اردبیل، افزود: در ۶ ماهه نخست سال فقط ۱۸ درصد از درآمد های پیش بینی شده بودجه سال ۹۶ تحقق یافته است و در خوش بینانه ترین وضعیت نیز در پایان سال به ۳۶ درصد می رسد که با این اوضاع و احوال ما قادر نخواهیم بود آنطور که باید به نیازهای شهروندان پاسخگو باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بر وجود پتانسیل های بسیار در زمینه سرمایه گذاری در سطح شهر اردبیل تاکید کرد و گفت: در این عرصه و به منظور تحقق اهداف، با توجه به محدودیت های فعلی دچار مشکلاتی هستیم.

عزیززاده فرصت پیش روی منطقه آزاد اردبیل که به زودی برای سومین بار در صحن مجلس مطرح می شود، را یادآور شد و افزود: تصویب این منطقه راه روشن توسعه اردبیل خواهد بود چرا که تنها راه توسعه اردبیل ایجاد راهکار برای افزایش تولید ثروت و درآمد در این استان است.

عزیززاده در ادامه سخنان خود در نطق پیش از دستور در چهاردهمین جلسه شورای شهر، اظهار کرد: مهم ترین اصل و تکلیف شورا و شهرداری این است که ما بتوانیم شهری دلنشین ایجاد کنیم که شهروندان از زندگی در این شهر احساس آرامش و رضایت داشته باشند و هر زمان موفق شدیم به چنین مرحله ای برسیم، شورای شهر و شهرداری به اهداف خود رسیده است.

وی بیان کرد: شورای شهر تنها نباید به دنبال پاسخ‌گویی به نامه های شهرداری باشد و وظایف و جایگاه واقعی شورا می تواند به رفع بسیاری از موانع اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر و حتی استان کمک کند.

عضو دوره پنجم شورای شهر اردبیل بر ضرورت انجام اقدامات اساسی و برنامه ریزی لازم در ارتباط با سرمایه گذاری، جذب پول و چگونگی مدیریت سرمایه تاکید کرد و گفت: انتظار ما این است که شهرداری مقداری از بروکراسی های موجود در امر جذب سرمایه گذار را بکاهد و نسبت به رفع مشکلات در مراحل تحقق سرمایه گذاری اقدام نماید.

عزیززاده اضافه کرد: از ریاست شورا نیز تقاضا دارم با برگزاری جلسات متعدد هماهنگی با مسوولان استان و بخصوص با امام جمعه محترم اردبیل به طرح مشکلات بپردازد.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  

آمار بازدید از سایت

کاربران آنلاین 8
487
کلیه بازدیدها 866634
دی ان ان