رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر اردبیل مطرح کرد کاهش قیمت پروژه‌های عمرانی اردبیل با فروش مصالح غیراستاندارد رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل از کاهش قیمت پروژه‌های عمرانی استان اردبیل به دلی

چهارشنبه, 12 آبان,1395

رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر اردبیل مطرح کرد کاهش قیمت پروژه‌های عمرانی اردبیل با فروش مصالح غیراستاندارد رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل از کاهش قیمت پروژه‌های عمرانی استان اردبیل به دلی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا سلیمانی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل فروش مصالح غیراستاندارد پیمانکاران قیمت پایین ارائه می‌دهند. 
وی افزود: این امر موجب شده قیمت پروژه‌های عمرانی سطح استان ۴۰ درصد کمتر از سایر استان‌ها باشد و کالای غیراستاندارد در وضعیت پروژه‌های عمرانی تأثیر منفی ایجاد کند. 
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل از جمله مشکلات دیگر پروژه‌های پیمانکاری را عقد قرارداد کارفرمایان با عنوان مشارکت و سرمایه‌گذاری دانست و افزود: این اقدام در واقع به طریقی دور زدن پیمانکاران در پروژه‌های عمرانی است. 
سلیمانی واگذاری برخی پروژه‌ها به شکل ترک تشریفات مناقصه را مشکل دیگر عنوان و اضافه کرد: به ویژه در چنین شرایطی شرکت‌های شبه‌دولتی پروژه‌ها را از آن خود می‌کنند. 
 عضو سندیکای شرکت‌های ساختمانی و تأسیساتی همچنین به مشکلات ارزیابی کیفی پیمانکاران اشاره کرد که موجب شده در اغلب مواقع تعداد خاصی از پیمانکاران موفق به فعالیت در پروژه عمرانی شوند. 
وی تأکید کرد: در عین حال بی‌توجهی به شرایط جوی استان موجب شده است که زمان پیش بینی شده اتمام پروژه‌ها با زمان مطرح شده در ابتدای کار همخوانی نداشته و مشکلاتی برای پیمانکار به وجود آید. سلیمانی تصریح کرد: علاوه بر روند استفاده از ظرفیت پیمانکاران بومی مشکلاتی در دریافت تسهیلات مشاهده می‌شود بطوریکه پیمانکاران نمی‌توانند از وام‌های اقتصاد مقاومتی بهره‌مند شوند. 
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر اردبیل خواستار حمایت از پیمانکاران و رفع مشکلات آن‌ها شد و افزود: در واقع مطابق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیمانکار می‌بایست به عنوان بخش خصوصی موردحمایت قرار گیرد. 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  

آمار بازدید از سایت

کاربران آنلاین 4
422
کلیه بازدیدها 866489
دی ان ان