رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر: جابه‌جایی ردیف‌های بودجه سالانه تامل‌برانگیز است رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل گفت: جابه‌جایی برخی از ردیف‌های بودجه‌ای سال 94 تامل‌برانگیز ا

پنجشنبه, 15 بهمن,1394

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر: جابه‌جایی ردیف‌های بودجه سالانه تامل‌برانگیز است رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل گفت: جابه‌جایی برخی از ردیف‌های بودجه‌ای سال 94 تامل‌برانگیز ا

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی هدایتی شامگاه چهارشنبه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد:باید نسبت به نهادینه کردن ابعاد بودجه و متمم ارائه شده به شورا در بین گروه‌ها و جامعه هدف اقدام کرد تا درست و منطقی در این زمینه تصمیم‌گیری شود. 
وی گفت: زمانی که شورا برای 5 میلیون ریال اعتبار تخفیف مجوز صادر می‌کند چگونه است که ردیف بودجه شهرداری 500 تا 100 میلیون تومان جابه‌جا می‌شود اما نیازی به آگاهی و مصوبه شورای شهر پیدا نمی‌کند.
رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل نمونه این جابه‌جایی‌های تامل‌برانگیز را حذف 100 میلیون تومان اعتبار احداث پارک بانوان و برخی اصلاح و جابه‌جایی‌های مناطق چهارگانه در بهسازی معابر، آسفالت‌ریزی و کاهش اعتبارات این حوزه بیان کرد و گفت: در یک ردیف برای احداث و تجهیز آتش‌نشانی اعتبار 800 میلیون توان پیش‌بینی شده اما تنها نیمی از این منابع هزینه شده در حالی که همه ما به حساسیت فعالیت این حوزه واقف هستیم. 
هدایتی جابه‌جایی عجیب اعتبارات را در بازگشایی و تملک برخی خیابان‌ها و مسیرها یادآور شد و گفت: بنده یقین دارم که برخی از مدیران مناطق شهرداری اردبیل حتی بودجه را در دست نگرفته و هرگز به آن عمل نکرده‌اند. 
وی گفت: در نقطه مقابل برای پروژه‌‌هایی همچون بهسازی و تکمیل سامان‌دهی رودخانه بالیقلو به جای 400 میلیون تومان 800 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است در حالی که هیچ مدیر و مسئولی در این زمینه اطلاع‌رسانی هم نداشته است. 
رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل با یادآوری اینکه اصحاب رسانه بسیاری از این مباحث و موضوعات را با مردم در میان می‌گذارند و مردم باید در این زمینه قضاوت کنند، یادآور شد: وقتی در بودجه و تصویب آن سخن از انحراف به میان می‌آید این انحراف تا 10 درصد قابل قبول است اما با یک رقم 20 تا 40 درصدی به هیچ‌وجه این انحراف منطقی به نظر نمی‌رسد. 
هدایتی بیان کرد: معتقدیم دخل و تصرف در بودجه جز با مصوبات شورا عملی نیست و به هیچ وجه نباید مدیری به خود اجازه دهد تا برخی ردیف بودجه را به صفر و برخی دیگر را به 100 افزایش دهد. 
وی ادامه داد: ما بیشتر روی اهداف و برنامه‌های بودجه حساس هستیم و به هیچ‌وجه دنبال مچ‌گیری نیستیم بلکه می‌خواهیم از اصل موضوع آن آگاه باشیم. 
رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه‌گذاری شورای شهر اردبیل تصریح کرد: هنوز زمانی برای اجرای متمم باقی‌مانده است و با ارجاع این موضوع به کمیسیون تخصصی ما بیشتر می‌توانیم روی این بی‌نظمی در هزینه کرد بودجه و اجرای آن مباحثی را مطرح کنیم، گفت: باید این موضوع روشن شود که چه کسانی به مدیران مناطق اجازه داده‌اند تا یک ردیف بودجه به راحتی و یک ردیف بودجه دیگر را بر اساس سلیقه خود افزایش اعتبار دهند. 
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هدایتی در پایان سخنان خود اظهار کرد: ما تمام تلاش‌مان را انجام خواهیم داد تا بر اساس یک تصمیم‌گیری درست و منطقی متمم بودجه سال 94 و همچنین بودجه سال 95 در شورای شهر اردبیل مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا ایرادات آن برطرف شود. 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  

آمار بازدید از سایت

کاربران آنلاین 3
323
کلیه بازدیدها 866312
دی ان ان