️حبیب فتحی عضو شورای شهر اردبیل در خصوص لایحه تعرفه عوارض و بهای خدمات محلی 1403 شهرداری اردبیل

️حبیب فتحی عضو شورای شهر اردبیل در خصوص لایحه تعرفه عوارض و بهای خدمات محلی 1403 شهرداری اردبیل

جمعه, 20 بهمن,1402

️حبیب فتحی عضو شورای شهر اردبیل در خصوص لایحه تعرفه عوارض و بهای خدمات محلی 1403 شهرداری اردبیل

️حبیب فتحی عضو شورای شهر اردبیل در خصوص لایحه تعرفه عوارض و بهای خدمات محلی 1403 شهرداری اردبیل که به تصویب اعضای شورای شهر اردبیل رسید؛ گفت: افزایش عوارض ساخت و ساز مغایر با طرح حمایتی مسکن دولت است.

وی با سوال از شهردار اردبیل مبنی بر اینکه علت کاهش صدور پروانه ساختمانی در یکسال چه بوده است؟افزود:وقتی مردم توان پرداخت ندارند هرچقدر هم تعرفه عوارض ساخت و ساز را افزایش دهید باز تاثیری در ساخت و سازها نخواهد داشت.

️عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه افزایش عوارض ساخت و ساز باعث افزایش نرخ بیکاری، خروج سرمایه گذار و کارگران از شهر خواهد شد؛ گفت: قطعا افزایش بی رویه عوارض منطقی نیست .

️حبیب فتحی عضو شورای شهر در ادامه افزود؛ افزایش بی رویه تعرفه عوارض می تواند پیامدهای منفی متعددی به دنبال داشته باشد، از جمله :

️ کاهش توان پرداخت مردم: افزایش تعرفه عوارض می تواند فشار اقتصادی زیادی بر مردم، به خصوص اقشار کم درآمد، وارد کند. این امر می تواند منجر به کاهش توان پرداخت مردم برای سایر نیازهای ضروری زندگی مانند خوراک، پوشاک و مسکن شود.

️کاهش رونق اقتصادی: افزایش تعرفه عوارض می تواند به رکود اقتصادی و کاهش رونق کسب و کارها منجر شود. این امر به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و تمایل آنها به کاهش هزینه ها اتفاق می افتد .

️افزایش نارضایتی عمومی: افزایش تعرفه عوارض می تواند باعث نارضایتی عمومی و اعتراض مردم شود. مردم به طور طبیعی از افزایش هزینه ها بدون دریافت خدمات متناسب با آن ناراضی می شوند.

️افزایش فساد: افزایش تعرفه عوارض می تواند زمینه را برای فساد و سوء استفاده نیز فراهم کند. در ادامه حبیب فتحی عضو شورای شهر راهکارهای مقابله با افزایش بی رویه تعرفه عوارض را نیز چنین بیان کرد ؛

️نظارت دقیق: غیر از اعضای شورای شهر که در تعیین و اعمال تعرفه باید دقت کافی داشته باشند دستگاه های نظارتی نیز باید بر عملکرد دستگاه های دولتی و شهرداری ها در زمینه تعیین و اعمال تعرفه عوارض نظارت دقیق داشته باشند.

️شفافیت: فرآیند تعیین و اعمال تعرفه عوارض باید در زمان بررسی به طور شفاف تنظیم گردد و در ادامه با شفافیت کامل به اطلاع عمومی برسد .

️ عدالت: تعرفه عوارض باید به گونه ای تعیین شود که عادلانه باشد و به اقشار مختلف جامعه فشار اقتصادی وارد نکند.

️ هدفمندی: تعرفه عوارض باید برای ارائه خدمات عمومی و عمرانی به مردم هزینه شود و به طور صحیح و کارآمد مورد استفاده قرار گیرد.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان