فضای شهر را با رنگ ، موسیقی و کتاب زنده کنیم.

فضای شهر را با رنگ ، موسیقی و کتاب زنده کنیم.

جمعه, 21 اردیبهشت,1403

فضای شهر را با رنگ ، موسیقی و کتاب زنده کنیم.

عضو شورای شهر اردبیل

عضو شورای شهر اردبیل:

فضای شهر را با رنگ ، موسیقی و کتاب زنده کنیم.

مینا نهامین عضو شورای شهر اردبیل در جلسه کمیسیون زیباسازی شهری که با حضور مدیران مناطق،شورابیل و سازمان فضای سبز اردبیل برگزار شد؛ تصریح کرد: به نظر می رسد شهر اردبیل یک شهر خاکستری است و شهری شاد از لحاظ بصری نیست که این امر موجب میشود شهر ازسرزندگی فاصله بگیرد.

وی با بیان اینکه ضروری است در انتخاب رنگ های استفاده شده در رنگ آمیزی یا المانها یا هر طرح زیباسازی دیگر , رویکرد روانشناسی نیز در نظر گرفته شود؛ افزود: قطعا از لحاظ روانشناسی انتخاب رنگ ها در ایجاد حس آرامش، سرزندگی شهری و کاهش هرگونه خشونت بی تاثیر نیست.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه شهر اردبیل کتابخانه شهری ندارد؛ افزو.د: با ایجاد قفسه ها و کتابخانه های شهری می توان هم به زیباسازی فضای شهری و هم به ارتقا فرهنگ کتاب خوانی کمک کرد. شاید شهروندان علاقه ای به خواندن کتاب نداشته باشند اما حضور فیزیکی کتاب و قرار گرفتن آن در جلوی دیدگان شهروندان منجر می شود فرهنگ کتاب و کتاب خوانی فراموش نشده و از لحاظ گردشگری نیز اردبیل بعنوان یک شهر فرهنگی و کتابخوان به گردشگران معرفی می گردد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری ادامه داد: پخش موسیقی در مکان‌های تفریحی و گردشگری نیز از اجزای زیباسازی شهری محسوب می شود و استفاده از موسیقی های شاد و مجاز در پیاده راهها موجب تامین فضایی سالم و شاد برای شهروندان خواهد شد.

عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه مبلمان شهری در اردبیل بسیار ضعیف است ؛افزود: پیاده رو های اردبیل فاقد نیمکتهایی برای نشستن شهروندان و سالمندان می باشد که از شهرداری اردبیل درخواست میشود نسبت به نصب نیمکت های رنگی و فانتزی در پیاده روها اقدام کنند.

وی در پایان همچنین به شلختگی معابر جلوی میوه فروشان تازه میدان به سمت پیرعبدالملک اشاره کرد و افزود: نصب سطل های زباله در این قسمت از شهر میتواند زشتی ها و شلختگی های این معابر را رفع نماید.

انتهای پیام/

 

 

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان