تعرفه عوارض سال 1403 شهرداری با در نظر گرفتن وضعیت معیشتی مردم تصویب شد

تعرفه عوارض سال 1403 شهرداری با در نظر گرفتن وضعیت معیشتی مردم تصویب شد

جمعه, 20 بهمن,1402

تعرفه عوارض سال 1403 شهرداری با در نظر گرفتن وضعیت معیشتی مردم تصویب شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل در 98 امین جلسه رسمی

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل در 98 امین جلسه رسمی:

✅تعرفه عوارض سال 1403 شهرداری با در نظر گرفتن وضعیت معیشتی مردم تصویب شد

✅افزایش تعرفه عوارض در شهر اردبیل تا ۲۰ درصد بوده است

🔹سلامت صفری سخنگوی شورای اسلامی شهر در 98 امین جلسه رسمی شورای شهر ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و یوم الله 22 بهمن ،از آمادگی نیروهای خدوم مجموعه مدیریت شهری بهمراه اعضای شورای شهر و شهردار اردبیل جهت شرکت در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: حضور در پای صندوقهای رای بر حسب تکلیف شرعی و قانونی در راستای حل مشکلات کشور، وظیفه ذاتی همه ما است و قطعا با حضور شکوهمند خود در این میدان دشمنان را مایوس خواهیم کرد.

🔹 وی در خصوص لایحه تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری در سال 1403 گفت:
عوارض یکی از ارکان تامین کننده منابع درآمدی شهرداری‌ها بر اساس قوانین جاری کشور می‌باشد که همه ساله تا بهمن ماه تهیه و به اطلاع عموم رسانیده می‌شود که در این جلسه لایحه پیشنهادی شهرداری بررسی و با موافقت اعضای شورای شهر تصویب شد.

🔹عضو هیئت رئیسه شورای شهر اردبیل با بیان اینکه تعرفه عوارض حاوی نحوه عملکرد شهرداری در وصول مطالبات از جمله عوارض بهای خدمات، جرائم و درآمد حاصل از مستغلات شهرداری می‌باشد؛افزود: به بیان ساده‌تر شهرداری بر اساس تعرفه عوارض، مطالبات خود را از مودیان دریافت می‌نماید. شورای اسلامی شهر نیز بر اساس مسئولیت و وظایف قانونی خود، لایحه پیشنهادی شهرداری را بررسی و به تصویب می‌رساند که مصوبه شورا انواع عوارض بهای خدمات و میزان افزایش نسبت به سال قبل را شامل می‌شود.

🔹صفری در تشریح جزییات لایحه عوارض و بهای خدمات سال 1403 شهرداری اردبیل گفت: بر اساس قانون درآمد پایدار حداکثر افزایش با نرخ تورم در کشور خواهد بود. از آنجایی که تورم مطابق اعلامیه مرکز آمار ایران ۴۷ و نیم درصد می‌باشد و بر اساس ابلاغ وزارت کشور نسبت به تعرفه ۱۴۰۲میتوان تا ۴۵ درصد تعرفه ۱۴۰۳ را افزایش داد؛ لذا اختیار این موضوع به شهرداری داده شد و شهرداری لایحه تعرفه را با 45 درصد افزایش به شورای شهر اردبیل پیشنهاد داده بود؛ اما اعضای شورای اسلامی شهر در12 جلسه کاری و تخصصی آن را بررسی و با در نظر گرفتن وضعیت معیشتی مردم آن را به کمتر از ۲۰ درصد کاهش داد.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان