تشویق شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از برنامه های سال آتی است

تشویق شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از برنامه های سال آتی است

پنجشنبه, 12 بهمن,1402

تشویق شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از برنامه های سال آتی است

رئیس شورای شهر اردبیل در تبیین اقدامات سال جاری شورای شهر اردبیل

#بخش_دوم

رئیس شورای شهر اردبیل در تبیین اقدامات سال جاری شورای شهر اردبیل:

تشویق شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از برنامه های سال آتی است

دکتر سیدهاشمی رئیس شورای شهر اردبیل در آیین تقدیم لایحه بودجه پیشنهادی سال 1403 شهرداری اردبیل به شورای شهر، در ادامه تبین اقدامات شورا در این دوره گفت:در حوزه ترافیک که مشکلات اساسی در شهر اردبیل وجود داشت؛ دو موضوع اصلی برای این رفع این چالش ها مدنظر قرار گرفت. توسعه زیرساخت های حمل و نقل و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله این موارد بود.

وی عنوان کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح بسیج که با سرعت خیره کننده در حال تکمیل است، پل نیایش که در ماههای اخیر در اختیار شهروندان قرار گرفت، بازگشایی و احداث خیابان 45 متری جنب امازاده سید صدرالدین و ساماندهی برخی میادین جز زیر ساختها توسعه معابر شهری برای رفع چالش ترافیکی بود که در این سالها انجام و یا در حال انجام است.

رئیس شورای شهر اردبیل با بیان اینکه تشویق شهروندان به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از برنامه های سال آتی است؛گفت: خرید 50 دستگاه اتوبوس، نوسازی تاکسیهای درون شهری، خرید خودروهای وَن و حرکت به سوی الکترونیک سازی امورات حمل نقل عمومی (کارت پول شهروندی، راه اندازی اپلیکیشن های نظارتی بر فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی) از جمله اقدامات در این راستا است.

سید هاشمی با اشاره به اینکه مشکل عدم وجود پارکینگ در هسته مرکزی شهر یک مشکل جدی است؛ گفت: تملک برای احداث چندین پارکینگ عمومی بصورت هوشمند در سطح شهر ضروری است که در برنامه سال آتی قرار خواهد گرفت. اجرای طرح پارکینگ حاشیه ای با هدف رعایت عدالت اجتماعی و استفاده همه شهروندان از پارک حاشیه ای نیز که به مرحله اجرا رفته از دیگر اقدامات شورا در حوزه ترافیک می باشد.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه کمبود فضای سبز در سطح شهر اردبیل در مطالعات انجام شده وجود دارد؛ گفت: بحث توسعه و تکمیل فضای سبز جز برنامه های امسال بود که احداث پارک 6 هکتاری میر اشرف، پارک شهدای بعثت، پارک خانواده شورابیل و چندین پارک محله ای در نقاط مختلف شهر از پارک فرهنگیان و رینگ سلامت شهرک اداری وشهرک کوثر و در نهایت تملک باغ شریعت از سری اقدامات شورا در این سالهای اخیر بوده است.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان