با هدف حفظ محیط زیست و ایجاد منابع اقتصادی؛ آغاز طرح جمع آوری زباله خشک در کلانشهر اردبیل

با هدف حفظ محیط زیست و ایجاد منابع اقتصادی؛ آغاز طرح جمع آوری زباله خشک در کلانشهر اردبیل

ﺳﻪشنبه, 22 اسفند,1402

با هدف حفظ محیط زیست و ایجاد منابع اقتصادی؛ آغاز طرح جمع آوری زباله خشک در کلانشهر اردبیل

رئیس شورای شهر اردبیل

با هدف حفظ محیط زیست و ایجاد منابع اقتصادی؛


اپلیکیشن جمع آوری و تفکیک پسماند در اردبیل رونمایی شد


 آغاز طرح جمع آوری زباله خشک در کلانشهر اردبیل


دکتر سیدهاشمی رئیس شورای شهر اردبیل امروز در آیین رونمایی از اپلیکیشن جمع آوری پسماند و ضایعات خشک با عنوان «آرتا پلاست» که باحضور معاون عمرانی استاندار اردبیل، مدیرکل اداره محیط زیست و دیگر مسئولان اجرایی و فرماندهان انتظامی و نظامی استان و اعضای شورای شهر اردبیل در فرهنگسرای بانوان شهرداری اردبیل برگزار شد؛ تصریح کرد: در حوزه جمع آوری و تفکیک زباله از مبدا، سالها بود که در شهر اردبیل خلا وجود داشت. خوشبختانه در این دوره از شورا با جذب و مشارکت بخش خصوصی این مطالبه تحقق یافته و امروز به مرحله اجرایی رسید.


وی با اشاره به اینکه شهروندان با نصب و راه اندازی این اپلیکشن میتوانند براحتی زباله های خشک خود را تحویل غرفه های بازیافت دهند و در قبال آن مبلغی را از شرکت مورد نظر دریافت کنند؛ افزود: این امر علاوه بر حفظ محیط زیست، تولید ثروت و انرژی از مواد دور ریز، تعریف منابع اقتصادی جدید و .... باعث کاهش زباله گردی در سطح شهر نیز خواهد شد که مناسب چهره شهر اردبیل نبود.


رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: هر مجموعه و سیستم در واقع یک سری تکلیف ذاتی و روزمرگی دارد و جز وظایف اولیه آن سازمان است که شاید آنچنان این اقدامات ارزشمند نیست. اما اقدامات ارزشمند و افتخار آمیز آن دسته از طرحها و پروژه هایی است که مطالبه شهروندان است تا در آینده نیز مشکلات شهر را رفع کند.


سیدهاشمی تصریح کرد: در این دوره از شورا اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه پل سازی،توسعه فضای سبز،هوشمند سازی و....انجام شده است. اقدام به تولید ثروت از زباله و ساماندهی زباله های خشک بدون اینکه شهرداری ریالی هزینه کند در واقع یکی از این اقدامات ارزشمند است.


وی گفت: این اقدامات و ارزنده در سایه همدلی، اتحاد و انسجام سایر دستگاهها بویژه معاونت عمرانی استانداری با مجموعه مدیریت شهری است. بطور مثال تملک باغ شریعت با اتحاد و همدلی همگانی مسئولان انجان شد که این باغ ۸ هکتاری به زودی تقدیم شهروندان خواهد شد.


سیدهاشمی همچنین با اشاره به اینکه تداوم اجرای این طرح نیازمند مشارکت شهروندان بویژه کودکان و بانوان از مبدا است؛ افزود: یعنی چنانچه شهروندان مشارکت و همکاری نکنند قطعا این طرح به نحو احسن اجرا نخواهد شد. این اقدام هم نرم افزاری و هم سخت افزاری است اما مهمتر از آن مشارکت مردمی است و آموزش و تبلیغات نیز لازمه تداوم این طرح است.


رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: هدف از اجرای این طرح تلاش برای کاهش 6 الی 7 درصدی زباله در روز در شهر اردبیل است که در صورت تحقق این امر سالانه رقمی بالایی را در کاهش پسماند خواهیم داشت.


گفتنی است شهروندان میتوانند با مراجعه به سایت https://app.artazist.com این نرم افزار را دانلود کرده و استفاده کنند.


انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان