صورتجلسه شماره 31

صورتجلسه شماره 31

دوشنبه, 26 اسفند,1392

صورتجلسه شماره 31

دوره 4

سی و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر روز دوشنبه مورخه 26/12/92 رأس ساعت 19/00 با حضور اعضای محتــرم شــــورای اســــلامی شهـــر و آقایان عباسی و مهندس لاله و میهمانان شورا آقای مهندس صدیف بدری شهردار محترم اردبیل و خبرنگاران خبرگزاریها و مطبوعات ، بعد از تلاوت آياتی چند از کلام الله مجيد به رياست حجت الاسلام والمسلمین حاج محمدرضا سرداری رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل آغاز شد . 
در ابتداي جلسه حجت الاسلام والمسلمين حاج محمدرضا سرداري طي سخناني از اعضاي محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم و اعضای محترم شورا و خبرنگاران عزیز که تصمیمات نمایندگان مردم در پارلمان محلی در ارتباط با خدمات شهری را به موقع به اطلاع شهروندان عزیز می رسانند تقدیر و تشکر کردند. 
ریاست محترم شورای اسلامی شهر با معرفی آقای مهندس غلامرضا عطایی به عنوان مشاور شورای اسلامی شهر اظهار داشتند: انشااله از تجارب ایشان در شورای اسلامی شهر در راستای آبادانی و ارائه خدمت هرچه بیشتر به شهروندان بهره خواهیم برد .
در ادامه حاج آقا سرداری بیان داشتند: با فرا رسیدن سال نو همه ما باید به مانند طبیعت تحویل پیدا کنیم چرا که تحول و مبنای تغییر سال تنها نو شدن طبیعت و سرسبزی و شادابی محیط طبیعی نیست بلکه اصل تغییر و تحول دلها و قلب های انسانها است که همراه با دعای «یامقلب القلوب والابصار» باید تغییر پیدا کند . 
ایشان خاطر نشان کردند: ما در سایه تلاش و تقدیر و مدیریت خوب شهرداری اردبیل با پشتوانه تصمیمات شایسته شورا سعیمان بر این است تا از مسافران نوروزی که اردبیل رابعنوان مقصد سفر انتخاب کرده اند خدماتی متفاوت و متناسب با شان و منزلت اردبیل ارائه کنیم که در این راستا تمام مناطق شهری اردبیل و سازمانهای تابعه با توان مضاعف در این ایام ارائه خدمات خواهد کرد بطوری که نباید هیچ تعطیلی در حوزه خدمات شهری انجام شود. رئیس شورای شهر اردبیل یادآور شدند: در کنار پرسنل زحمت‌کش پلیس، بیمارستان، راهداران و عوامل هلال احمر شهرداری نیز در این ایام بدون تعطیلی به ارائه خدمات خود ادامه می‌دهند به طوری که ما انتظار داریم تنظیف شهری و رفت و روب بدون تاخیر و تعلل انجام شود و در جمع‌آوری زباله‌های شهری اقدام موثر انجام شده و به هیچ‌وجه تعطیلی خدمات شهرداری به صلاح شهروندان و شهر نیست . حاج سرداری از شهردار محترم خواستند تا خود با نظارت دقیق امر رفت و روب شهری، تنظیف شهری را رصد کند تا مبادا شهر اردبیل در تعطیلات نوروزی به مکان نامناسب و نامطلوب تبدیل شود .
این مسئول با یادآوری اینکه در همه شهرها امکانات رفاهی و خدماتی برای حضور مسافران و گردشگران فراهم آمده و شهر اردبیل نیز از این امر مستثنی نیست، گفت: با توجه به اینکه سالانه 1,5 تا 2 میلیون گردشگر در ایام تعطیلات نوروزی به اردبیل سفر می‌کنند ما باید میزبان شایسته‌ای برای این گردشگران باشیم و همه مکان‌های دولتی و عمومی در میزبانی و پذیرایی از آن‌ها مهیا باشد.
در ادامه ریاست محترم شورا بر اساس قانون شوراها عملکرد و ریز بودجه شورای اسلامی شهر را در سال 92به شرح ذیل اعلام نمودند. 
جمع نامه های وارده: 3200 نامه
جمع نامه های صادره: 2800 نامه
جمع کل نامه ها وارده و صادره : 6000 نامه
جمع کل نامه در دوره سوم: 2355 نامه
جمع کل نامه در دوره چهارم : 3645 نامه
بطور متوسط در هر ماه : 500 نامه
جمع تعداد جلسات رسمی : 50 جلسه
جمع تعداد بندها : 348 بند
جمع تعداد بندهای تصویب شده ها : 202 بند
ردیف اسامی جلسات در دوره سوم
تعداد جلسات 1 کمیسیون طرح ریزی شهری و فنی عمرانی
14 جلسه 2 کمیسیون مالی و حقوقی
35 جلسه 3 کمیسیون فرهنگی و اجتماعی 
18 جلسه 4 کمیسیون بهداشت و محیط زیست شهری
1 جلسه 5 کمیسیون حمل و نقل شهری و ترافیک
15 جلسه 6 کمیسیون پیگیری
11 جلسه 7 کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری
4 جلسه تعـداد کمیسیون ها در دوره سوم 98 جلسه 
کمیسیون ها بطور متوسط هر ماه 16 جلسه جلسه رسمـی (دوره سوم)
19جلسه با 151 بند. مصوبات تصویب شده 80 بند
بطور متوسط هرماه 4-3 جلسه
بطور متوسط هرجلسه 8-7 مصوبه
مجموع جلسات رسمی دردوره سوم به تعداد 19 جلسه ردیف اسامی جلسات در دوره چهارم تعداد جلسات 1 کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی 26 جلسه 2 کمیسیون فرهنگی و امور اجتماعی 16 جلسه 3 کمیسیون خدمات شهری 9 جلسه 4 کمیسیون پیگیری و نظارت 9 جلسه 5 کمیسیون فنی و عمرانی و توسعه شهری 19 جلسه 6 کمیسیون بهداشت و محیط زیست شهری 5 جلسه 7 کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری 8 جلسه 8 کمیسیون زیباسازی محیط شهری 6 جلسه 9 کمیسیون تشکیلات روشها و مالی 20 جلسه 10 کمیسیون حمل و نقل و ترافیک 6 جلسه 11 کمیسیون تحول اقتصادی و اصلاح الگوی مصرف 8 جلسه تعداد کمیسیون ها در دوره چهارم 132 جلسه کمیسیون ها بطور متوسط هر ماه 21 جلسه جلسه رسمـی (دوره چهارم) 31 جلسه با 197 بند. مصوبات تصویب شده 122 بند بطور متوسط هرماه 5 جلسه بطور متوسط هرجلسه 7-6 مصوبه مجموع جلسات رسمی دردوره چهارم به تعداد 31 جلسه ریز هزینه بودجه شورای اسلامی شهر اردبیل در سال 1392 کلیه مبالغ به ریال میباشد رديف كد طبقه بندي شرح هزينه تعداد مصوبه سـال 92 متمم سـال 92 مبلغ هزینه شـده 3 20300-100 ماده سه ( ماموريت و هزينه سفر – ارتباطات ) 9 000/000/200 000/000/200 678/954/85 1/3 20301-100 ماموريت و هزينه سفر داخل كشور 9 000/000/100 000/000/100 400/625/30 2/3 20304-100 ارتباطات ، پست ، تلگراف ، تلفن 9 000/000/100 000/000/100 278/329/55 5 20500-100 ماده پنج – خدمات اداري 9 /000/000/960/2 000/000/910/3 222/081/916/2 1/5 20501-100 نگهداري و تعميرات جزئي ساختمان و تاسيسات 000/000/10 000/000/10 -- 2/5 20502-100 نگهداري و تعميرات جزئي وسايل اداري 000/000/15 000/000/15 520/526/9 3/5 20503-100 نگهداري و تعميرات ماشين آلات و سائط نقليه 000/000/150 000/000/150 212/185/125 4/5 20504-100 هزينه چاپ – آگهي – نشريات /000/000/100 /000/000/300 000/408/242 5/5 20505-100 پذيرايي ، جشن، سوگواري و غيره /000/000/300 /000/000/350 710/405/239 6/5 20509-100 هزينه هاي بانكي 000/500 000/500 000/105 7/5 20510-100 حق الجلسه 9 /000/500/384/2 /000/500/084/3 780/450/299/2 6 20600-100 ماده شش – سوخت ، آب و برق و گاز 000/000/50 000/000/50 000/711/24 1/6 20601-100 گاز شهري مصرفي 000/000/25 000/000/25 000/607/18 3/6 20603-100 آب بها 000/000/5 000/000/5 000/595 4/6 20604-100 برق مصرفي 000/000/20 000/000/20 000/509/5 7 20700-100 خريد لوازم مصرفي اداري /000/000/240 /000/000/240 830/293/80 1/7 20701-100 خريد لوازم جزئي ساختمان /000/000/20 /000/000/30 000/159/24 2/7 20702-100 خريد لوازم مصرفي اداري /000/000/50 /000/000/60 830/134/54 3/7 20703-100 خريد لوازم يدكي ماشين آلات /000/000/100 /000/000/80 -- 4/7 20709-100 ساير موارد و لوازم مصرف شدني 000/000/70 000/000/70 000/000/2 13 31300-100 ماده سیزده لوازم مصرف نشدني اداري /000/000/50 /000/000/100 000/550/84 1/13 31301-100 لوازم مصرنشدني اداري /000/000/20 /000/000/15 000/550 2/13 31303-100 كتاب /000/000/30 /000/000/85 000/000/84 جمع جمع کل 000/000/500/3 ریال 000/000/500/4ریال 730/590/191/3 ریال در ادامه به نامه های واصله که در کميسيونهای مربوطه شورا مورد بررسی قرار گرفته بود به شرح ذيل رسيدگی و اتخاذ تصميم گرديد: 
بند 1 - نامه شماره 199059/23-08/11/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 4623-09/11/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع معرفی حسابرس قانونی جهت حسابرسی اسناد و دفاتر سال 1392 شهرداری مرکز، مناطق و سازمانهای تابعه شهرداری اردبیل توسط شورای اسلامی شهر ، که طی درج آگهی در دومین نوبت در نشریه محلی ، که در نوبت دوم 2فقره پاکت به دبیرخانه شورا وصول و نسبت به بازگشایی پاکتها بصورت ذیل اقدام گردید. 1-پاکت شماره 5457-24/12/92 مربوط به موسسه حسابرسی اندیشه نیکان حساب مبلغ 000/000/260 ریال 2-پاکت شماره 5453-24/12/92 مربوط به موسسه حسابرسی پایش گستر حساب مبلغ 000/000/265 ریال و در نتیجه پس از بررسی اسناد و مدارک از میان دو مورد موسسه حسابرسی اندیشه نیکان حساب با مبلغ 000/000/260 ریال معادل (دویست و شصت میلیون ریال ) به صرفه و صلاح شهرداری تشخیص و برنده مناقصه تعیین و مقرر شد اقدام قانونی معمول گردد مورد تصویب قرار گرفت.
بند 2 - نامه شماره 206236/25-22/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5465-25/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اعمال بند 6 ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی در حق آقای نادر احمدی که برای ملک قولنامه ای خود درخواست صدور پروانه ساختمانی را نموده است و شهرداری منطقه بابت عوارضات قانونی متعلقه پس از کسر 20% تخفیف دهه فجر مبلغ 973/577/733 ریال مطالبه می نماید و از طرفی برابر نامه شماره 12177/820/26020-11/12/92 بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل نامبرده جانباز 20درصد بوده و بلحاظ قولنامه ای بودن ملک نمی تواند از تسهیلات مربوط به ماده 30 تعرفه عوارض محلی بهره مند گردد مطرح و با اخذ تعهد ثبتی برای احراز مالکیت مورد تصویب قرارگرفت. 
بند 3 - نامه شماره 206701/25-25/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5509-26/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اعمال بند 6 ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی در حق آقای رحمن محاسن نیاری که برای ملک قولنامه ای خود درخواست صدور پروانه ساختمانی را نموده است و شهرداری منطقه از بابت عوارضات قانونی متعلقه پس از کسر 20% تخفیف دهه فجر مبلغ 071/653/439 ریال مطالبه می نماید و با توجه به نامه شماره 11762/820/26020-30/11/92 بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل نامبرده جانباز 25درصد می باشد و بلحاظ قولنامه ای بودن ملک نمی تواند از تسهیلات مربوط به ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی بهره مند گردد مطرح و با اخذ تعهد ثبتی برای احراز مالکیت مورد تصویب قرار گرفت . 
بند 4 - نامه شماره 206702/25-25/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5508-26/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اعمال بند 6 ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی در حق آقای نادر اقبال شندرشامی که برای ملک قولنامه ای خویش درخواست صدور پروانه ساختمانی را نموده است و شهرداری منطقه بابت عوارضات قانونی متعلقه پس از کسر 20% تخفیف دهه فجر و 20% تخفیف مناطق محروم مبلغ 095/392/12ریال مطالبه می نماید و با توجه به نامه شماره 14336/401/15-12/12/92 نامبرده تحت پوشش سازمان بهزیستی استان اردبیل می باشد و بلحاظ قولنامه ای بودن ملک نمی تواند از تسهیلات مربوط به ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی بهره مند گردد مطرح و با اخذ تعهد ثبتی برای احراز مالکیت مورد تصویب قرار گرفت . 
بند 5 - نامه شماره 206700/25-25/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5510-26/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اعمال بند 7 ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی در حق خانم مریم عسگرزاده که برای ملک قولنامه ای خود درخواست صدور پروانه ساختمانی را نموده است و شهرداری منطقه بابت عوارضات قانونی متعلقه پس از کسر 20% تخفیف دهه فجر و 20% تخفیف مناطق محروم مبلغ 046/009/20 ریال مطالبه می نماید و برابر نامه شماره 2273076/1-20/11/92 نامبرده تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل بوده و بلحاظ قولنامه ای بودن ملک نمی تواند از تسهیلات مربوط به ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی بهره مند گردد مطرح و با اخذ تعهد ثبتی برای احراز مالکیت مورد تصویب قرار گرفت . 
بند 6 - نامه شماره 206699/25-25/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5511-26/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اعمال بند 2 ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی در حق آقای فتح اله فتح نژاد که برای ملک قولنامه ای خود درخواست صدور پروانه ساختمانی را نموده است و شهرداری منطقه بابت عوارضات قانونی متعلقه پس از کسر 20% تخفیف دهه فجر مبلغ 395/314/117 ریال مطالبه می نماید و برابر نامه شماره 204515-13/12/92 نامبرده کارگر رسمی سازمان اتوبوسرانی اردبیل بوده و بلحاظ قولنامه ای بودن ملک نمی تواند از تسهیلات مربوط به ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی بهره مند گردد مطرح و با اخذ تعهد ثبتی برای احراز مالکیت مورد تصویب قرار گرفت . 
بند 7 - نامه شماره 206234/25-22/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5464-25/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اعمال بند 2 ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی در حق آقای سعداله صادقی که برای ملک قولنامه ای خود درخواست صدور پروانه ساختمانی را نموده است و شهرداری منطقه بابت عوارضات قانونی متعلقه پس از کسر 20% تخفیف دهه فجر مبلغ 468/651/90 ریال مطالبه می نماید و با عنایت به اینکه نامبرده کارگر قراردادی شهرداری بوده و بضاعت مناسبی ندارد و بلحاظ قولنامه ای بودن ملک نمی تواند از تسهیلات مربوط به ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی بهره مند گردد مطرح و با اخذ تعهد ثبتی برای احراز مالکیت مورد تصویب قرار گرفت
بند 8 - نامه شماره 205661/25-19/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5468-25/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اعمال بند 6 ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی در حق آقای اللهویردی طراوت جهانخانملو که برای ملک قولنامه ای خود درخواست صدور پروانه ساختمانی را نموده است و می بایست بابت عوارضات قانونی متعلقه پس از کسر 20% تخفیف دهه فجر و 20% تخفیف مناطق محروم مبلغ 604/593/247 ریال به شهرداری منطقه 4 واریز نماید و برابر نامه شماره 9843/820/26020-11/10/92 بنیاد شهید و امور ایثارگران اردبیل نامبرده جانباز 30درصد می باشد و بلحاظ قولنامه ای بودن ملک نمی تواند از تسهیلات مربوط به ماده 30 تعرفه مصوب عوارض محلی بهره مند گردد مطرح و با اخذ تعهد ثبتی برای احراز مالکیت مورد تصویب قرار گرفت 
بند 9 - نامه شماره 206104/100-21/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5467-25/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اجرای بند 13 کمیسیون تملک بشماره 201364/60 مورخه 26/11/92 در مورد ملک قولنامه ای آقای علی اصغر بخشی متقاضی صدور پروانه ساختمانی به مساحت 200مترمربع واقع در خیابان داروپخش از زمین های جحازی که مقرر گردیده قطعه شماره 19 از قطعات تفکیکی خیابان داروپخش به مساحت 75/231مترمربع به نامبرده واگذار گردد و با توجه به اینکه زمین قولنامه ای ایشان 200مترمربع و قطعه تخصیصی 75/231مترمربع می باشد مابه التفاوت دو قطعه بمساحت 75/31مترمربع بعد از تعیین قیمت توسط کارشناس رسمی دادگستری به مشارالیه واگذار خواهد شد و همچنین بعد از اخذ 30% قیمت کارشناسی زمین مزبور از نامبرده شهرداری نیز نسبت به صدور پروانه ساختمانی برابر ضوابط اقدام خواهد نمود مضاف بر اینکه قطعه مزبور از 10% درصد واگذاریهای اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری به پلاک ثبتی1/7390 واقع در بخش سه اردبیل می باشد مطرح و مورد تصویب قرار گرفت . 
بند 10 - نامه شماره 206233/60-22/12/92 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 5466-25/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اجرای بند9 صورتجلسه کمیسیون تملک بشماره 194129/60 مورخه 28/09/92 در مورد قطعه زمین قولنامه ای آقای سعید فتحی متقاضی صدور پروانه ساختمانی به شماره 10تفکیکی شهرداری به مساحت 01/121مترمربع از زمین های حاج یحیی جحازی واقع در خیابان داروپخش که مقرر گردید قطعه فوق با کاربری مسکونی توسط کارشناس رسمی دادگستری قیت گذاری و 30%درصد قیمت کارشناسی در وجه شهرداری پرداخت گردد و شهرداری نیز نسبت به صدور پروانه ساختمانی برابر ضوابط اقدام نماید و اینکه قطعه مزبور از 10%درصد واگذاریهای اداره کل راه و شهرسازی به شهرداری می باشد مطرح و مورد تصویب قرار گرفت . 
بند 11 - نامه شماره 21/الف/م-21/12/92 امور اداری و مالی شورای اسلامی شهر مثبوت به شماره 5460-24/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع ریز بودجه پیشنهادی سال 93 شورای اسلامی شهر اردبیل که کلیات بودجه در بودجه شهرداری اردبیل در سال 93 لحاظ و برابر بند 1 صورتجلسه شماره 27 مورد تصویب قرار گرفته و به تایید فرمانداری محترم و شورای اسلامی استان نیز رسیده است به شرح ذیل قرائت و مورد موافقت قرار گرفت .
کلیه مبالغ به ریال میباشد رديف كد طبقه بندي شرح هزينه تعداد مصوبه سـال 92 متمم سـال 92 مبلغ هزینه شـده 3 20300-100 ماده سه ( ماموريت و هزينه سفر – ارتباطات ) 9 000/000/200 000/000/200 678/954/85 1/3 20301-100 ماموريت و هزينه سفر داخل كشور 9 000/000/100 000/000/100 400/625/30 2/3 20304-100 ارتباطات ، پست ، تلگراف ، تلفن 9 000/000/100 000/000/100 278/329/55 5 20500-100 ماده پنج – خدمات اداري 9 /000/000/960/2 000/000/910/3 222/081/916/2 1/5 20501-100 نگهداري و تعميرات جزئي ساختمان و تاسيسات 000/000/10 000/000/10 -- 2/5 20502-100 نگهداري و تعميرات جزئي وسايل اداري 000/000/15 000/000/15 520/526/9 3/5 20503-100 نگهداري و تعميرات ماشين آلات و سائط نقليه 000/000/150 000/000/150 212/185/125 4/5 20504-100 هزينه چاپ – آگهي – نشريات /000/000/100 /000/000/300 000/408/242 5/5 20505-100 پذيرايي ، جشن، سوگواري و غيره /000/000/300 /000/000/350 710/405/239 6/5 20509-100 هزينه هاي بانكي 000/500 000/500 000/105 7/5 20510-100 حق الجلسه 9 /000/500/384/2 /000/500/084/3 780/450/299/2 6 20600-100 ماده شش – سوخت ، آب و برق و گاز 000/000/50 000/000/50 000/711/24 1/6 20601-100 گاز شهري مصرفي 000/000/25 000/000/25 000/607/18 3/6 20603-100 آب بها 000/000/5 000/000/5 000/595 4/6 20604-100 برق مصرفي 000/000/20 000/000/20 000/509/5 7 20700-100 خريد لوازم مصرفي اداري /000/000/240 /000/000/240 830/293/80 1/7 20701-100 خريد لوازم جزئي ساختمان /000/000/20 /000/000/30 000/159/24 2/7 20702-100 خريد لوازم مصرفي اداري /000/000/50 /000/000/60 830/134/54 3/7 20703-100 خريد لوازم يدكي ماشين آلات /000/000/100 /000/000/80 -- 4/7 20709-100 ساير موارد و لوازم مصرف شدني 000/000/70 000/000/70 000/000/2 13 31300-100 ماده سیزده لوازم مصرف نشدني اداري /000/000/50 /000/000/100 000/550/84 1/13 31301-100 لوازم مصرنشدني اداري /000/000/20 /000/000/15 000/550 2/13 31303-100 كتاب /000/000/30 /000/000/85 000/000/84 جمع جمع کل 000/000/500/3 ریال 000/000/500/4ریال 730/590/191/3 ریال بند 12 - نامه شماره 11038/4/1/1/1721-26/12/92 فرمانداری محترم اردبیل مثبوت به شماره 5512-26/12/92 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع قرائت مصوبات جلسه شماره 29 قرائت گردید. 
« جلسه رأس ساعت 22/00 با نثار صلوات به پایان رسید »

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  

آمار بازدید از سایت

کاربران آنلاین 78
2728
کلیه بازدیدها 936780
دی ان ان