گزارش تفریغ بودجه ۹۹ شهرداری اردبیل تصویب شد

گزارش تفریغ بودجه ۹۹ شهرداری اردبیل تصویب شد

پنجشنبه, 07 اردیبهشت,1402

گزارش تفریغ بودجه ۹۹ شهرداری اردبیل تصویب شد

شصت و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل با بررسی لوایح شهرداری برگزار شد

✅گزارش تفریغ بودجه ۹۹ شهرداری اردبیل تصویب شد

🔹لایحه تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری اردبیل در شصت و هشتمین جلسه شورای شهر اردبیل مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضا رسید.

 

✅ گزارش تفریغ بودجه دو سال اخیر به شورا ارایه شود

🔹بهروز اسکندرپور رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر اردبیل گفت: تفریغ بودجه نتیجه نهایی نظارت بعد از خرج است. در واقع هدف از بررسی تفریغ اصلاح فرایندها، ارائه گزارش‏ها، و دلایل انحراف از بودجه مصوباست تا راهبردی نیز برای سالهای آتی باشد.

🔹وی با اشاره به تصویب نهایی تفریغ بودجه سال ۹۹ گفت:  متاسفانه از سال ۹۹ تا کنون  هیچ گزارشی از تفریغ بودجه از طرف شهرداری به شورای شهر ارایه نشده بود که امروز طی جلسات مختلف تفریغ بودجه ۹۹ بررسی و در نهایت تصویب شد.

🔹اسکندرپور ادامه داد: تفریغ از ابزارهای مهم نظارتی در بودجه است و سیستم مالی و اقتصادی شهرداری مکلف است در خصوص تهیه گزارش تفریغ بودجه تلاش کرده گزارشات سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را  نیز به شورا ارسال نماید.

 


✅ شهرداری برای پیشبرد برنامه های مصوب  نباید کسری بودجه داشته باشد

🔹سید هاشمی عضو شورای شهر اردبیل گفت: عدم ارایه گزارش تفریغ بودجه سال مالی شهرداری، منجر به ایجاد ناپایداری مالی در شهرداری می شود. 

🔹وی با بیان اینکه شهرداری موظف است در تنظیم بودجه خود به گونه ای عمل کند تا شاهد کسری بودجه نشود؛ افزود: کسری بودجه قطعا  تبعاتی نیز برای سالهای آتی خواهد داشت.

🔹عضوشورای شهر اردبیل بیان کرد: کسری بودجه نه تنها در شهرداری بلکه در تمامی نهادها و شرکتها همواره یک آفت است وشهرداری مکلف است کسری بودجه ۱۴۰۱ را صفر کند تا برنامه های۱۴۰۲ با مشکل مالی مواج نشود.

🔹 وی با اشاره به تصویب  تفریغ بودجه ۹۹تشریح کرد: بطور مثال در سال ۹۹ بودجه نهایی مصوب ۵۹۸ میلیارد تومان بوده که درامد محقق شده ۵۱۰ میلیارد بود.اما بیش از ۵۹۹ میلیارد هزینه شده که این امر نشان از کسری بودجه است و باید راهکاری برای این موضوع وجود داشته باشد تا هرساله کسری بودجه نتواند مانع  پیشبرد برنامه های مصوب شورا باشد.

 

✅شهرداری نسبت به ارایه گزارش تفریغ بودجه کم کاری نکند

🔹زهرا قدیمی عضو شورای شهر اردبیل گفت:ارایه گزارش تفریغ بودجه به شورای شهر در واقع نوعی عارضه یابی در بودجه مالی سالی شهرداری است. شهرداری نباید نسبت به ارایه گزارش تفریغ بودجه کم کاری کند.

🔹وی با بیان اینکه دیرکرد در ارایه گزارش تفریغ بودجه در سه سال اخیر،  یک ضعف برای شهرداری است؛ افزود:شهرداری با جدیت گزارشهای تفریغ بودجه های سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را به شورای شهر ارایه دهد تا اعضای شورا نیز با بررسی و تصویب بتواند جوابگوی شهروندان باشد.

 

✅ارایه گزارشهای مالی شهرداری به شورا به موقع باشد

🔹ابراهیم صفری عضو شورای شهر اردبیل در خصوص تصویب لایحه تفریغ بودجه ۱۳۹۹ شهرداری  گفت: شاید تغییر مدیریت ها و عدم ارایه صورتهای مالی توسط پیمانکاران منجر به تاخیر در ارایه گزارش متمم و تفریغ بودجه می شود؛، اما امور مالی و اقتصادی شهرداری باید نسبت به ارایه گزارش متمم و تفریغ بودجه به موقع عمل کند.

🔹وی گفت:شهرداری باید نسبت به ارسال به موقع گزارشات مالی اهتمام داشته باشد تا در اجرای پروژه ها و برنامه های مصوب با مشکل مواجه نشود.

 

انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان