ناامید از اختصاص بودجه دولتی به پل قدس هستیم

ناامید از اختصاص بودجه دولتی به پل قدس هستیم

دوشنبه, 19 اسفند,1398

ناامید از اختصاص بودجه دولتی به پل قدس هستیم

دبیر شورای شهر اردبیل

دبیر شورای شهر اردبیل:
ناامید از اختصاص بودجه دولتی به پل قدس هستیم
دبیر شورای شهر اردبیل گفت: برای تکمیل پل قدس از دریافت کمک‌هاس دولتی ناامید هستیم و باید شهرداری خود این پروژه را با تدبیر مناسب به پیش ببرد.
یعقوب هاشمی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با قدردانی از تلاشگران عرصه سلامت به ویژه پزشکان، پرستاران و نیروهای خدماتی در بیمارستان‌ها  و همکاران شهرداریها بخصوص آتشنشانان که در صف مقدم مبارزه و کنترل کروناویروس قرار دارند، اظهار کرد: شهرداری باید مبالغی را به دانشگاه علوم پزشکی در کنترل و آگاهسازی عمومی کمک کند تا افراد دخیل در این حوزه با این کمک‌ها و مساعدت‌ها دلگرم شوند.
وی خاطرنشان کرد: با هدف ارتقای سلامت شهروندان همه دلسوزان پای کار آمدند و امیدواریم هر چه زودتر مردم کشورمان و استان اردبیل از شر این ویروس ویرانگر نجات یابند.
هاشمی گفت: در روزهای گذشته شاهد تلاش همکاران‌مان در مجموعه آتش‌نشانی بودیم تا نسبت به ضدعفونی و گندزدایی مناطق مختلف شهر در مقابله با کروناویروس اقدام شود که این امر امنیت روانی و بهداشت و سلامت عمومی افراد جامعه را بالا برده که از این بابت قدردان تلاش‌ها و مجاهد‌ت‌های پرسنل زحمتکش آتش‌نشانی هستیم.
دبیر شورای شهر اردبیل بیان کرد: بودجه شهرداری در چند سال اخیر با یک روند ثابت و بدون تغییرات آنچنانی روبرو بوده به طوری که از سال 96 تاکنون ارقام بودجه شهرداری اردبیل روی 500 میلیارد تومان ثابت مانده در حالی که با افزایش قیمت اجرای پروژه‌های عمرانی و پرداختی حق و حقوق پرسنل روبرو بودیم.
هاشمی افزود: هرچند در سال‌های اخیر شوک قیمتی بسیاری از پروژه‌های عمرانی را متوقف کرده اما بودجه شهرداری در سال‌های اخیر از نوسانات کمتری برخوردار بوده در حالی که بودجه شهرداری تبریز از دو هزار میلیارد تومان سال قبل به 3 هزار میلیارد تومان در سال آینده افزایش یافته است.
وی تنها راه رسیدن به بودجه کلان شهرداری را تکیه بر اجرای پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری اعلام کرد و گفت: برای اینکه شهرداری از یک خط سیر کم نوسان در بودجه سالانه خارج شده و یک جهش بودجه‌ای داشته باشد باید به سمت اجرای پروژه‌های مشارکتی حرکت کنیم که همکاران ما در شهرداری باید بستر این کار را به شکل مطلوب فراهم کنند.
دبیر شورای شهر اردبیل اضافه کرد: شهرداری باید از تمرکز در شورابیل و اجرای پروژه‌های محوری در این مجموعه خارج شده و به سایر مناطق شهری نیز توجه کنند که نمونه این تمرکز و توجه بیشتر به شورابیل اختصاص بودجه‌های میلیاردی به طرح‌های شورابیل از مناطق مختلف است که متاسفانه اکثر پروژه‌های مشارکتی نیز در منطقه نمونه گردشگری شورابیل طراحی و پیش‌بینی شده است.
هاشمی افزود: ما به غیر از شورابیل می‌توانیم در سایر مناطق شهر به ویژه محلات سیزده‌گانه و همچنین بافت‌های فرسوده و قدیمی طرح‌های مشارکتی را با تنوع بیشتر اجرایی و عملیاتی کنیم تا در این حوزه کارها از حالت فانتزی و تک بعدی خارج شود.
وی گفت: شهروندان ما از عدم تکمیل برخی از پروژه‌ها نظیر پل قدس گله‌مند هستند و بنده اعلام می‌کنم که از کسب کمک‌های دولتی در تکمیل این پروژه ناامید هستیم و باید شهرداری خود این پروژه را به سرانجام برساند.
دبیر شورای شهر اردبیل با انتقاد از معطلی و بلاتکلیفی پروژه بازار مبل، عدم انتقال آهن فروشان، اجرایی نشدن المان میدان وحدت و ده‌ها پروژه مهم و زیربنایی دیگر اظهار کرد: ما اگر بتوانیم در سال آینده 6 تا 7 پروژه زیربنایی و اساسی را تکمیل و تحویل شهروندان دهیم به یقین کار شاقی را انجام دادیم.
هاشمی ارتقای کیفی اجرای پروژه‌ها را به عنوان یک اصل اساسی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در بودجه 99 مبالع کلانی در حوزه ترافیک پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود در اولین فرصت مرکز کنترل ترافیک شهر اردبیل راه‌اندازی شود.
انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان