عوارض سال آینده 12 درصد افزایش می‌یابد

عوارض سال آینده 12 درصد افزایش می‌یابد

پنجشنبه, 17 بهمن,1398

عوارض سال آینده 12 درصد افزایش می‌یابد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل:
عوارض سال آینده 12 درصد افزایش می‌یابد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: در تعرفه سال 99 عوارض شهرداری اردبیل 12 درصد رشد می‌یابد و ساکنان مناطق کم برخوردار تا 50 درصد از پرداخت عوارض معاف خواهند بود.
زهرا قدیمی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در جلسات متوالی و به شکل تخصصی تعرفه پیشنهادی شهرداری برای سال آینده بررسی شد و در نهایت با نظر اصلاحی اعضای شورای شهر در جلسه رسمی به تصویب رسید.
وی میانگین رشد عوارض را در تعرفه سال آینده 12 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: ساکنان مناطق محروم به ویژه مناطق سیزده‌گانه که کوچه‌های آنها 12 و زیر 12 متر است به همراه انبوه‌سازان، جامعه ایثارگران، مددجویان و زنان سرپرست خانوار تا 50 درصد از بخشودگی و معافیت عوارض برخوردار خواهند شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل ضرورت تجمیع بلوک‌های ساختمانی را در بهره‌مندی از بخشودگی عوارض به نفع شهروندان یادآور شد و گفت: با پیشنهاد اعضای شورای شهر همچنان بسته حمایتی و تشویقی برای ساخت و ساز در مناطق بافت فرسوده اعمال خواهد شد.
قدیمی ادامه داد: دست شهرداری برای بازگشایی معابر و کوچه‌ها باز است و شهروندان باید در این زمینه شهردای را به شکل جدی کمک و همراهی کنند.
وی افزود: ساختار تعرفه و حتی بودجه سال آینده حمایتی در راستای کمک به اقشار مختلف مردم است و امیدواریم در سال 99 شهرداری خدمات مطلوب‌تری را به شهروندان ارائه کند.
رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر اردبیل بیان کرد: برای سرمایه‌گذارانی که نسبت به ساخت هتل بالای چهار ستاره و همچنین بیمارستان خصوصی اقدام کنند، در تعرفه بخشودگی عوارض پیش‌بینی شده است.
قدیمی ادامه داد: در تعرفه سال 99 به شکل سنجیده عمل کردیم تا نه شهرداری و نه اقشار مختلف مردم متضرر شوند بلکه یک روند بینابین در نظر گرفته شده است.
وی در مورد صدور مجوز شورای شهر در واگذاری امور توسعه و نگهداری فضای سبز نیز گفت: با توجه به ضعف ساختاری در حوزه فضای سبز و توسعه و نگهداری آن امیدواریم در سال آینده به شکل تفکیکی موضوع توسعه و نگهداری مدنظر قرار گیرد و بخشی از ضعف ساختاری در این زمینه نیز رفع شود.
انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان