شهرداری توسعه فضای سبز را نادیده گرفته است

شهرداری توسعه فضای سبز را نادیده گرفته است

پنجشنبه, 17 بهمن,1398

شهرداری توسعه فضای سبز را نادیده گرفته است

دبیر شورای شهر اردبیل

دبیر شورای شهر اردبیل:
شهرداری توسعه فضای سبز را نادیده گرفته است
دبیر شورای شهر اردبیل گفت: شهرداری در سال‌های اخیر توسعه فضای سبز را در شهر نادیده گرفته و بیشترین تمرکز را به نگهداری گذاشته است.
یعقوب هاشمی در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: تاکید ما در سال آینده بر توسعه فضای سبز به ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است تا هموطنان از فضای سبزر مطلوب بهره‌مند شده و استفاده کنند.
وی با بیان اینکه تنها 20 درصد بودجه در این حوزه به امر توسعه اختصاص یافته و مابقی منابع فضای سبز به امر نگهداری تعلیق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سازمان فضای سبز باید با تملک زمین نسبت به احداث پارک و فضای سبز واقعی اقدام کند نه اینکه بخواهیم در وسط میدانی نظیر میدان نیار و رفوژ آن پارکی احداث کرده و یا توسعه‌ای را در این حوزه انجام دهیم.
دبیر شورای شهر اردبیل محرومیت منطقه چهار اردبیل را از توسعه حقیقی فضای سبز یادآور شد و بیان کرد: در این منطقه و حوالی امامزاده سیدصدرالدین پنج هکتار زمین آماده برای طراحی و اجرای طرح‌های توسعه فضای سبز است اما به دلایل مختلف این منطقه مورد بی‌توجهی قرار گرفته و شهرداری نمی‌خواهد فضای سبزی را در آن اجرایی و عملیاتی کند.
هاشمی گفت: درسالجاری و سال‌های گذشته نیزشهرداری چندان توجهی به طرح‌های توسعه‌ای در فضای سبز نداشته در حالی که شهر اردبیل از فقر برنامه‌ریزی در این حوزه رنج می‌برد و ضرورت دارد یک نگاه ویژه به برنامه‌‌ریزی و اولویت‌بندی در این بخش داشته باشیم.
وی افزود: بخش عظیمی از منابع توسعه فضای سبز صرف نگهداری و پرداخت حق و حقوق پرسنل می‌شود و چندان فرصتی برای تقویت بخش توسعه‌ای نیندیشیدیم و بهتر است به صورت عملیاتی در این زمینه اقدام کنیم.
دبیر شورای شهر اردبیل تصریح کرد: شهرداری منطقه چهار برخلاف سایر مناطق شهرداری تنها یک ناحیه دارد و ما درخواست می‌کنیم تا به اندازه سایر مناطق بودجه‌ای برای توسعه و همچنین نگهداری فضای سبز در این منطقه اختصاص یابد تا حق و حقوق ساکنان این منطقه مورد غفلت و بی‌توجهی قرار نگیرد.
هاشمی اظهار کرد: کمترین مبلغ در بخش توسعه و نگهداری فضای سبز به منطقه چهار در بودجه سال آینده اختصاص یافته که رقمی در حدود 459 میلیون تومان است در حالی که در منطقه پنج و دو اردبیل بیش از 750 میلیون تومان اعتبار دارد.
وی از شهردار اردبیل خواست تا به دور از نگاه ویژه به برخی از مناطق توسعه متوازن شهری را مدنظر قرار دهد و برای همه شهروندان در زمینه بهره‌مندی از خدمات عمومی و فراگیر احترام قایل شود.
انتهای پیام/

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان