بودجه 1401 فاقد اولویت ها و شاخص های توسعه یافتگی است

بودجه 1401 فاقد اولویت ها و شاخص های توسعه یافتگی است

دوشنبه, 16 اسفند,1400

بودجه 1401 فاقد اولویت ها و شاخص های توسعه یافتگی است

بهروز اسکندرپورعضو شورای شهر اردبیل

بهروز اسکندرپورعضو شورای شهر اردبیل:
بودجه 1401 فاقد اولویت ها و شاخص های توسعه یافتگی است.

🔻عضو شورای شهر اردبیل گفت: بودجه 1401 فاقد اولویت ها و شاخص های نظام بودجه ریزی است که بهتر است به این اصول توجهی جدی شود.

🔹️بهروز اسکندرپور در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار کرد: بودجه سند مالی یک سال شهر است و ابزار مهم نظارتی است که اعضای شورای شهر باید در طول سال از آن در راستای رعایت الگوهای درست مدیریتی استفاده کنند.

🔹️وی بحث درآمد شهرداری و میزان تحقق آن را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: در بودجه سالانه در کنار درآمدها باید موضوع هزینه، زمان اهداف و برنامه نیز به صراحت مشخص شده تا بتوان با در نظر گرفتن برخی تغییرات در بودجه ریزی به اهداف مورد نظر دست یافت.

🔹️عضو شورای شهر اردبیل ضرورت تدوین برنامه تحول آفرین در شهر را براساس وعده های انتخاباتی یادآور شد و بیان کرد: شورای شهر ششم قرار بود تا برنامه تحول بنیادین را برای چهار سال تعریف کند تا در قالب برش یک ساله بتوان اهداف و برنامه ریزی ها را در سند مالی یک ساله محقق کرد.

🔹️اسکندپور این سند را شامل ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و عمرانی اعلام کرد و گفت: در بودجه 1401 ما موفق نشدیم بر مبنای این سند و راهبرد مشخص با پشتوانه عقلانیت کارها و برنامه ها را هدفگذاری کنیم.

🔹️وی افزود: ما به مردم قول دادیم تا در این سند تحول بنیادین بکوشیم تا شان و کرامت شهروندان را حفظ کرده و خدمات مطلوب به آنها ارائه کنیم.

🔹️عضو شورای شهر اردبیل اصول برنامه ریزی و نظام بودجه ریزی را تخصیص، جامعیت، شمول و تقدم درآمد بر هزینه اعلام و تصریح کرد: باید توجه کنیم که در بودجه 1400 تا چه حد این اصول رعایت شده و علت انحراف رخ داده چه بوده است.

🔹️اسکندرپور با بیان اینکه در این سند باید اولویت ها مشخص شود، گفت: در بودجه سالانه بهتر است به جای عدد و رقم ما براساس شاخص ها توسعه یافتگی مناطق را مورد ارزیابی قرار دهیم و در مدیریت نوین توجه به تمرکززدایی و کوچک سازی نهادهای محلی بسیار مهم به نظر می باشد.

🔹️وی سطح بندی مناطق شهری را به کم برخوردار، برخوردار و محروم یادآور شد و بیان کرد: منطقی نیست که ما برای همه مناطق شهری در اردبیل 50 میلیارد تومان اعتبار در نظر بگیریم در حالی که برخی از مناطق از شاخص های توسعه یافتگی برخوردار هستند و برخی مناطق دیگر فاقد این شاخص می باشند.

🔹️اسکندرپور اظهار کرد: در مناطق چهار و پنج شهری اردبیل براساس سوءمدیریت و تصمیم گیری های غیرکارشناسی در گذشته مشکلات و نارسائی ها را شاهد هستیم در حالی که با سایر مناطق از لحاظ سطح رفاهی و توسعه یافتگی قابل مقایسه نیستند ، ضروری است جهت محرومیت زدایی از چهره مناطق ۴و ۵
در بودجه ۱۴۰۱ نگاه ویژه ای به این مناطق داشته باشیم.

🔹️وی افزایش بودجه سازمان فرهنگی – ورزشی را از 14 میلیارد تومان به 20 میلیارد تومان در سال آینده کافی ندانست و عنوان کرد: اولا درنظر گرفتن بودجه برای فرهنگ و ورزش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای توسعه همه جانبه اینده فرزندان ماست، این رقم ها جهت احیای ورزش شهرمان مبلغ قابل توجهی نیست ، فوتبال شهرداری اردبیل و تیم های دیگر در سالهای اخیر با تنگناها و چالش های اساسی روبرو بودند ، تمامی هیات های ورزشی نیازمند حمایت مجموعه شهرداری هستند ، با تلاش عده ای از همکاران ورزش دوست در شورای شهر توانستیم ردیف ذکر شده را به دو برابر افزایش دهیم .

🔹️دکتر اسکندرپور خاطرنشان کرد: بهتر است سرمایه گذاری فرهنگی، ورزشی و اجتماعی سرمایه گذاری مداوم و با اهداف متعالی باشد تا رشد فکری و منطقی نسل های بعدی رقم بخورد.

🔹️عضو شورای شهر اردبیل در پایان گفت: در بحث هوشمندسازی تجهیزات و امکانات شهری و همچنین الکترونیکی کردن خدمات روند تحولی را شاهد هستیم که این امر به شفاف سازی امور و جلوگیری از فساد کمک خواهد کرد، که امیدوارم این مهم در اجرا دچار فراموشی نشود.

انتهای پیام/
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان