صورتجلسه شماره 45

صورتجلسه شماره 45

چهارشنبه, 18 تیر,1393

صورتجلسه شماره 45

دوره 4

چهل و پنجمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر روز چهارشنبه مورخه 18/04/93 رأس ساعت 00/18 با حضور اعضای محتــرم شــــورای اســــلامی شهـــر و آقایان مهندس عطایی و عباسی و مهندس لاله و میهمان شورا آقای مهندس صدیف بدری شهردار محترم اردبیل و خبرنگاران خبرگزاریها و مطبوعات ، بعد از تلاوت آياتی چند از کلام الله مجيد به رياست حاج محمد رضا سرداری رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل آغاز شد. 
در ابتداي جلسه حجت الاسلام والمسلمين حاج محمدرضا سرداري طي سخناني با آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی مسلمانان جهان به خصوص همشهریان عزیز از اعضاي محترم شورای اسلامی شهر و شهردار محترم و خبرنگاران عزیز که تصمیمات نمایندگان مردم در پارلمان محلی در ارتباط با خدمات شهری را به موقع به اطلاع شهروندان عزیز می رسانند تقدیر و تشکر کردند. 
حجت‌الاسلام حاج محمدرضا سرداری اظهار کردند : اخیراً در کمیسیون ماده پنج شهرداری از مسئله‌ای پرده برداشته شد مبنی بر اینکه میزان مراجعه شهروندان برای اخذ پروانه ساختمانی در مقایسه با آمار سال گذشته در همین فصل بهار به شدت کاهش یافته و طبیعی است که با این وضعیت درآمد شهرداری نیز به حداقل برسد. 
ایشان ادامه دادند: نخستین عامل رکود اقتصادی کشور و به تبع آن رکود بازار مسکن که خود عامل عمده محسوب می‌شود که به کاهش صدور پروانه ساختمانی منجر شده است. 
رئیس شورای شهر اردبیل دومین علت را توقف پرداخت وام‌های بافت فرسوده برخلاف سنوات گذشته در این زمینه بیان کرد و افزود: آنهایی که دارای ملکی در موقعیت بافت فرسوده بودند با استفاده از این تسهیلات علاقه‌مند به نوسازی ملک خود بودند که به تبع آن به شهرداری مراجعه کرده و پروانه دریافت می‌کردند و یا با یک مشارکت‌‌کننده همکاری داشته و در احیای بافت فرسوده با بهره‌گیری از تسهیلات مناسب اقدامات جدی انجام می‌شد که این امر در حال حاضر به وضعیت رکود کشیده شده است. 
حاج آقا سرداری سومین دلیل این رکود را ارجاع پرونده‌های ساختمانی به بیمه تامین اجتماعی و دریافت هزینه‌های سرسام‌آور از سوی بیمه بیان کرد و گفت: این پرداختی‌‌ها در مقطعی متوقف بود اما دوباره بیمه تامین اجتماعی به ازای هر مترمربع ساخت و ساز هزینه‌های سنگینی را دریافت می‌کند که حتی رقم آن بیشتر از هزینه پروانه شهرداری بوده که این خود اسباب ناراحتی و رکود ساخت و سازها را فراهم کرده است. 
ایشان همچنین تصریح کردند: برخی از شهروندان از نظر مالی وضعیت متوسط به پایین دارند و قادر نیستند هزینه سرسام‌آور بیمه را پرداخت کنند؛ همچنین برای اخذ پروانه به شهرداری عوارض بدهند. 
رئیس محترم شورای شهر اردبیل چهارمین علت رکود را قانون مالیات مصوب مجلس برای افرادی اعلام کرد که در بازار مسکن فعال بوده و به کار بساز و بفروشی مشغول هستند که اعمال این قانون مالیات حرکت آنها را متوقف کرده و گاه نیز سبب شده است تا سرمایه‌های خود را از حوزه مسکن خارج کرده و در سایر جاها سرمایه‌گذاری کنند. 
حاج آقا سرداری ادامه دادند: همه این علل و عوامل سبب شده تا با مقایسه با سال‌های گذشته دریافت پروانه در امر ساخت و ساز کاهش یافته و درآمد شهرداری به تبع آن افزایش پیدا کند. 
ایشان عنوان کردند: برای جایگزینی در این زمینه و افزایش درآمد شهرداری راهی جز جذب و جلب مشارکت‌کنندگان بخش خصوصی نداریم که در این زمینه باید کمیسیون مشارکت شهرداری فعال‌تر شده و درخواست‌ها را مورد بررسی قرار دهد تا نسبت به ماه‌های گذشته این کاهش‌ها جبران شود. 
ریاست محترم شورای شهر اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کردند: در این وضعیت شاهد برخی سهل‌انگاری‌ها از سوی پیمانکاران در اجرای پروژه‌ها هستیم که دلیل آن پرداخت نشدن مطالبات آنها از سوی شهرداری اعلام شده و سبب شده است پروژه‌ها به صورت زمان‌بر و به شکل فرسایشی انجام شود. 
حاج آقاسرداری با بیان اینکه مردم از طولانی ‌شدن اجرای پروژه‌ها گله‌مند هستند چرا که برای اجرای جدول و آسفالت‌ریزی که باید در یک ماه انجام شود ماه‌های طولانی در انتظار به سر می‌برند، تصریح کرد: در برخی از کوچه‌های شهر تخریب‌هایی را شاهد هستیم که با وجود اجرای جدول‌گذاری هنوز آسفالت‌ها ماه‌هاست که به تاخیر افتاده و نزدیک است که خودجدول‌گذاری نیز مستهلک شود که دلیل عمده آن ضعف رویکرد پیمانکاران در تکمیل پروژه‌ها است. 
ایشان بیان داشتند: البته باید به این مسئله نیز واقف باشیم که پیمانکاران از نظر منابع مالی قوی نیستند که بخواهند میلیاردی سرمایه‌گذاری کرده و طلبشان را به تدریج دریافت کنند خود این امر سبب شده که آنها با سرمایه‌گذاری 500 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان به سرعت طلبشان را از شهرداری طلب کنند که گاه دیر پرداخت شدن این مطالبات گله‌مندی آنها و سستی و سهل‌انگاری در کارها را فراهم کرده است. 
رئیس شورای شهر اردبیل ادامه دادند: اگر انتظار داریم که پیمانکاران به سرعت وارد حوزه اجرا شوند بهتر است مطالبات آنها را به موقع پرداخت کنیم تا آنها با دلگرمی بیشتر پای کار باشند. 
حاج آقا سرداری اظهارات یکی از پیمانکاران که اعلام کرده برای مناطق مختلف شهرداری یک میلیارد تومان مصالح داده ولی در مقابل این پرداختی مسئولان وعده تسویه طلب او را به مبلغ پنج میلیون تومان داده‌اند، خاطرنشان کرد: با چنین وضعیتی پیمانکار راغب نمی‌شود کار را به سرانجام رسانده و یا به شکل کیفی کار را انجام دهد. 
ایشان اظهار کردند ‌: اگر از نظر مالی با تنگناهایی روبه‌رو هستیم و به موقع قادر به پرداخت طلب آنها نیستم بی‌جهت وعده سر خرمن ندهیم و یا بدقولی نداشته باشیم؛ اگر از فروش املاک می‌خواهیم این پرداختی‌ها را انجام دهیم باید به سرعت و به موقع این کار انجام شود. 
رئیس محترم شورای شهر اردبیل ادامه داد‌ند: اگر پیمانکاران را راضی نگه نداریم به سرعت فصل کاری به سرآمده و امکان تحقق بسیاری از اهداف و پروژه‌هایمان را نخواهیم داشت. 
ریاست محترم شورا گفتند: دغدغه ما تسریع در اجرای پروژه و تسریع در پرداخت مطالبات آنهاست تا این کار به سرعت و با کیفیت انجام شود. 
آقای حاج حسین افسانه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در نطق پیش از دستور اظهار داشتند: 
1- اعضای محترم شورای شهر از افکار و پتانسیل یکدیگر استفاده کرده و همدیگر را خنثی ننمایند خوشبختانه در بین اعضای محترم شورای شهر اختلافی وجود ندارد اما متاسفانه تبادل افکار - تعامل در حد قابل قبول نمی باشد که انشاالله به این مورد اهتمام بیشتری می شود. 
2- برای مدیریت شهری مرکز استان نیاز به :1- برنامه هدفدار 2- اصلاح ساختار 3- مدیران با تدبیر و مصمم 4- تصمیمیات عالمانه و عادلانه 5- رضایتمندی شهروندان امری ضروری می باشد 6- تربیت نیروهای متخصص و مدبر. 3- مدیریت طرح و برنامه شهرداری در رسیدگی و ارائه اطلاعات از روند پیشرفت فیزیکی پروژه ها از میزان تحقق درآمد ضعیف می باشد در صورتی که بایستی بیش از این فعالیت نموده و کلیه مدیران و روسای سازمان را به چالش بکشاند. 
4- با توجه به حجم اعتبارات و دایره فعالیت شهرداری ها مناطق و روسای سازمان ها و معاونتها و مدیریت های شهرداری به نظر می رسد مدیران به اهمیت جایگاه خودشان واقف نیستند با یک نگرش این مدیریت ها تشکیلات بزرگتر از اداره کل یک استان را دارند امام متاسفانه تصمیمات - تدبیر - برنامه - تلاش در آن حد و اندازه نمی باشد. 
تبدیل شدن اردبیل به کارگاه با توجه به آمار و اطلاعات کل کارگاه هایی که فعالیت دارند از 167 میلیارد تومان 10% آن فعال است با توجه به تعداد پروژه ها حدود 70 پروژه مربوط به جدول کشی بهسازی معابر می باشند در ظاهر چنین به نظر می رسد اگر طرح و برنامه شهرداری دقت بیشتری بکند می تواند آمار و اطلاعات علمی - واقعی و کارشناسی به شهردار ارائه نماید و شهردار با این اطلاعات می تواند تصمیم منطقی اتخاذ نماید. 
روند پروژه های بزرگ و پیشرفت فیزیکی چشم گیر نمی باشد که به فهرستی از آنها اشاره می شود. 
1- پارک بانوان بلاتکلیف می باشد. 
2- تقاطع غیر همسطح قدس متاسفانه حتی پیمانکار تعیین و تکلیف نشده 
3- زیر گذر پل نادری و زیر گذر پل آقبلاغ بیش از دو سال است به اتمام نرسیده. 
4- سرویس بهداشتی اجراء و یا اصلاً شروع نشده است تعداد 5 مورد. 
5- پیشرفت فیزیکی و توسعه فضای سبز و احیاء مجتمع فرهنگی و تفریحی شورابیل ضعیف می باشد. 
6- اصلاح هندسی میادین بصورت ضعیف و کند اجرا می شود باعث نارضایتی شهروندان شده است . 
7- ساماندهی نیسان و وانت های بدون برنامه و کارشناسی می باشد. 
8- جمع آوری و بازیافت سوزاندن زباله و تبدیل به کود اقدام جدی صورت نگرفته است. 
9- تملک و سازی معابر بصورت کند و هیچ گونه تلاش چشمگیری مشاهده نمی شود که پیشنهاد می شود در مورد تملک اراضی از اداره حقوقی منفک شود. 
10- برای پرداخت دیون پیمانکاران برنامه ای مدون وجود ندارد و اکثراً بی انگیزه و تمایل همکاری با شهرداری ندارند که این مورد از عدم استقبال پیمانکاران از فراخوانی های شهرداری می باشد لذا بایستی ترتیبی اتخاذ دستور تا نسبت به پرداخت طلب پیمانکاران اقدام جدی بعمل آید. 
11- ساماندهی رودخانه بالیقلو چای از عطایی تا قدس - از پل سید آباد تا زمانی خیلی کند اجرا می شود و سایر پروژه های بزرگ که بلحاظ ضیق وقت اشاره نمی کنیم. 
و اما سخنی با سایر ادارات علی الخصوص در مورد مسکن مهر متاسفانه در مورد آماده سازی محوطه مجتمع های مسکن مهر و شهرک های ایجاد شده است هیچگونه برنامه ای وجود ندارد . میتوان گفت حقوق اکثر متقاضیان ضایع می شود چرا باید کیفیت کار در پایتخت بالاتر و بهتر از شهرستاها باشد متاسفانه اداره کل راه و شهرسازی در مورد وظایف خود بی تفاوت می باشد آقای معاون وزیر شما خودتان هم قبول کردید که در حق مسکن مهر اردبیل توسط مجریان و ناظران جفا شده است پس چه اقدامی نموده اید امید است با رسیدگی و دلسوزی مسئولین شرکت های مسکن مهر تعریف خود را داشته باشد راهنمایی و رانندگی هر کجا تصادفی اتفاق می افتد با گارد ریل بلوک یا سرعت گیر مشکل را برطرف می نماید حال این اقدام چه ضرر و زیانی و چه نارضایتی شهروندان را خواهد داشت متاسفانه بی تفاوت است شهرک های زرناس - بعثت - پناه آباد - فاز دوم سبلان به همین علت در بن بست قرار گرفته با برخورد با نمایشگاه هایی که سد معبر می نمایند ضعیف می باشد. 
بعد از تعطیلی مغازه های خیابان های اصلی شهر تبدیل به مغازه شده است چه کسی باید به این پاسخگو باشد و در نهایت از همه حضار که با حوصله عرایض بنده را تحمل کردید و بلحاظ ناراحتی ، احساساتی صحبت کردم عذر خواهی می نمایم. 
در ادامه شهردار محترم آقای مهندس صدیف بدری نسبت به ارائه توضیحاتی در زمینه عمران شهری و موارد مطرح شده در جلسه پرداختند. 
در ادامه به نامه های واصله از کمیسیونها رسیدگی و اتخاذ تصمیم شد .
بند 1– نامه شماره 223315/92-15/04/93 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 7673 - 17/04/93 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص اجرای بند های 1و2و4 صورتجلسه شورای محترم سازمان اتوبوسرانی اردبیل و حومه به شماره 10/3334/س/الف-15/04/93به پیوست ، که بند های 1و2 نرخ های کرایه مصوب مسیر های تحت پوشش ناوگان اتوبوسرانی و نرخ کرایه مصوب مینی بوسهای تحت نظارت سازمان و همچنین مفاد بند 4 صورتجلسه مبنی بر اخذ مبلغ 000/000/25 ریال برای نقل و انتقال قراردادهای واگذاری مینی بوسهای بخش خصوصی که برای اولین بار خرید و فروش می شوند مطرح و مقرر شد با اصلاح مبلغ 000/000/25 ریال به 000/000/20 ریال و مابقی طبق پیشنهاد اقدام شود مورد تصویب قرار گرفت. 
بند 2– نامه شماره 222242/23-08/04/93 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 7627 - 12/04/93 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص کمک و مساعدت مالی به مبلغ 000/000/50 (پنجاه میلیون ) ریال به خانه مطبوعات استان اردبیل به منظور حمایت از توسعه و ترویج مطبوعات و جراید در شهر اردبیل مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. 
بند 3– نامه شماره 222447/100-09/04/93 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 7645 - 16/04/93 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص تملک تعدادی از املاک قولنامه ای و ثبتی بشماره 803/114 واقع در بخش سه اردبیل با استناد به بند 10 صورتجلسه کمیسیون تملک و واگذاری مورخه 18/03/93 متعلق به آقایان علی آقازاده - اکبر کاظمی - فیروز حیدری - علی ساجدی و داور رهام واقع شده در طرح تعریض پل رحیم طیار برابر کروکی پیوستی وفق ماده 9 لایحه قانونی خرید و تملک اراضی و املاک مورد نیاز توسعه و عمران شهری مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. 
بند 4– نامه شماره 222903/100-13/04/93 شهرداری اردبیل مثبوت به شماره 7647 - 16/04/93 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع صدور مجوز لازم در خصوص تملک ملک قولنامه ای واقع در بخش سه اردبیل متعلق به آقای مهدی هوشیار نیز به استناد بند 10 صورتجلسه کمیسیون تملک و واگذاری مورخه 18/03/93 واقع شده در طرح تعریض پل رحیم طیار وفق ماده 9 لایحه قانونی خرید و تملک اراضی و املاک مورد نیاز توسعه و عمران شهری مطرح و مورد تصویب قرار گرفت. 
بند 5– نامه شماره 3351/4/1/1/1721-12/04/93 فرمانداری محترم اردبیل مثبوت به شماره 7631-15/04/93 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع قرائت مصوبات جلسه شماره 42 قرائت گردید. 
بند 6– نامه شماره 3481/4/1/1/1721-15/04/93 فرمانداری محترم اردبیل مثبوت به شماره 7659-16/04/93 در دفتر شورای اسلامی شهر با موضوع قرائت مصوبات جلسه شماره 43 قرائت گردید. 
« جلسه رأس ساعت 00/21 با نثار صلوات به پایان رسید »

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  

آمار بازدید از سایت

کاربران آنلاین 16
2610
کلیه بازدیدها 937345
دی ان ان