۸۴ اُمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل برگزار شد

۸۴ اُمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل برگزار شد

جمعه, 01 آذر,1398

۸۴ اُمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اردبیل برگزار شد

در این جلسه پنج نامه رسیده به شورای شهر اردبیل بررسی شد.
اولین نامه مربوط به لایحه درخواست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بود مبنی بر توافق شهرداری درخصوص تغییرات انجام شده شامل جانمایی و پیاده سازی قطعات سنوات گذشته و تغییرات ایجاد شده در فاز یک و دو شهرک کشاورزی و همچنین تغییر کاربری و تفکیک حدود پنج و نیم هکتار در ضلع شرقی از همان پلاک که طبق مصوب سال ۱۳۹۰ و با در نظر گرفتن زمین مذکور به عنوان اراضی دولتی مطابق تبصره یک ماده ۱۱ قانون علاوه بر شوارع و معابر به انتقال رایگان کلیه قطعات با کاربری فضای سبز، تاسیساتی و اداری در فاز یک و دو و زمین الحاقی جدید به نام شهرداری اردبیل به تعداد ۳۸ قطعه مسکونی حدودا به مساحت
۹ هزار و ۳۹۱ و نیم مترمربع سهم شهرداری به صورت رایگان خواهد بود و پس از موافقت اعضا مقرر شد اقدامات لازم در توافق ارسال به کمیسیون ماده پنج انجام شده و پس از اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر اردبیل قابلیت اجرایی خواهد داشت.
بررسی لایحه صدور مجوز جهت ارائه وثیقه های ملکی شهرداری اردبیل با تعهد و شرایط اعلامی سازمان تامین اجتماعی به منظور ضمانت پرداخت اقساط بدهی های موضوع بخشودگی جرائم شهرداری مربوط به حوزه معاونت مالی و اقتصادی شهرداری اردبیل نیز نامه دوم بود که به آن پرداخته شد.
با توجه به وضعیت بحران مالی شهرداری های کشور، شهرداری اردبیل نیز از درآمد پایداری برخوردار نبوده و نتوانسته بدهی خود را به مبلغ ۴۹ میلیارد و ۴۲۰ ملیون ریالی بپردازد و مشمول جریمه ۲۲۰ میلیاردی ریالی گردیده است.
شهرداری اردبیل تقاضای بهره مندی از بند 12 گردیده تا با ارائه وثیقه های ملکی جرائم ۲۲۰ میلیارد ریالی بخشودگی و مابقی طی اقساط ۲۴ ماهه پرداخت شود.
نامه سوم نیز مربوط به موضوع لایحه افزایش اعتبار پروژه ادامه لایحه کانال گل مغان بود که با توجه به اعتبار دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی برای ادامه بهسازی این کانال با افزایش مبلغ سه میلیارد ریالی اعتبار آن به پنج میلیارد و 700 میلیون ریال افزایش یافت.
اخذ مجوز جهت نهایی شدن توافق با مالکان زمین های مزروعی نیار مربوط به حوزه املاک شهرداری مرکز نیز به عنوان چهارمین لایحه بررسی شد.
طبق مصوب ماده ۱۸ عقد قرارداد با مالکان نیار واقع در ضلع شمال شرقی میدان ایثار جزئی از پلاک یک اصلی قریه نیار به مساحت ۵۰ هکتار زمین که با ۹۵ درصد مالکان توافق صورت گرفته و شهرداری اردبیل در حال دعوت و توافق با پنج درصد مالکان باقی مانده است.
نامه حوزه مدیریت ارتباطات و اموربین الملل نیز به عنوان پنجمین لایحه بررسی شد که موضوع آن درخواست مجوز و صورتجلسه شورای نامگذاری برخی کوچه ها که به عنوان مثال شفق ۱۸ بوده طبق درخواست خانواده شهیدی که در آن کوچه اقامت دارند به نام شهیدشان نامگذاری شود البته مقرر می گردد نام قبلی آن نیز در داخل پرانتز قید شود.
رئیس شورای شهر اردبیل نیز ادامه داد: هفته بسیج یادآور دلاورمردانی است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و نگذاشتند ذره ای از خاک میهن عزیزمان در چنگال دشمن قرار گیرد.
علیرضا پوستی به راهپیمایی اخیر علیه محکوم کردن آشوبگران اشاره و تصریح کرد: مردم با رفتاری آگاهانه ثابت کردند که پای ولایتمداری شان ایستاده اند و با شرکت در راهپیمایی، میثاقی دوباره با شهدا بستند و حساب خود را از آشوبگران جدا کردند.
وی در خصوص تملک 50 هکتار از اراضی نیار توسط شهرداری نیز گفت: با اتفاق نظر اعضای شورای شهر قرار شد این لایحه در کمیسیون مورد بررسی بیشتر قرار گیرد تا پیشنهادات برای عملیاتی شدن پارک 25 هکتاری در این منطقه و سایر طرح‌های اجرایی در این محدوده شهر مشخص شود.
حسین افسانه درخصوص وثیقه های ملکی شهرداری به عنوان ضمانت بدهی های این نهاد به سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به اینکه اشخاص حقیقی و حقوقی بدون وثیقه های ملکی
می توانند از مزایای بخشودگی جرائم برخوردار شوند شهرداری اردبیل نیز بایستی زیر بار سپردن وثیقه های ملکی نرود.
این عضو شورای شهر اردبیل در ادامه نیز افزود: تملک زمین های مزروعی نیار توسط شهرداری اردبیل حرکت خوبی است اما پیشنهاد من این است که شهرداری اردبیل این زمین ها را تفکیک نکند تا به صورت فضای سبز و
چشم انداز خوب شهری در تملک شهرداری باشد.
یعقوب هاشمی دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز گفت: به عنوان یک شهروند و نه به عنوان عضو شورای شهر از شهردار اردبیل درخواست می کنم که زمین های مزروعی نیار را بعد از تملک، تفکیک نکند چون طبق اصول شهرسازی، در آن نقطه از شهر جلوه زیبای شهری بعد از ساخت و ساز
به خطر می افتد.
رحیم آقازاده نیز عنوان کرد: شهرداری اردبیل وثیقه های ملکی خود را که قرار است به عنوان ضمانت به سازمان تامین اجتماعی بسپارد مشخص کند.
وی افزود: زمین های مزروعی نیار را هم بعد از تملک شفاف سازی کند که در چه ابعادی چه اقداماتی قرار است تفکیک انجام دهد.

نام شهدا بر سر در کوچه ها جلوی سردرگمی مردم را می گیرد شهردار اردبیل نیز در این جلسه گفت: تغییر نام کوچه ها و معابر شهر اردبیل به اسم شهدا و حک تصاویر آنها با تشویق و تمجید مسئولان کشوری همراه بوده و امیدواریم با جلوگیری از نام گذاری های متعدد که باعث سردرگمی مردم می شود اکثر کوچه ها و معابر شهری را به اسم شهدا و مفاخر اردبیل نامگذاری کنیم.
حمید لطف اللهیان به بدهی ۴۹ میلیارد ریالی شهرداری اردبیل به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: تامین اجتماعی برای تقسیط این بدهی وثیقه ملکی می خواهد تا روند تقسیط و پرداخت ماهانه اقساط را آغاز کنیم و قطعا این امر به نفع شهرداری اردبیل است و با این کار بدهی شهرداری مستهلک می شود.
وی درخصوص بدهی های انباشت شده شهرداری در سال های اخیر نیز گفت:
با تقسیط این بدهی ما در حال حاضر مبالغ کسر شده از حقوق کارکنان و کارگران خود را به حساب تامین اجتماعی واریز می کنیم تا در آینده مشکلی در این راستا نداشته باشیم.
شهردار اردبیل در خصوص تملک زمین های مزروعی نیار نیز اظهار داشت: این زمین ها جمعا ۵۰ هکتار است و ۹۵ درصد تملک این اراضی انجام شده و با پنج درصد باقیمانده هم در حال دعوت از مالکان برای تملک هستیم.
وی اضافه کرد. در طرح اولیه این اراضی هم قرار است ۲۵ هکتار فضای سبز عملیاتی شود و مابقی آن نیز به سایر کاربری ها اختصاص یابد.
لطف اللهیان عنوان کرد: بر اساس تصاویر هوایی در طی ۲۰ سال اخیر از زمین های کشاورزی می توان مشاهده کرد که این اراضی تفکیک شده و اندک اندک به فروش رفته است و ما نگران آن هستیم که در آینده این زمین های ناب به تاراج برود و
در واقع با تملک و احداث فضای سبز و سایر کاربری ها و شوارع و معابر قصد داریم جلوی این کار را بگیریم که البته در نهایت ما تابع نظر کارشناسانه اعضای شورای شهر هستیم.
Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان