کرونا را تا ماه محرم باید کنترل کنیم

کرونا را تا ماه محرم باید کنترل کنیم

پنجشنبه, 26 تیر,1399

کرونا را تا ماه محرم باید کنترل کنیم

رئیس شورای شهر اردبیل


رئیس شورای شهر اردبیل:
کرونا را تا ماه محرم باید کنترل کنیم
رئیس شورای شهر اردبیل گفت: برای برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم آن هم در پایتخت حسینیت باید همه تلاش کنند تا کرونا تا ماه محرم کنترل شده و قادر به برگزاری آئین‌های مذهبی و سنتی این ماه در اردبیل باشیم.
علیرضا پوستی در یکصدودوازدهمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با گرامیداشت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی اظهار کرد: یکی از وظایف حکومت‌ها حمایت و پشتیبانی از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر است که دو نهاد بهزیستی و تامین اجتماعی در ارتقای سلامت، رفاه و آسایش اقشار مختلف جامعه تلاش می‌کنند.
وی با گرامیداشت سالگرد تاسیس شورای نگهبان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان با فرمان امام و براساس قانون اساسی شکل گرفته و در این چهار دهه چشم بینای نظام بوده و سعی کرده تا از پروسه نفوذ و تهدید علیه نظام در ابعاد مختلف جلوگیری کند.
رئیس شورای شهر اردبیل به وضعیت قرمز اردبیل و ضرورت رعایت موازین بهداشتی اشاره کرد و گفت: در ابتدای کار بخاطر ناشناس بودن بیماری و عدم آموزش پرسنل و مردم اولین قدم،قرنطینه بود، بعد از گذر از مرحله قرنطینه ابعاد مختلفی از ویروس کرونا شناسایی شد و اکنون دیگر مرحله قرنطینه نیست.
پوستی افزود: در فاز قرنطینه، آنچه که مغفول ماند موضوع آموزش مردم در جلوگیری از راه‌های انتقال بیماری بود که متاسفانه ابعاد فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی تبیین نشد و همه عوامل دست به دست هم داد تا ما با موج دوم و پیک مرحله ثانویه بیماری روبرو شویم که در این مرحله کار به مراتب سخت‌تر و پیچیده‌تر است.
وی بیان کرد: باید همه مردم به این اصل باور داشته باشند که با خودمراقبتی بهتر و شایسته می‌توان جلوی شیوع این بیماری را گرفت که امیدواریم ضعف‌های فاز اول رفع شده و بتوانیم تا شروع فصل پائیز بر این بیماری غلبه کرده و از شدت آن بکاهیم.
رئیس شورای شهر اردبیل تصریح کرد: اگر این شرایط ادامه یابد با آغاز فصل پائیز و زمستان قطعا تا پایان سال گرفتار کرونا خواهیم بود و خروج از وضعیت قرمز نیز سخت و دشوار خواهد شد.
پوستی ادامه داد: در این شرایط سخت زندگی امکان تعطیلی کسب و کارها وجود ندارد و ضرورت دارد سه اصل ضدعفونی دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و ماسک زدن را همه رعایت کنیم.
وی به نزدیکی ماه محرم و شروع عزاداری‌ها در شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: اگر مراعات نکنیم در ماه محرم نیز درگیر این بیماری خواهیم شد و برگزاری مراسم امکانپذیر نخواهد بود.
رئیس شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در این یک ماه مردم حسینی اردبیل در یک بسیج عمومی به نحوی رفتار کنند تا از شدت بیماری کرونا کاسته شده تا خود را مهیای برگزاری آئین‌های مذهبی و سنتی ماه محرم کنیم چرا که افتخار اردبیل به عزاداری و عشق و ارادت به ساحت سیدالشهدا(ع) و ائمه اطهار است.
پوستی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت شورا و شهرداری از سرمایه‌گذاران اشاره و خاطرنشان کرد: در دوره قبلی مدیریت شورابیل با یک اقدام نسنجیده به سرمایه‌گذار مجوز اولیه برای راه‌اندازی کشتی صبا در شورابیل ارائه شده بود که با پی بردن به اشکالات این سرمایه‌گذاری شهرداری دستور توقف این پروژه را داده بود.
وی بیان کرد: پس از کش و قوس‌های فراوان و بررسی پرونده در جلسه حمایت قضائی از سرمایه گذار،قرار شد سرمایه‌گذار تا پایان امسال از این پروژه بهره‌برداری کند تا از ابتدای سال آینده با اتمام قرارداد BOO بساط کشتی صبا از شورابیل برچیده شود.
رئیس شورای شهر اردبیل به کمک 10 میلیون تومانی شهرداری از یک پیرمرد دستفروش با هدف دلجوئی از او اشاره کرد و گفت: در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی به اشتباه مطلبی که علیه ماموران شهرداری در ضرب و شتم یک پیرمرد دستفروش منتشر شد که واقعیت نداشت بلکه این پیرمرد وقتی شنیده بود که ماموران شهرداری بساط دستفروشی اش را جمع میکنند،با عجله به محل بساط دویده بود و متاسفانه بدنبال زمین خوردن،دچار حادثه شده بود، که بنده به همراه نایب رییس محترم شورا ضمن عیادت و دلجوئی از وی،هزینه های درمانش را تقبل کردیم و با درخواست از شهرداری و موافقت شهردار محترم،کمک 10 میلیون تومانی را نیز برای حمایت از این پیرمرد دستفروش مصوب کردیم.
پوستی به سهم شهرداری از مجتمع شهریار و پرداخت سود دوران مشارکت و اقساط سررسید بانک مسکن از بابت پرداخت تسهیلات به این پروژه خبر داد و بیان کرد: تمامی حق و حقوق شهرداری در این مجموعه محفوظ بوده و از هر حیث اجرای این پروژه و دریافت تسهیلات به نفع شهرداری و منابع درآمدی آن بوده است.

در این جلسه شورای اسلامی شهر دو طرح پیشنهادی اعضا را هم به تصویب رساند،طرح اول تبیین چشم انداز دراز مدت افق اردبیل ۱۴۱۴ میباشد که پوستی آنرا مهمترین اقدام شورای پنجم برای ریل گذاری توسعه شهری اردبیل در طی پانزده سال آینده دانست و افزود،این برنامه درازمدت با همکاری شورا و شهرداری در قالب سه برنامه میان مدت پنجساله تدوین خواهد شد و بایستی قبل از بودجه بندی و برنامه ریزی ۱۴۰۰،این طرح تدوین گردد تا برنامه نویسی بر اساس آن صورت پذیرد. همچنین شورای اسلامی شهر اردبیل طی طرحی،شهرداری را ملزم به تعیین تکلیف خانه ریاضیات نموده،قرار گردید که شهرداری با ارائه لایحه ای،ضمن بررسی وضعیت مالی و حسابرسی خانه ریاضیات،برنامه زمان بندی برای استقلال مالی آن از شهرداری تدوین نماید تا هدف اولیه این نهاد که در کنار گسترش علم ریاضیات در اردبیل با هدف درآمدزایی برای شهرداری تاسیس گردیده،محقق گردد.

انتهای پیام

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان