نطق پیش از دستور جلسه رسمی 110 شورا

نطق پیش از دستور جلسه رسمی 110 شورا

پنجشنبه, 12 تیر,1399

نطق پیش از دستور جلسه رسمی 110 شورا

رحیم آقازاده عضو محترم شورای شهر اردبیل

رحیم آقازاده عضو محترم شورای شهر اردبیل با سلام و درود و صلوات به ارواح طیبه امام راحل و شهیدان گرانقدر هشت سال دفاع مقدس و ضمن خیرمقدم به حضار محترم اظهار کردند : ویروس منحوس کرونا در جهان امروز یک پدیده جدیدی است تا خداوند عالم قیامت را که مردم فراموش کرده اند یادآوری نموده و متذکر شود.

کرونا عاقبت ما را در قیامت به تصویر کشیده است. خداوند در قرآن کریم و در سوره (( عبس )) میفرماید: (یوم یفر المرء من اخیه) روزی که آدمی فرار میکند از برادرش. ( و امه و ابیه ) و از مادر و پدرش . (و صاحبته و بنیه) و از همسر و فرزندش . آیا آدمی که بهترین و عزیزترین کسانی را که پدر و مادر و همسرو فرزندان و برادر و خواهرش می باشد از آنها فرار میکند الان رفتار مردم شبیه روز قیامت ؛ یعنی آینده ای که در انتظار ماست میباشد. این روزها مردم از ترس جان خود از هم فرار و دوری میکنند بهترین دوستان با یکدیگر دست نمی دهند مادر جرات نیمکند فرزندش را بغل کند پدر دست فرزند و نوه اش را نمی گیرد اقوام و آشنایان به دیدن یکدیگر نمیروند حتی اگر عزیزترین کسمان از دنیا برود و فوت نماید جنازه اش را به ما نمی دهند و غریبانه و مظلوم در عمق سه یا چهارمتری زمین با آهک پاشی و با هراس و وحشت دفن میکنند. آیا باتوجه به این اسناد و آیات قرآنی واقعا مسئولین و مردم متوجه این امر مهم نشده اند که لااقل از این همه خطا ها و اشتباهات با راز و نیاز و نیایش و توجه و توبه به سوی خدا برگردند بلکه خدای رحمان و رحیم به ما بعنوان مسلمان و بعنوان تواب رحمی کرده باشد و به روایات آیات خداوندی که میفرماید ((قل لن یصنیا الا ما کتب الله لنا هو مولینا و علی الله فلیتو کل المومنین )) آنچه بر ما میرسد آن هم زماست اعمال و نیات انسانهاست که خداوند متعال نسبت به  عملکردها و منظور و تقدیر ما ترسیم می نماید.

روزگار غدار امروز نمادی از وعده قرآن و پروردگار متعال در مورد قیامت است چرا که در شرایط کرونا همه به فکر خود هستند و کمتر نشانه‌هایی از مهر و محبت و صمیمیت و رفاقت را به عینه می‌بینیم.

آقای رحیم آقازاده با بیان اینکه در این شرایط سخت و روزگار ناسازگار باید به جای کدورت و خودرایی با احساس تکلیف و روحیه مهربانی، همفکری و مشورت کارها را به پیش ببریم، افزودند: ما مدیون خون شهدا هستیم و ضرورت دارد به احترام خون این شهیدان خدمت بی‌منت و صداقت و اعتماد به مردم را در راس کارها قرار دهیم.

ایشان تصریح کردند: توسعه شهر هم به صورت کمی و هم کیفی باید در دستور کار قرار گیرد که البته توسعه شهر تنها به معنای گسترش و وسعت دادن به آن نیست بلکه به معنای آسایش و ایجاد امنیت و راحتی در بین مردم با انجام فعالیت‌های فرهنگی، عمرانی، خدماتی و ... است.

عضو شورای شهر اردبیل اظهار کردند: پارلمان محلی و شورا تعلق به همه شهر و شهروندان دارد و تنها شورای شهرداری نیست و ضرورت دارد با همفکری همه دستگاه‌ها و نهادها سعی شود مسایل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ارتقا یافته و سهولت زندگی مردم با تدبیر درست و تلاشی مضاعف حاصل شود.

آقای رحیم آقازاده خاطرنشان کردند: ما وظیفه عمران و آبادانی شهر را به عنوان یک وظیفه مقدس اولی بر همه کارها و فعالیت‌ها می‌دانیم و سعی داریم تا با حسن نظر و نگاه مثبت حرکت‌های خود را به درستی انجام دهیم و از لحظه لحظه این ایام و روزگار که چون باد در گذر است، استفاده کنیم.

Print

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

x

آرشیو

اوقات شرعی

اذان صبح  
طلوع خورشید  
اذان ظهر  
غروب خورشید  
اذان مغرب  
دی ان ان